Toon posts:

router proggie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een proggie die een netwerk naar een ander netwerk routeert. Zoiet als een router maar dien goedkoper?

Wie Heeft raad?

Tanx

Verwijderd

Indien je hebt over routeren naar internet, kan je gewoon winroute gebruiken (www.winroute.nl)...
Als het gaat over LAN -> LAN dan weet ik niet of dit werkt, dan zal je ff met dit progje moeten spelen ;)
Suc6 in ieder geval!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lan -> lan kan winroute ook maar als security geen rol speelt kun je ook winnt gebruiken en ip forwarding aanzetten.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Als je ook ipx/spx wil routeren, moet je een Netware server wegzetten.

Verwijderd

Het helpt als je verteld over welk OS je praat. Voor Windows NT kun je RRAS downloaden. Als het echter gaat om slechts twee netwerken (IP ranges) kun je ook IP forwarding aanzetten en wat static routes definieren (route -p add etc.)Op de machines geef je dan de betreffende gateway (netwerkkaart IP) op.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Met linux een prachtige gateway met IP-masquerading opgezet. Kost nauwelijks wat, je bent er even mee bezig, maar dan heb je dus ook way.

Verwijderd

goedkope 486 met alleen een floppydrive en wat (8Mb ofzo) geheugen en dan FreeSco erop draaien (van een floppy dus). Moet ook gewoon tussen netwerken kunnen routeren.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Op donderdag 14 december 2000 20:40 schreef arnoudo het volgende:
goedkope 486 met alleen een floppydrive en wat (8Mb ofzo) geheugen en dan FreeSco erop draaien (van een floppy dus). Moet ook gewoon tussen netwerken kunnen routeren.
Mhmm, dat gaan we proberen... Waar ken ik dat vandaan halen? :?
Collega van me is er mee bezig, en hij ken nie op internet nou... :D

Dus ik mag het verder uitzoeken... Ik heb begrepen dat het om 2 netwerken gaat (meerdere pc's dus), en dan kun je geen ip-forwarding gebruiken...
Dus dat FreeSco zou een oplossing kunnen zijn, waar ken ik er info over vinden of t downloaden...:?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
ook .com
Heb er zelf weinig verstand van en weet dus ook nie hoe ik die zooi moet configgen... :?

heb iig 0.27 ofzo met modules gedownload... Zal hem wel naar collega mailen, en dan mag hij het uitzoeken... >:)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
www.freesco.org

ideaal, alles op 1 diskette bij de hand, booten naar een light linux, en dan een paar dingen configureren. En alles nog steeds op 1 diskette. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Topicstarter
Tanx
ik ga dat freesco eff proberen!

HE savage hoest met de kabel(kut he)!

Verwijderd

Fresco is heel koel jah...

een normale linux distrebutie werkt ook perfect.. + alle servers die je erop kan runnen :)
Pagina: 1