Toon posts:

Schokkend beeld met hoge FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben nieuw op het forum en wil gelijk wat vragen. Als ik spellen speel gaat het nooit 100% vloeiend ,als ik bijvoorbeeld fs2002 speel en ik kijk uit het zijraampje zie ik de scenery in kleine schokjes voorbij komen terwijl ik wel hoge FPS heb.In andere spellen heb ik dit ook. Heb ondertussen alle hardware al een keer vervangen, alle soorten drivers getest, verschillende windows versies maar niet lijkt te helpen. Het is niet super schokkerig maar ik irriteer me er mateloos aan. Meschien iemand een idee? heb ook andere topics bekeken maar word er niet wijzer van.
MIjn systeem:
XP2000
Biostar M7VIF
1gig ram pc2700
WD360 Raptor
Radeon 9700PRO
Sblive

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je een ps/2 of usb muis? Als je een ps/2 muis hebt kan het daaraan liggen, probeer dan een usb muis of zoek even op ps2rate

Verwijderd

Topicstarter
Heb gewoon een usb muis.

Verwijderd

programma?s zoals DUmeter willen dit ook nog wel eens veroorzaken

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat heb je op de achtergrond lopen? Sommige programma'kes kunnen nogal storen wanneer je gamed. Heb je eens getest met 3dmark2001se, wat voor score je hebt?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05

w0w

Heb je het ook als je alleen loopt met je tobo, anders kan het inderdaad aan je muis liggen (wat me sterk lijkt), wat ook met een te hoge sensetivity kan worden veroorzaakd.
Ik heb dit probleem ook met counter-strike sinds een dag 2, en irriteer me er ook aan. Ik heb gewoon 150fps zonder droppings maar toch speelt het schokkend. Het ligt niet aan mn muis en ook niet aan de sensitivity.
Zou het kunnen dat je monitor op een te lage verversfreq staat? 60Hz zou goed moeten zijn maar 100Hz is wel fijner voor je ogen:)
Ik blijf dit topic iig volgen, en ik hoop dat ik er ook wat wijzer van wordt :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Het zou ook kunnen dat er een virusscanner op de achtergrond draait. Die staat bij veel mensen standaard aan (en terecht), maar als je dan een spel gaat spelen, vertraagt dat de boel enorm.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Sofyan
  • Laatst online: 25-04 12:35
Heb je misschien al Vsync enable gechecked ??

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen programma's (ook geen virus scanners) lopen in de achtergrond. Heb gewoon een verse XP installatie met alleen de nieuwste drivers voor de hardware. Met 3Dmark2001 haal ik 12329. Monitor kan maar tot 65hz op 1280x1024 dus daar staat ie ook op. Wat een reacties trouwens in zo'n korte tijd _/-\o_

• w0w

w0w

Heb geen programma's (ook geen virus scanners) lopen in de achtergrond. Heb gewoon een verse XP installatie met alleen de nieuwste drivers voor de hardware. Met 3Dmark2001 haal ik 12329. Monitor kan maar tot 65hz op 1280x1024 dus daar staat ie ook op. Wat een reacties trouwens in zo'n korte tijd
Hier hetzelfde verhaal, scores zijn gewoon normaal, maar toch schokt het. ook geen virusscanners of andere zware programma's. Monitor staat bij op 1024*786 @ 100Hz (CRT). Vsync aan/uit maakt niets uit. (behalve dan 2x zo lage fps :P)

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 28-02-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik ben niet de enigste.....Vsync maakt ook hier niks uit. Dacht een tijdje geleden dat ut aan mij oude HD samsung 5400rpm lag dus ik een 10k raptor erin en nog geen verschil :'(

• w0w

w0w

Dus ik ben niet de enigste.....Vsync maakt ook hier niks uit. Dacht een tijdje geleden dat ut aan mij oude HD samsung 5400rpm lag dus ik een 10k raptor erin en nog geen verschil
Neej het ligt niet aan je performance of scores, die zijn gewoon normaal. (mooie 3dmark score en ook goede fps). Het ligt echt ergens anders aan, maar waar :'(

• Haan

Haan

dotnetter

Staat er misschien per ongeluk bij 3d instellingen AA en AF (te hoog) ingeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Met AA of AF maakt geen verschil. Als het schokken daar door kwam had ik ook wel lage FPS denk ik. Heb alles volgens mij al geprobeerd. Het zijn ook geen mega schokken maar gewoon kleine.

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 28 februari 2004 @ 11:37:
Staat er misschien per ongeluk bij 3d instellingen AA en AF (te hoog) ingeschakeld?
Dat zou natuurlijk je fps nar beneden halen, maar die is goed bij de TS, dus dat is het niet...

Misschien wat services van xp uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
wat voor services van xp moet ik uitschakelen dan? En ik heb het ook met 98se dus het is geen specifiek windows probleem lijkt me

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 20:25
Op hoeveel staat uw graphics aperture size in uwen bios ? Probeer es 512 in te stellen. Of als ge maar 512 ram hebt, eens in te stellen op 256 ( of toch nog 512 , kan in feite niet echt kwaad om te testen)

Mijn Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 11:48:
wat voor services van xp moet ik uitschakelen dan? En ik heb het ook met 98se dus het is geen specifiek windows probleem lijkt me
Hmm, 98 ook... dan zouden services niet uitmaken nee... En je zegt dat je al allerlei drivers hebt geprobeerd, ook die van je chipset?

PS in hele lage resolutie + laag detail enzo heb je er ook last van (dus als je echt >150 fps haalt) ?

Verwijderd

Ik heb dit ook, en heb er mij al bij neergelegd :)

Vooral bij UT2003 had ik dit, ben het nu al beetje gewoon.

Had vanalles geprobeerd, en kweet nog altijd ni waaraan het ligt, dacht men oud monitor, maar een monitor moet toch eigenlijk niets verwerken? dus dacht ik dat het daar niet aan kon liggen.

R9600PRO

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de agp aperture size op 512 staan maar heb ook alle anderen geprobeerd.Aan de monitor kan het niet liggen want ik heb er 3 en hij schokt met allemaal. Ik wil dit gewoon oplossen en heb geen zin om me er bij neer te leggen .Zijn er mensen waarbij FS2002 of 2004 de scenery wel 100% vloeiend laat voorbij komen als je uit het zijruitje kijkt?

• w0w

w0w

schup

• w0w

w0w

schup²

• Haan

Haan

dotnetter

misschien heel dom, maar wat als je het spel speelt met alle instellingen zo laag mogelijk?

• w0w

w0w

misschien heel dom, maar wat als je het spel speelt met alle instellingen zo laag mogelijk?
Ik vind het niet dom hoor, ik vind het juist heel lief dat je me wilt helpen :)
Maar het ligt helaas niet aan te hoge of te lage instellingen, de fps zijn immers gewoon 100+ :(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
yojordi schreef op 03 maart 2004 @ 22:46:
[...]

Ik vind het niet dom hoor, ik vind het juist heel lief dat je me wilt helpen :)
Maar het ligt helaas niet aan te hoge of te lage instellingen, de fps zijn immers gewoon 100+ :(
Probeer eens 640x480 en dan ipv. Direct3D OpenGL of zelfs software. Ingeval van OpenGL natuurlijk Direct3D proberen.

• w0w

w0w

Probeer eens 640x480 en dan ipv. Direct3D OpenGL of zelfs software. Ingeval van OpenGL natuurlijk Direct3D proberen.
Ok, ik zal het wel eens proberen (Helaas kan het nu niet omdat Steam al een halve dag down is..)
Normaal speel ik 1024x768 @ OpenGL, zou het daaraan kunnen liggen dan?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
yojordi schreef op 03 maart 2004 @ 23:10:
[...]

Ok, ik zal het wel eens proberen (Helaas kan het nu niet omdat Steam al een halve dag down is..)
Normaal speel ik 1024x768 @ OpenGL, zou het daaraan kunnen liggen dan?
Het kan niet de oorzaak zijn, wel helpen de oorzaak op te sporen.

• Haan

Haan

dotnetter

Soms blijken problemen echt de meest bizarre redenen te hebben 8)7
Zo speelde ik al een tijdje de Far Cry demo ( :9~ ) en toen opeens was het hele beeld verkloot als ik een game wou laden..
Echt ALLES geprobeerd, hoog/laag detail, drivers, kaart en processor over/onder klokken etc. Tot ik bedacht dat ik daarvoor m'n 3d instellingen had verzet van max naar standaard... weer terug naar max -> probleem over 8)7

Pagina: 1