Toon posts:

Verticaal 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant zijn we bezig een site te bouwen. Momenteel loopt de site op de meeste resoluties niet tot helemaal onder door, maar de klant wil dit wel. Het is natuurlijk ook veel mooier.

Momenteel krijgen we het niet voor elkaar. Het idee is momenteel dat er gelijk in de body root een <div class="total"> zit met de volgende bijbehorende CSS. Wie kan ons helpen om dit goed te krijgen?

De bijbehorende CSS is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
div#total { 
  margin:           0 auto; 
  padding:          0; 
  position:         relative;   
  top:              0; 
  left:             0; 
  height:           608px; 
  width:                750px; 
  background:       url(../img/background.gif) no-repeat bottom left; 
  z-index:          1; 
  border:           1px solid black; 
  border-width:     0 1px 1px 1px;
}

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Een class is met een . een id met # ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

zmn heeft sowieso het grootste probleem al duidelijk gemaakt, maar volgens mij kun je DIV's ook geen hoogte van 100% meegeven (wat in dit geval veel handiger is).
Ik los het altijd op met een tabel met een hoogte van 100%.
(En nu niet weer met dat geblaat aankomen dat je altijd veel beter DIV's als tables kunt gebruiken, want hier gaat dat gewoon makkelijker...)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Een class is met een . een id met #
Klopt, maar dit was een typfoutje en dus niet het probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 11:32 ]

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 19:24
Misschien heb je wat aan dit topic.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

natuurlijk kan je een div wel een height 100% geven, maar je moet je dan gaan afvragen waarvan hij 100% neemt ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 28 februari 2004 @ 11:07:
zmn heeft sowieso het grootste probleem al duidelijk gemaakt, maar volgens mij kun je DIV's ook geen hoogte van 100% meegeven (wat in dit geval veel handiger is).
Het kan dus wel, het is alleen zo dat de meeste mensen vergeten of uberhaupt niet weten dat de hoogte van de body niet altijd even hoog is als het venster. Als je in de stylesheet opgeeft dat het body en het html element bijvoorbeeld 100% hoog dienen te zijn, dan kun je ook een div even hoog maken. Of zo'n beetje elk ander element.
(En nu niet weer met dat geblaat aankomen dat je altijd veel beter DIV's als tables kunt gebruiken, want hier gaat dat gewoon makkelijker...)
Je moet geen mensen beledigen die er veel meer van weten dan jij. Dat staat zo dom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 12:38 ]

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

--MeAngry-- schreef op 28 februari 2004 @ 11:07:
Zoals je ziet (of niet) gebruikt de topicstarter een doctype voor strict xhtml. Met deze doctype kan/mag je geen table height=100% aangeven. Dat zal niet werken...

[ Voor 2% gewijzigd door DJH op 28-02-2004 16:08 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Cheetah, dat zou nog wel eens kunnen schelen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat body gewoon even groot was als het venster maar blijkbaar is dat niet zo... Waar zit het verschil dan?

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
je kan het beste:

Cascading Stylesheet:
1
html, body: {heigth: 100%; }

in je css opnemen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:53:
Hey Cheetah, dat zou nog wel eens kunnen schelen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat body gewoon even groot was als het venster maar blijkbaar is dat niet zo... Waar zit het verschil dan?
http://annevankesteren.nl/archives/2004/02/canvas
Pagina: 1