Maxis studio gesloten... :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Terwijl de gamewereld nog probeert bij te komen van het sluiten van Origin komt EA met een nieuw bericht. De legendarische studio Maxis moet er ook aan geloven, EA sluit de ontwikkelstudio van o.a. The Sims en Simcity.

Waarom EA de studio sluit is niet bekend, tevens is de toekomst van de huidige werknemers onzeker. Het is niet waarschijnlijk dat de toekomst van The Sims of Simcity reeks in gevaar komt, wel verschijnen de producten in de toekomst zonder het Maxis logo.

EA recently said it would close the home of another studio prominent in the industry's history, "Sims" developer Maxis. Those jobs, like many of the Origin jobs from Austin, are to be moved to Redwood City.
Bron: www.gamer.nl

Dus EA sluit in een weekje tijd Origin (Wing Commander etc) en Maxis (The SIms, SimCity etc).. Van die eerste kan ik het nog eniszins geloven, misschien tegenvallende resultaten ofzo, maar MAXIS? :(

Zowiezo, waarom doet EA dit soort dingen? Zodat ze nog meer macht krijgt en een grotere naamsbekendheid (alsof dat nodig is)?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Is The Sims niet het meest verkochte spel?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 12:24

FastBunny

Give it the Works !

Komen de games als the Sims dan niet gewoon onder het label EA uit ? Omdat de banen verhuizen zeg maar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 19-09 12:24

FastBunny

Give it the Works !

PcDealer schreef op 28 februari 2004 @ 11:31:
In ieder geval het meest uitgemolke met zijn 8 of 9 option packs :X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sim City 2000 _/-\o_

erg jammer dit ja :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

Kvn

Bah dat zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sim Copter was toch ook van Maxis ? Dat je in een 3d stad met je heli gewonden moest ophalen en brandjes blussen ? Dat was echt gaaf om te spelen :) Je kon dan ook een stad van SimCity 2000 importeren naar Sim Copter zodat je daar ook in 3D kon rondvliegen.

Met die leuke klasieke muziek in je heli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Bah zeg, EA verneukt duidelijk de gamesscene, ze hebben Westwood ook al opgedoekt een jaar geleden. :(
EA is hard op weg om de 'Microsoft van de games industrie' te worden, dus ik koop niks meer van ze. :r

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Vervelende toestand inderdaad. Ik heb er geen goed woord voor over. Zo'n legendarische studio, die nog steeds topproducten afleverd, sluit je toch niet? Ook al werken alle Maxis mensen nu onder EA vlag, Maxis sluit je niet. Als ik Maxis was, had ik toch geprobeerd weer als zelfstandige studio door het leven te gaan. Naja, we zien wel wat er van de SIM-games wordt. Hoop dat de schade mee zal vallen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:38
Waarom? alle kleine kopen en sluiten ze, vervolgens willen ze zelf weer ligte soep en papspelletjes maken ..

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als wij spellen illegaal blijven kopieren dan kan EA onderdelen blijven sluiten.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 28 februari 2004 @ 11:52:
(...) Als ik Maxis was, had ik toch geprobeerd weer als zelfstandige studio door het leven te gaan.(...)
Gaat niet, loon, publiciteit, productie cd's, spel (proberen) overal tegelijk te launchen, dat kost allemaal veel te veel geld. Ze hebben zo'n bedrijf nodig die investeerd en later erg veel terug verdiend, is eigenlijk een beetje te vergelijken met platenmaatschappijen. Je kan zelf niet allemaal cd's branden en verkopen in de winkel en reclame maken en een opnamestudio betalen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
ik weet niet hoor, maar ik vind er nix van terug op gamer.nl... ook op de maxis site staat nix.

en waarom zou je nix meer kopen van ze :S er veranderd toch nix behalve de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Maxis, Westwood en Origin zijn al jaren eigendom/onder de hoed bezig van EA.
iaw voor de gene die tegen EA's monopoly positie is, je mag een hoop games dan op straat frisbeeen. :P

Tis strategisch handiger voor ze tegen over de concurrentie om dit te gaan doen, maar EA groeit de laatste jaren nogal flink moet ik zeggen...

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden EA en Maxis niet al ruzie over een spel dat toch niet uitkwam genaamd "Simtown"?
Heb ik ergens gelezen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat we een soort 2e microsoft op games gebied hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

themaxter schreef op 28 februari 2004 @ 12:20:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat we een soort 2e microsoft op games gebied hebben....
Dat idee had ik al, toen EA begin vorig jaar Westwood Studios sloot :/

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 28 februari 2004 @ 12:21:
[...]

Dat idee had ik al, toen EA begin vorig jaar Westwood Studios sloot :/
Tjah zal goed kunnen. Erg jammer dat dit gebeurd. Straks krijg je zoals hier boven al wordt geschetst dat er twee spelletjesmakers zijn en je daar dus belachelijk veel geld voor betaald en niet meer super speciale dingen gereleased worden B)
Erg jammer, hoop niet dat deze trent zich door blijft zetten! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:44

Leejow(saait)

Blater

ik vind dat EA de hele game bissniss verneukt, ik snap niet dat EA zo'n grote monopool kon worden en dus allemaal studio's sluit (ja ook westwood moest er aan geloven!).
Verder zijn de Games van EA meer uitmelk producten (denk aan the sims) dan echt kwalitatief goede games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19-09 21:46
Weddenschapje maken over welke studio de volgende is?
Of hebben we er geen 1 meer over? Kan er namelijk niet zo snel 1 opnoemen die nog niet gesloten is door EA :/

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ik denk dat de meeste medewerkers over geplaatst worden zoals bij Westwood. Er loopt zoveel talent rond bij Maxis dat EA ze echt wel wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
justmental schreef op 28 februari 2004 @ 11:56:
Als wij spellen illegaal blijven kopieren dan kan EA onderdelen blijven sluiten.
En als EA spellen blijft maken die het niet waard zijn om te kopen blijven wij illegaal kopieren.

He, de cirkel is rond... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 10:31
DarkJedi schreef op 28 februari 2004 @ 12:48:
Ik denk dat de meeste medewerkers over geplaatst worden zoals bij Westwood. Er loopt zoveel talent rond bij Maxis dat EA ze echt wel wil houden.
LOL, net zoals het team van MOHAA zeker dat ze de laan hebben uitgestuurd, goed dat ze EA een poepie hebben laten ruiken door de game of the year te maken "Call of Duty" onder Activision zijn vlag en EA met een eigen versie van MOH uitkwam Rising sun, die maar erg matig werd ontvangen.

Zo zie ik t graag, dat zal EA leren!

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 28-02-2004 13:13 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Turismo schreef op 28 februari 2004 @ 13:12:
[...]

LOL, net zoals het team van MOHAA zeker dat ze de laan hebben uitgestuurd, goed dat ze EA een poepie hebben laten ruiken door de game of the year te maken "Call of Duty" onder Activision zijn vlag en EA met een eigen versie van MOH uitkwam Rising sun, die maar erg matig werd ontvangen.

ik ook.

EA probeert heel het monopolie in handen te krijgen en daar houd ik niet van.
De spellen worden ook alleen maar meer crap dus laat EA maar lekker bij de sport games blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Thufir_Hawat schreef op 28 februari 2004 @ 12:54:
[...]

En als EA spellen blijft maken die het niet waard zijn om te kopen blijven wij illegaal kopieren.

He, de cirkel is rond... 8)7
Niet helemaal, aangezien de circel op een gegeven moment wordt gebroken als EA geen games meer verkoopt, geen verkoop = geen geld...

Maar goed... ik kan er best wel in komen dat ze de naam op heffen, wat heb je er aan als je een tig aantal verschillende namen hebt terwijl het geld toch naar de zelfde organisatie gaat, men kan meer verdienen als ze de naam op heffen...

Noem nou een uitgever die echt goede games released... Atari is nou ook niet echt top.
Ubi heeft wel een aantal leuke titels...
Vivendi Universal Games geeft dan echt goede en bijzondere games uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Ow man, hier heb ik dus echt geen lekker gevoel bij. De spelletjes van Maxis zijn zon beetje de eerste die ik heb gespeeld op PC.

Dit is zo ontzettend zonde. Ik denk dat de Gamesbiz dit niet goed ontvangt.

Edit:

http://thesims.ea.com/us/...=/us/news/maxismoves.html

Dit gevonden bij maxis, zij doen alsof het enkel een verhuizing is.

[ Voor 29% gewijzigd door L3TUC3 op 28-02-2004 13:49 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
als ze maar met hun teringpootjes van Blizzard afblijven :(

m'n 1e game samen met Civilization: Warcraft: Orcs & Humans _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 14:25 . Reden: Foei ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Imperium schreef op 28 februari 2004 @ 14:21:
als ze maar met hun teringpootjes van Blizzard afblijven :(
Blizzard is sowieso niet van EA, Blizzard is, net zoals Sierra van Vivendi, dus dat zal wel moeilijk worden, wil EA daar hun handjes aan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
justmental schreef op 28 februari 2004 @ 11:56:
Als het nou een kleine gamestudio was met redelijk onbekende games dan zou deze opmerking nog een beetje hout snijden.
Maxis heeft een van de best verkopende spellen ooit in elkaar gezet, en een paar duizend expansions, dus die zullen vast wel, erg dikke, winst maken denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Thunder schreef op 28 februari 2004 @ 14:51:
Als het nou een kleine gamestudio was met redelijk onbekende games dan zou deze opmerking nog een beetje hout snijden.
Maxis heeft een van de best verkopende spellen ooit in elkaar gezet, en een paar duizend expansions, dus die zullen vast wel, erg dikke, winst maken denk je niet?
Informatie over de individuele bedrijfsonderdelen is niet zomaar te krijgen, maar de meeste spelontwikkelaars hebben zware schulden.
Met EA valt het wel mee, maar toch meer als 800 miljoen dollar schuld tegen geen 400 miljoen dollar winst.
Income Statement (Millions)
--------------------------------------------------------------------------
12/31/2003
Total Revenues(Net Sales) 1,475.32
Operating Income 557.51
Net Income 392.30

Balance Sheet (Millions)
--------------------------------------------------------------------------
12/31/2003 2003
Total Liabilities 841.51
Total Liabilities and Stockholders' Equity 3,338.43

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmental schreef op 28 februari 2004 @ 15:38:
[...]

Informatie over de individuele bedrijfsonderdelen is niet zomaar te krijgen, maar de meeste spelontwikkelaars hebben zware schulden.
Met EA valt het wel mee, maar toch meer als 800 miljoen dollar schuld tegen geen 400 miljoen dollar winst.

[...]
Ik denk eerder dat dit door hun baggergames komt dan door de Sims, aangezien elke add-on weken op nummer 1 staat in elke verkoopchart.

En EA is heel fout bezig. Eerst C&C Generals verneuken, zul je zien dat ze The Sims II ook nog eens gaan verpesten... :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede zaak geen the sims meer!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:43:
[...]
Ik denk eerder dat dit door hun baggergames komt dan door de Sims, aangezien elke add-on weken op nummer 1 staat in elke verkoopchart.

En EA is heel fout bezig. Eerst C&C Generals verneuken, zul je zien dat ze The Sims II ook nog eens gaan verpesten... :X
Vreemd genoeg vonden veel mensen Generals toch geweldig. Ik vond er ook weinig aan, in 3d was alles lelijk en nep plus het spel had geen verhaal. Red alert 2 had ten minste een goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:45:
Goede zaak geen the sims meer!!! _/-\o_
Ea is the mother of all Expantions. waarom denk je dat the Sims zoveel expantions heeft komt JUIST door EA niet door maxis ;)

ik denk dat dit gaat betekenen dat er nogmeer expantions komen voor sc4 en the sims. ze hebben er nu al te veel. dat EA gewoon een keer een game in 1x leerd af te maken ipv dat in hakken op expantion games en puur op je geld afgaan.

durf nu bijna te wedden dat de sims 2 in 3 delen word gehakt op z'n minst. ze halen gewoon 3 kwart van alles dat ze hebben weg en maken er 1 game van met 2 expantios.

Ik denk dat ze heel graag achter blizzard aan gaan, maar die houd het nogwel wel even vol denk ik :D.

[ Voor 23% gewijzigd door daves2hd op 28-02-2004 16:46 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkJedi schreef op 28 februari 2004 @ 12:48:
Ahum...van Westwood zijn VEERTIEN mensen (van de 168) naar EA gegaan, de rest heeft EA vaarwel gezegd. Kan ik me ook wel voorstellen: "wij sluiten jullie studio waar jullie 17 jaar hard voor gewerkt hebben, maar we hebben in LA wel een nieuwe baan voor je. Aardig van ons he?" Dat werkt natuurlijk niet :)

Enkele belangrijke mensen hebben een nieuwe studio opgestart: Petroglyph Games (www.petroglyphgames.com), ze hebben zelfs het oude telefoonnummer van Westwood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Wtf, hoezo ondankbaar? ik bedoel, EA is gewoon stinkend rijk geworden van Maxis, en nu willen ze hebben dat Maxis bij hun onderkomen zoekt? :/

Ik haat EA, nu nog meer, en ik zal ook nooit een spel legaal kopen van EA, al is het nog zo'n goed spel, dan heb ik mooi pech :Z
/me voelt een 2e M$ aankomen

[ Voor 11% gewijzigd door Bleet op 28-02-2004 17:00 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 28 februari 2004 @ 16:59:
Wtf, hoezo ondankbaar? ik bedoel, EA is gewoon stinkend rijk geworden van Maxis, en nu willen ze hebben dat Maxis bij hun onderkomen zoekt? :/

Ik haat EA, nu nog meer, en ik zal ook nooit een spel legaal kopen van EA, al is het nog zo'n goed spel, dan heb ik mooi pech :Z
Begint er steeds meer op te lijken, nog even en ze kopen gewoon de concurrentie op. En tegen de tijd dat ze worden aangeklaagd wegens het hebben van een monopoliepositie en dus oneerlijke concurrentie zijn ze zo rijk dat ze gewoon de beste advocaten inhuren net als Ms.

offtopic:
Heb laatst gelezen dat Microsoft op 3 continenten aangeklaagd word wegens een monopoliepositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10

MS maakt tenminste nog producten die enigszins de moeite waard zijn (Vind ik dan)

EA verneukt goede gameseries zoals Command & Conquer (Generals was de slechtste game van 2003 imo) Medal of Honor en Need for Speed.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SimCity, Command & Conquer, Sims, die spellen blijven wel komen. Dat is het punt niet. Ze hebben nu het recht op die naam en dat is goud waard. Ze hebben nu meer vrijheid, kunnen de ontwikkeling uitbesteden aan goedkope Taiwanners :? enzo. Puur bedrijfstechnisch gedacht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

White Dust schreef op 28 februari 2004 @ 13:40:
Ubi heeft wel een aantal leuke titels...
Vivendi Universal Games geeft dan echt goede en bijzondere games uit
Microsoft Game Studios doet anders toch erg haar best of goede titils hoor;

PGR2, Sudeki, Fable, Topspin, halo 1 & 2, Rise of nations, BC, Rallysport Challenge 1 en 2, jade Empire, etc

Je kunt niet zeggen dat MGS ala EA games maar snel de deur uit pompt omdat het nu eenmaal season X is ofzo. MGS hecht groot belang aan kwaliteit. En nee ben geen MS shareholder :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op 28 februari 2004 @ 17:29:
[...]

Microsoft Game Studios doet anders toch erg haar best of goede titils hoor;

PGR2, Sudeki, Fable, Topspin, halo 1 & 2, Rise of nations, BC, Rallysport Challenge 1 en 2, jade Empire, etc

Je kunt niet zeggen dat MGS ala EA games maar snel de deur uit pompt omdat het nu eenmaal season X is ofzo. MGS hecht groot belang aan kwaliteit. En nee ben geen MS shareholder :)
Bijna al die games die jij noemt worden echt niet door MS zelf gemaakt, maar door aangekochte developers :r (Bungie :'( ) PGR2 Sudeki Fable Topspin Halo 1 en 2 BC allemaal door andere developers gemaakt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik goed begrijp, krijgen we dus geen SC5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
lijkt me heeeeel erg sterk dat ze alles stop zetten! als je ziet hoevaak mensen nog the sims kopen... pfoe! The Sims is geloof ik het best verkochte spel ever.... en dat is denk ik alleenmaar omdat het ook de vrouwelijke kant vande markt aanspreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:08:
Nee je krijgt wel SC5, maar dan zonder het Maxis label.
En waarschijnlijk krijg je ook nog SC6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 etc. EA kennende. Oh en per deel paar addons. En nauwelijks vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:08:
Nee die krijg je niet, je krijgt wel:
SimCity 2004
SimCity 2005
SimCity 2005: The architect edition
SimCity 2006
SimCity 2006 Anniversary edtion
SimCity 2007
SimCity 2008
enz.
enz.
enz.
enz.

Verschil tussen 2004 en 2005: de huisjes zijn nu blauw als je ze selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:16:
[...]

Nee die krijg je niet, je krijgt wel:
SimCity 2004
SimCity 2005
SimCity 2006
SimCity 2007
SimCity 2008
enz.
enz.
enz.
enz.

Verschil tussen 2004 en 2005: de huisjes zijn nu blauw als je ze selecteert.
Hoe weet je dat bijvoorbeeld dit zo gaat heten?:
Zijn dat de namen van de uitbreidingen?

En dat 2004,2005,2006, etc. gebeuren vindt ik onzinnig.

Ga dan naar SC5 SC6. Zijn we wel meer aan gewend. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

EA verziekt echt de hele gamewereld door alle game-developing bedrijven over te nemen, als ze maar van Blizzard af blijven!

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:41
Het is inderdaad flink egocentrisch van EA dat ze zoiets moeten uithalen, want ze kunnen niet beweren dat Maxis het slecht deed en dat ze daarom de deuren maar sloten. Over een tijdje zullen we dan ook 70% van de spellen met het EA logo erop zien, alhoewel ik wel hoop dat ze dat logo wat minder opzichtig doen, want het bedekt gelijk een kwart van je doosje...

Maar zolang EA (of hun 'onderdanen' dan) spellen maakt die echt de moeite waard zijn kan ik niet zo snel in het idee komen van "ik koop geen EA spellen meer omdat EA stom is!", maar dat zal wel aan mij liggen :)
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:20:
[...]

[...]

Zijn dat de namen van de uitbreidingen?
Je hebt nu ook Simcity 3000 World Edition, dat is gewoon SC3000, maar dan met wat kleine aanpassingen, dat zijn dus geen (losse) uitbreidingen.
En dat 2004,2005,2006, etc. gebeuren vindt ik onzinnig.

Ga dan naar SC5 SC6. Zijn we wel meer aan gewend. Toch?
Hoezo? We hebben toch ook Simcity 2000 en 3000 gehad? Dus we zijn zowel aan SimCity 1 en 4 gewend als aan Simcity 2000 en 3000 ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 28-02-2004 20:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat "sarcasme" heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 17:32:
[...]

Bijna al die games die jij noemt worden echt niet door MS zelf gemaakt, maar door aangekochte developers :r (Bungie :'( ) PGR2 Sudeki Fable Topspin Halo 1 en 2 BC allemaal door andere developers gemaakt hoor!
Microsoft neemt ze in huis, geeft ze een smak geld, voldoende tijd en resources en
publiceert vervolgens de games, wat ons als gamers goede games oplevert.
Mooi toch ?!? :? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
-SaveMe- schreef op 28 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Microsoft neemt ze in huis, geeft ze een smak geld, voldoende tijd en resources en
Inderdaad, als Microsoft het niet zou doen dan zou bijvoorbeeld Vivendi of EA het wel doen. En als niemand het zou doen zouden die studio's ook niet bestaan en had je ook geen spellen.

Alleen speelt EA een beetje teveel alleenheersertje door gewoon alles te sluiten wat zij willen zonder dat het slecht gaat oid, dat is het foute eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
-SaveMe- schreef op 28 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Geeft ze voldoende tijd? Ga dat Digital Anvil vertellen die nog lang niet klaar waren met Freelancer toen het uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 28 februari 2004 @ 20:20:
Het is inderdaad flink egocentrisch van EA dat ze zoiets moeten uithalen, want ze kunnen niet beweren dat Maxis het slecht deed en dat ze daarom de deuren maar sloten. Over een tijdje zullen we dan ook 70% van de spellen met het EA logo erop zien, alhoewel ik wel hoop dat ze dat logo wat minder opzichtig doen, want het bedekt gelijk een kwart van je doosje...

Maar zolang EA (of hun 'onderdanen' dan) spellen maakt die echt de moeite waard zijn kan ik niet zo snel in het idee komen van "ik koop geen EA spellen meer omdat EA stom is!", maar dat zal wel aan mij liggen :)
[...]
Je hebt nu ook Simcity 3000 World Edition, dat is gewoon SC3000, maar dan met wat kleine aanpassingen, dat zijn dus geen (losse) uitbreidingen.

[...]
Hoezo? We hebben toch ook Simcity 2000 en 3000 gehad? Dus we zijn zowel aan SimCity 1 en 4 gewend als aan Simcity 2000 en 3000 ;)
Ja December daar heb je wel gelijk in. Maar Sim City 3000 'World Edition' was geen uitbreiding voor SC3000. Want je installeerde een heel andere map. En het startte volledig op eigen kracht op. (volgens BMWM3 gezien)

Enne White Dust > Dat was inderdaad Sarcasme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Dust schreef op 28 februari 2004 @ 20:23:
[...]

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat "sarcasme" heet ;)
_/-\o_ _/-\o_
Hoe subtiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:27:
[...]

Ja December daar heb je wel gelijk in. Maar Sim City 3000 'World Edition' was geen uitbreiding voor SC3000. Want je installeerde een heel andere map. En het startte volledig op eigen kracht op. (volgens BMWM3 gezien)
Maar MrRudi had het ook helemaal niet over uitbreidingen, dat maak jij ervan. Hij had het er alleen over dat EA SimCity ook wel weer zal gaan uitmelken door verschillende versies uit te brengen die amper verschillen van de 'originele' versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 28-02-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:04

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik ben benieuwd of Will Wright zijn biezen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:20:
[...]

Een gokje door naar andere EA series te kijken...
Fifa 1996
Fifa 1997
Fifa 1998
Fifa 1998: Road to the World Cup
Fifa 1999
Fifa 2000
Fifa 2001
Fifa 2002
Fifa 2003
Fifa 2004

enz. enz. enz. Zelfde geld voor NFL en NHL trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 28 februari 2004 @ 20:26:
[...]
Inderdaad, als Microsoft het niet zou doen dan zou bijvoorbeeld Vivendi of EA het wel doen. En als niemand het zou doen zouden die studio's ook niet bestaan en had je ook geen spellen.

Alleen speelt EA een beetje teveel alleenheersertje door gewoon alles te sluiten wat zij willen zonder dat het slecht gaat oid, dat is het foute eraan.
Eén troost en dat is dat EA en MS flinke ruzie hebben, en dat ze dus niet snel samen over de elektronica wereld gaan heersen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Rudi/December > Ja idd. Sorry, zal me verder niet meer mee bemoeien. Als EA het weer mooi maakt door Sim City 5/Sim City 2004 de hemel in te prijzen, dan koop ik hem natuurlijk. Heb ze allemaal nog, sinds 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb gister net simcity 2000 weer eens geinstaleerd en gespeeld omdta het toch een vet spel blijft.
dan is het niet tof om zo iets te horen :(

welke game studios zijn er eigenlijk nog naast EA ?
- sierra
- activision
- microsoft
- rockstar
- ........

[ Voor 4% gewijzigd door Toet3r op 28-02-2004 20:38 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
maaarten schreef op 28 februari 2004 @ 20:36:
Heb gister net simcity 2000 weer eens geinstaleerd en gespeeld omdta het toch een vet spel blijft.

- sierra
- activision
- microsoft
- ........
Dat zijn publishers, maar vooruit:
Ubisoft
Vivendi Universal (ook al heb je die al half genoemd met Sierra)
CDV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
maaarten schreef op 28 februari 2004 @ 20:36:

- sierra
- activision
- microsoft
- ........
Gamestudio's? Héél veel. Alleen de 'bazen' van die gamestudio's worden er steeds minder. Momenteel kan ik alleen nog Ubi Soft en Atari verzinnen om in dat lijstje neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Rockstar niet weer van Take2 net als Max Payne?
offtopic:
lekker ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

shuogg schreef op 28 februari 2004 @ 20:37:
[...]

Dat zijn publishers, maar vooruit:
Ubisoft
Vivendi Universal (ook al heb je die al half genoemd met Sierra)
CDV
maar sierra en microsoft ontwikkelen zelf toch ook spellen? en plakken niet alleen hun naam er op zoals EA doet.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Laatst online: 01-07 19:42
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~negative/images/maxis_frontdesk.jpg

Met de groeten van de congierge, schoonmaker en de koffiejufvrouw. :/
En dan gaat nu toch echt 't licht uit... :'(

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Saedbanken schreef op 28 februari 2004 @ 11:47:
Bah zeg, EA verneukt duidelijk de gamesscene, ze hebben Westwood ook al opgedoekt een jaar geleden. :(
EA is hard op weg om de 'Microsoft van de games industrie' te worden, dus ik koop niks meer van ze. :r
daar ben ik al veel langer achter, ze stralen tegenwoordig veel te veel 'geld verdienen uit', mainstreamshit met een licentie: Fifa, NFL, James Bond, HP.. en 'geld verdien' sequels als C&C Generals, Simcity 4 & NFS Underground. En dan ook nog flink buggy (zie NFSU).. bah, :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op 28 februari 2004 @ 11:31:
Dat is half life!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gelukkig hebben we Davilex nog :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Turismo schreef op 28 februari 2004 @ 13:12:
[...]

Dude zo is het echt niet gegaan. 2015 had na een MOH:AA een beetje grote mond tegen EA. Waar de ruzie precies over ging is niet duidelijk maar je kan er wel naar raden.
1. Meer geld.
2. Creatieve vrijheden.

Ik denk dat 2015 geen zin had in uitmelken en verder wilde, nu kent iedereen de policy van EA (The sims) zoveel uitmelken als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AHHHH, knake EA. ER lagen zoveel leuke ideeen voor games die uit zouden komen (simsville, simmars, Simtower 2) en EA hakt er lekker op in door de spirit weg te nemen die in de spellen zat (je kon duidelijk zien dat er veel meer aandacht was besteed aan simcity 2000 dan aan simcity 3000 of simcity 4) Niet dat deze games slecht zijn, maar ze kunnen veel leuker heb ik het idee.

Was ik maar miljonair.... kon ik maxis opkopen en ze weer echte Maxis games uit laten brengen.

* TERW_DAN denkt aan de uren die hij versleten heeft met simcity classic, simcity 2000 en simfarm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Nooit gedacht dat ze dit zouden doen :( Maxis liep toch lekker? Ach overal komt een einde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen ook strax een eind aan EA :( Stelletje mutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 21:23
ik hoop toch niet dat EA dood gaat. Dat is op dit moment zo'n beetje de motor in de games industrie. Als die uitvalt, valt de hele auto uit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Webgnome schreef op 28 februari 2004 @ 23:46:
ik hoop toch niet dat EA dood gaat. Dat is op dit moment zo'n beetje de motor in de games industrie. Als die uitvalt, valt de hele auto uit.
Nee hoor, zijn we enkel een monopolist kwijt.
En dan komen de kleine gamestudios die echt veel aandacht besteden aan het product weer op en krijgen ze de kans om de markt daarmee te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 29 februari 2004 @ 00:05:
[...]

Nee hoor, zijn we enkel een monopolist kwijt.
En dan komen de kleine gamestudios die echt veel aandacht besteden aan het product weer op en krijgen ze de kans om de markt daarmee te veroveren.
Monopolist? Ze hebben veel marktaandeel (Iets van 36% van de gameverkopen is van EA uit mn hoofd) maar ze zijn geen monopolist hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

shuogg schreef op 28 februari 2004 @ 20:27:
[...]
Geeft ze voldoende tijd? Ga dat Digital Anvil vertellen die nog lang niet klaar waren met Freelancer toen het uit kwam.
Moet bekennen dat het wel en wee van Freelancer me onbekend is (net als de game :9 ), maar doorgaans gaat MGS toch voor kwaliteit en is bereid daarvoor de release van een game door te schuiven, zelfs over een belangrijk verkooppunt als de tijd voor Kerst.

Goede voorbeelden zijn HALO 1 en 2, beide meermalen vertraagd, ondanks de druk om ze vroeg te releasen. Een ander bekend voorbeeld is Crimson Skies. Dat spel werd een goed half jaar voor de release door MGS (Ed Fries) niet goed genoeg gevonden en terug gestuurd naar het drawing board. Toen dat team maanden later nog met niks fatsoenlijks op de proppen kwam, besloot MS het team eruit te doen, een nieuw team erin, weet terug naar de drawing board en uiteindelijk leverde dat het onlangs gereleasde spel op, twee jaar te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je HALO 1 verhaal gaat niet op, HALO was al vrijwel af en stond geplanned voor een PC release, Bungie werd gekocht door MS, want die wilden HALO voor de XBOX, de XBOX kwam echter pas een jaar later uit, en dus kreeg Bungie de opdracht om tot die tijd verder te werken aan de titel... en dat heeft zijn vruchten afgeworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 28 februari 2004 @ 23:46:
Ik wel.....weg met EA en z'n massa=kassa mainstream goedkoop vermaak baggerzooi (volledig imho natuurlijk.....) en breng de creativiteit terug in gamesland! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
SimCopter, SimCity :'(, welke studio's gaan ze nu nog meer sluiten? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Osiris schreef op 28 februari 2004 @ 22:04:
Gelukkig hebben we Davilex nog :Y)
Davilex :r

Mijn zusje heeft veel zooi van Davilex :r

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davilex is toch de eigenaar van A2 racer games? en toch ook oranje nog iets?

Maar ja, Davilex sux :) Geef mij maar maxis ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 13:31:
Davilex is toch de eigenaar van A2 racer games? en toch ook oranje nog iets?

Maar ja, Davilex sux :) Geef mij maar maxis ;(
volgens mij was davilex allang failliet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:04

Upke dupke

Oompa Loompa

Volgens mij alleen het games gedeelte van Davilex. En dat is door davilex zelf gesloten omdat het toch al niet goed liep. En dat vind ik niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zo is het. Van Microsoft heb je waarschijnlijk ook nog nooit is legaal gekocht (apart van OEM bij je PC) maar toch denken dat je het recht hebt om er over te zeiken |:(

Mensen, als iedereen de spellen die hij speelt gewoon gekocht zou hebben, zoals Sim City 2000, dan was Maxis nooit in de problemen gekomen, en had EA het niet over kunnen nemen. Iedereen is boos, maar dit is de eigen schuld van de gamers, en hoewel iedereen klaagt, durf is te zweren dat er op dit moment bij een groot deel iets aan het downloaden is. :(
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 01:09:
:'( heb toch in ieder geval met simcity original en 2000 VELE mooie uurtjes verbracht, compleet met om de 2 jaar een revival (unzip simcity.zip :+). Jammer, jammer.
Dat bedoel ik dus. Oh Oh, wat een fantastische spellen, maar kopen ho maar.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 03-03-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 02:12:
[...]

volgens mij was davilex allang failliet toch?
Davilex heeft een reorganisatie gehad in 2002, maar is niet falliet, wat mij bij staat.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 19:41
de games afdeling van davilex is gestopt, davilex zelf niet geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Schuey schreef op 03 maart 2004 @ 16:00:
de games afdeling van davilex is gestopt, davilex zelf niet geloof ik :)
Davilex zou stoppen met games ontwikkelen, maar ze hebben toch weer wat nieuwe spellen aangekondigd. Miami Vice, het vervolg op Knight Rider en Beach King zijn al in ontwikkelijk bij Davilex...

Pagina: 1