Hi, ik ondervind sinds een week een probleem op mijn computer dat ik niet kan plaatsen. Het viel me een eerste keer op bij het steken van mijn nieuwe Sapphire 9800Pro. Exact elke 2 minuten runt er een process dat voor ongeveer 2 seconden 100% van mijn CPU usage opvreet. Ik speel zeer regelmatig games, en het beeld en geluid stottert dan telkens verschrikkelijk. Daarom stoort het zo sterk....
In de Task Manager heb ik het proberen te vinden. Soms is het een SVCHOST van 18.000kb die de piek veroorzaakt, maar soms is het ook CCEVTMGR en CCPXYSVC die de piek doet. Telkens ik mijn computer herstart, lijkt het ergens anders te zitten. Soms doen de pieken zich ook dubbel voor, en zie ik 1 piek elke 2 minuten, en een 40 seconden later nog eens een piek, die ook elke 2 minuten terugkomt....
Specs :
Asus A7N8X
Windows XP SP1
Office XP SP2
Norton Antivirus 2003
Sapphire Radeon 9800Pro met Catalyst 4.2 drivers
Ik heb het forum al wat doorzocht, en volgende zaken het ik al geprobeerd :
- ATI drivers erop, eraf, erop, eraf
- NFORCE2 drivers herinstall
- Creative drivers herinstall (SBLive 5.1)
- Driver Cleaner 2 gebruikt om NVIDIA drivers te verwijderen
- Full System Scan NAV
- Spybot Search & Destroy gerund
Kan iemand me helpen ? Hebben jullie nog meer gegevens nodig ?
In de Task Manager heb ik het proberen te vinden. Soms is het een SVCHOST van 18.000kb die de piek veroorzaakt, maar soms is het ook CCEVTMGR en CCPXYSVC die de piek doet. Telkens ik mijn computer herstart, lijkt het ergens anders te zitten. Soms doen de pieken zich ook dubbel voor, en zie ik 1 piek elke 2 minuten, en een 40 seconden later nog eens een piek, die ook elke 2 minuten terugkomt....
Specs :
Asus A7N8X
Windows XP SP1
Office XP SP2
Norton Antivirus 2003
Sapphire Radeon 9800Pro met Catalyst 4.2 drivers
Ik heb het forum al wat doorzocht, en volgende zaken het ik al geprobeerd :
- ATI drivers erop, eraf, erop, eraf
- NFORCE2 drivers herinstall
- Creative drivers herinstall (SBLive 5.1)
- Driver Cleaner 2 gebruikt om NVIDIA drivers te verwijderen
- Full System Scan NAV
- Spybot Search & Destroy gerund
Kan iemand me helpen ? Hebben jullie nog meer gegevens nodig ?
www.beneluxracingonline.com