[Volt Mod] Levicom X-Alien 500W

Pagina: 1
Acties:

• sn34ky
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier is de mod voor de Levicom X-Alien 500 Watt PSU.

Helaas heb ik geen fotoo's, alleen maar theorie |:(

De mod is om je +5v en +12v op te krikken....

Schroef de plexiglas behuizing eraf. Nu zie je aan de kant waar de stekker erin gaat een langere chip met daarop: KA7500B

Deze chip moet je hebben. Soldeer aan pootje 1 en 7, die staan richting de rest van de PSU dus niet richting stekker, een 50K trimmer/potentiometer.

Zorg natuurlijk dat de trimmer/potentiometer op volle weerstand staan.
Start de PSU en verlaag de weerstand in kleine beetjes.

Je zult in je multimeter of bios de waarden van je +5v en +12v zien stijgen.

Succes met de mod!

Verwijderd

heb je hem ook niet zelf uitgevoert ofzo?

• sn34ky
  • Niet online
Jawel, staat er nu op. Ik had ten tijde van de mod (gister) geen camera en kon geen mooie pic maken van mijn soldeerfoefje :+

Er zit ook een vapo voor, anders zou ik de PSU er wel ff uithalen voor een pic.

Maar het werkt, 100%

Kijk anders op google, die chip, de KA7500B zat vroeger op een moederbord en werd gebruikt voor vcore mods op een moederbord.

Die info heb ik even geleend en de gok gewaagd het op mijn PSU te testen. Anders had ik toch een andere PSU nodig.....

Verwijderd

dus je hebt de mod zelf bedacht? , nou, netjes gedaan dan!

maarja, is een hogere 5v en 12v nu echt belangrijk voor oc'en?
een goede voeding is toch ook genoeg? kep een enermax 460 watt

• sn34ky
  • Niet online
Zelf bedacht is misschien wat teveel eer...
Pin 1 en 7 geleend, de rest was slechts een gokje.

Mijn +12v was hiervoor 11.60 onder load. Komt door m'n vapo denk ik. Mn +5v was onder load onder de 4.86.

Dit gaf wel problemen met hele hoge OC's.

Mn 2500+ liep rebootte bij 2600mhz en boven de 2v. Nu niet meer :)

Mn videikaart loopt nu ook wat beter met hogere OC's. Ik denk dat dit komt omdat ie meer +5v krijgt.

De enermax was ongeveer 2x de prijs als de X-Alien...
Helaas heb ik maar weinig geld ;(

[ Voor 12% gewijzigd door sn34ky op 28-02-2004 11:48 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
voor echt flinke oc's is een voltmod idd erg handig (en goedkoper dan een nieuwe PSU)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• sn34ky
  • Niet online
PASware schreef op 28 februari 2004 @ 12:59:
voor echt flinke oc's is een voltmod idd erg handig (en goedkoper dan een nieuwe PSU)
Yep 8)

Verwijderd

Eigenlijk is dit een beetje offtopic (sorry).

Maar ik ben nog steeds op zoek naar een +5V mod voor de Zalman APF400. Mijn 5V lijn loopt stabiel op 4.22, en dat véél te laag.

Kan op GoT het niet vinden, ook bij bv. ocworkbench niet.

Wellicht dat iemand hier mij de goed kan op kan wijzen ?

Verwijderd

Ik heb zelf een antec trupower 380W
Mijn rails zijn: 3.6 ,5.5 en 12.9
De 12.9 ga ik verlagen naar 12.5 ...
Dat is denk ik gezonder voor mn hdd (weet iemand eigenlijk of je zo je hdd kunt oc'en?)

De hooge 5V is goed voor het oc'en bij de radeons. Iemand met een laage 5v lijn zal nooit het ram goed kunnen oc'en op zijn radeon.
De hooge 3.3 rail is goed voor stabiliteit qua Northbridge en Vdimm.
Die kan normaal wel tot 3.7-3.8 worden doorgetrokken indien je een Vdimm mod hebt is dat handig. Je Vdimm mag nooit te dicht bij de 3.3rail zitten anders wordt deze onstabiel.

Hier is de origineele tread op xtre http://www.xtremesystems....?postid=310397#post310397

Voor die niet graag engels lezen zal ik het ook even proberen uit te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://www4.ncsu.edu/~rwbradl2/CSC251/images/3.3rail%20Vmod.jpg

Je knipt dus de sense wire (die dunne draadjes) van 1 van de 3 rails door. Bijvoorbeeld de 3.3.
Je zet dan op het stuk dat nog aan de ATX stekker hangt een weerstand en het andere eind aan het stuk draad dat naar de psu terug loopt.
Na de weerstand op de draad die naar de psu loopt soldeer je dan een potmeter.
Je gaat maar 2 beentjes gebruiken van de pot dus je kan het derde afknippen.
Het middelste beentje soldeer je een draadje die naar de aarde loopt.
Die kan alles zijn. De case welk ik niet aanraad. Of gewoon een losse molex met een zwarte draad.

Dan is het belangrijkste dat je de weerstand van de potmeter helemaal_open_zet!
Wanneer je de weerstand verlaagt zal de elektronen zien dat die weg makkelijker is en af via de aarde aftrappen. Hierdoor loopt er minder terug naar de psu en denkt hij dat de rail telaag is en zal deze verhogen.

Ik zelf heb gewoon voor de 3 rails een weerstand van 47omh en 10K pot gebruikt.
Dit werkte prima maar zijn niet de ideaale waardes.
Die kan je in de tread terug vinden.
Zelf heb ik dus ook gebruik gemaakt om de aarde op een molex te hangen. Trek ik deze 2 uit elkaar zijn mijn rails terug normaal op de 47omh na op elka rail welk helemaal niet veel is. Die weerstand is er dan ook maar op de rail stabiel te houden.

Meeste psu zullen ook maar 2 sense wires hebben. Ik heb het geluk dat mijn psu 3 independent rails heeft hoewel het veel voorkomt dat de 5 en de 12V afhankelijk zijn van elkaar. Verhoog je daar de 5V zal de 12V ook stijgen (vaak harder dan de 5V gestegen is) Ook raad ik het je aan om rechtstreeks uit de atx stekker of molex te meten met een multimeter welk de spanning u juist is.

In de bios en andere progs worden de waardes meestal lager afgelezen dan IRL.
Dit zou komen omdat de bios meet nadat het door het circuit geweest is. Aan jouw de keuze welke spanningen je gaat gebruiken. 10% hoger zou nooit geen probleem mogen geven hoewel je best niet over de 13V op de 12V rail wilt gaan.
Het verkort je levensduur van je hdd ...

ps. had jij me een PM gestuurd @[M]?

• sn34ky
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:17:
Eigenlijk is dit een beetje offtopic (sorry).

Maar ik ben nog steeds op zoek naar een +5V mod voor de Zalman APF400. Mijn 5V lijn loopt stabiel op 4.22, en dat véél te laag.

Kan op GoT het niet vinden, ook bij bv. ocworkbench niet.

Wellicht dat iemand hier mij de goed kan op kan wijzen ?
Heb je 'm al open geschroeft?

Met een beetje mazzel zitten er draai potjes op.

Anders moet je idd kijken of je ATX connector (dunnere) sense wires heeft. Dan kun je de Antec truc doen.

Als je geen van beide hebt, kijk dan of er IC's op zitten. Zo ja, schrijf alle text van de IC's dan kunnen we kijken of één van die dingen je +5v aanstuurt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

lol, 4.22. Dat heb je zeker gemeten met het BIOS.

Pak een multimeter en meet je 5V nog een keer :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• sn34ky
  • Niet online
De waarden in de stekkers is niet hetgeen dat je daadwerkelijk hebt.

Als ik meet in een normaal stekkertje en daarna in bijvoorbeeld de stekker die aan mn radeon zit, dan is de waarde op de radeon al een stuk lager.

De echte waarde ligt in mijn ogen tussen de stekker en bios/software.

Verwijderd

De normaale stekker en de stekker aan de radeon hebben krak dezelfde spanning op de 5 en 12V
3.3 moet je wel aan de atx stekker meten.

Ik lees net nog over iemand die de mod heeft gedaan en heeft hierbij zijn mobo vernield. Je moet langzaam de voltage verhogen/verlagen.
Vooral de 3.3 lijn is daarin gevoellig sinds de agp bus eraan hangt. Een plotse verandering in de 3.3 heeft dus een dood mobo als gevolg!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 17:29 ]

• sn34ky
  • Niet online
Is de 3.3v ook via het moederbord aan te passen of alleen via de psu?

Bij mijn NF7-S zit er onder de ATX stekker een mosfet waar je de 3.3v aan kan meten. Dan zou je dat dus ook moeten kunnen aanpassen lijkt me :D

Iemand die hier iets over weet?
Pagina: 1