Problemen netwerk en draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb eerder een topic geopend betreffende een moederbord(asus P4R800-VM) waarvan de netwerkkaart van 3Com niet met mijn 3Com hubs wilde werken. Dat ding dat wilde niet startte dus ik test hier de computer helemaal niets aan de hand. Draadloos op geprobeerd en dat werkte dus niet en wilde niet geinstalleerd worden. Dus ik had de computer ondanks alles toch uitgeleverd en bij de klant neergezet en het netwerk was niet al te snel maar ok toch gedaan.

Ik werd 2 weken later opgebeld computer deed het helemaal niet dus meteen gaan kijken en inderdaad niets deed het qua netwerk. Ik dus de computer terug genomen maar ik heb het moederbord meteen vervangen door een Gigabyte 8Ik1000MK of zoiets met een Intel LAN kaart. Getest thuis en alles werkte perfect!!

Bij de klant ook getest boel deed het niet, maar toen zette ik de boel naar 10 MB half duplex voor de gein en alles ging als een speer erdoor heen dus bekabeling bleek niet goed te zijn. GVD dus de vervanging van het MB was helemaal niet nodig. Echt balen maar nu ander probleem. Ik heb hier dus het draadloze netwerk helemaal uitgetest en werkte helemaal op en top en snel netals die Intel netwerkkaart bij mij thuis.

Ik heb als ondersteuning ernaast een oude laptop ook draadloos aangesloten.

De computer ziet gewoon het hele draadloze netwerk NIET terwijl de laptop 80% link aangeeft. Het rare is dat het lichtje ook is uitgevallen van link en van TX/RX van de kaart terwijl hier thuis bij mijn perfect werkte. Wat moet ik hier nou mee of heeft iemand een oplossing? Het vreemde is dat die bij opstartte wel wat deed maar in Windows het hele netwerk niet kan vinden. Als ik het handmatig toevoeg en kanaal erin zet bij de driver van het netwerk dan word er niets gevonden.

Alles werkte behalve dan bij mijn klant. Andere draadloze netwerkkaart erin zetten? terwijl die het goed deed bij mij. Ik word er helemaal gek van. Heeft iemand nog een oplossing of waar zou het probleem kunnen liggen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16
Heel verhaal pff..

Weet je zeker dat er geen lampjes branden op je kaart, en dat je kanaal etc. goed staan ingesteld? Heb je een andere pc om de kaart op te testen of evt. de kans om weer even terug te gaan naar je thuis test plek?

Als het dan nog niet werkt zou ik sterk gaan twijfelen aan je kaart.

• itsalex
  • Niet online
Klopt het is een heel verhaal maar het werkt gewoon niet. Echt heel vaag. er zit wel een Asus routertje onder maar ik heb 1 keer gezien dat die begon te linken en toen afgelopen. Ik zie ook in Windows XP soms!!! dat AP(dus het netwerk) van kruis naar beschikbaar ging en daarna afgelopen. Echt balen. Thuis deed het netwerk eigenlijk zo goed dat ik geen twijfel had. En nu bij mijn klant en enorme afgang.

Maar wie weet waarom het netwerk niet lekker werkt op 100 MB maar wel op 10 MB? Waarom die draadloze netwerkkaart wel thuis werkte maar daar niet? Ik word er helemaal gek van.

• itsalex
  • Niet online
schopje

of heeft iemand nog een idee hiervoor? Ik moet dat draadloos nu wel aan de praat krijgen want ik word er gek van. Ik heb net ook gehad met een Sweex USB stick dat die wel data kon verzenden maar niet kon ontvangen met Windows XP en toen had ik deze in een laptop met Windows ME gedaan en geen enkel probleem.