Ik heb vandaag een nieuw systeem gekregen, maar toen ik de boel wilde gaan installeren bleek dus dat ik geen beeld kreeg. Andere monitor en video kaart geprobeerd, maar geen resultaat. Weet iemand waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Even de specs: Asus A7V-100; Thunderbird 800; 128MB PC-133; IBM-30GB; VisionMaster Pro 410; Hercules Propheet II Pro; etc...
Fuck heb hetzelfde probeleeem, heb ook een Asus a7N Thunderbird 900 ne pro 450, en als ie lang in stanby blijft dan blijft haakt alles :(:(:(:(
, dan doet het aan uit knopje op de scherm en de PC niks meer, WTF ligt dit aan :(:(:(:(
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik probeer even een monitor die niet van standby gaat, maar eerst even eten. Je hoort het zo wel.
Doe ik ook, namelijk een aopen HQ-08, zie hier geen problemen.Op donderdag 14 december 2000 21:02 schreef CB het volgende:
Kortsluiting kan de oorzaak zijn, te slappe voeding gebruik een 300 Watt
Russian Blue Neji
Kate Bush
Gebruik de Matrox G450.Op donderdag 14 december 2000 20:57 schreef Bendertino het volgende:
Bij mij lag het aan de videokaart.
Russian Blue Neji
Kate Bush
mIJN VOEDING IS 3OOwatt dus dat moet wel voldoende zijn. Videokaarten die ik geprobeerd heb: ASUS V6800 Deluxe, Hercules 3D Prophet II Pro en een Ati Xpert-128 32MB. hier zal heet dus ook niet aan liggen. Misschien moet ik even een PCI kaartje proberen, maar die heb ik niet. Morgen even bij m'n vriendin uit d'r PC slopen. Als die wel werkt ligt het waarschijnlijk aan de AGP poort.
Iemand nog suggesties???
Iemand nog suggesties???
Ander OS ben ik wel van plan, als het lukt met installeren :(:(:(:(:(Op donderdag 14 december 2000 23:31 schreef drSinister het volgende:
Probeer een ander OS of een bios flash...
GRTZ!
bios Flashen, dat wil ik als laaste optie bewaren, want ik heb best slechte verhalen gehoord over die niuwe biosupdat van de Asus A7V.
Russian Blue Neji
Kate Bush
ik heb het 1 keer meegemaakt en toen kon ik de monitor 't raam uitgooien,
was iets met de monitor (weet nie meer wat)
zal wel iets doorgebrand zijn ofzo, toen ik dr een nieuwe monitor achter deed was alles weer perfecto
Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
Start je computer verder wel door?
Want als je geen beeld krijgt en geen piepjes, dan is de processor of het geheugen niet goed...
Logisch ook aangezien het bios ze beide nodig heeft om systeemchecks uit te voeren en om piepjes te genereren
Ik had dat ook toen ik een Slot-A thunderbird 800 op m'n Abit KA7 bordje probeerde te prikken -> geen beeld, geen gepiep, geen start... (Damn!
Heb ik maar omgeruild voor een classic 800)
Ook een keer toen mijn geheugen niet goed erin zat -> geen beeld, geen gepiep, geen start...
Want als je geen beeld krijgt en geen piepjes, dan is de processor of het geheugen niet goed...
Logisch ook aangezien het bios ze beide nodig heeft om systeemchecks uit te voeren en om piepjes te genereren
Ik had dat ook toen ik een Slot-A thunderbird 800 op m'n Abit KA7 bordje probeerde te prikken -> geen beeld, geen gepiep, geen start... (Damn!
Ook een keer toen mijn geheugen niet goed erin zat -> geen beeld, geen gepiep, geen start...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij mij gebeurde dat ook nadat de FSB te hoog stond....deed'ie niets!!(monitor)
Dan maar weer een tikkeltje lager..
Dan maar weer een tikkeltje lager..
Bij mij start ie dus helemaal niet op, geen beeld een geen piepjes. Kan wel even ander geheugen proberen. Maar een processor heb ik heel erg toevallig niet liggen. Ik heb hem bij comptechworld gekocht. Ze komen maandag ochtend langs om er naar te kijken. Zal ik aan ze vragen of ze een nieuwe processor en/of mobo meenemen???
Verwijderd
dus bij het opstarten??
probeer is of ie het wel doet als je de stekker eruit haalt nadat je 'm uitgezet hebt
ik heb dat probleem ook wel eens gehad en tot op heden geen oplossing gevonden helaas
probeer is of ie het wel doet als je de stekker eruit haalt nadat je 'm uitgezet hebt
ik heb dat probleem ook wel eens gehad en tot op heden geen oplossing gevonden helaas
Uit de monitor bedoel je. Is al gebeurt uit uit de PC. Maar de monitor doet het wel op een andere computer dus daar lag het niet aan.
Gaat de fan van de voeding draaien?
En de fan v/d cpu? Spint de hd op?
Probeer anders met iets metaals zelf de 2 pinnetjes waar het power-on stekkertje op zit, kort te sluiten. Dit om
Check of je cpu goed in socket zit, zelfde voor geheugen, haal ze er anders uit en doe ze er opnieuw in.
En de fan v/d cpu? Spint de hd op?
Probeer anders met iets metaals zelf de 2 pinnetjes waar het power-on stekkertje op zit, kort te sluiten. Dit om
Check of je cpu goed in socket zit, zelfde voor geheugen, haal ze er anders uit en doe ze er opnieuw in.
Alle fansbeginnen te draaien en deharddisk spint ook op. Er brandt een groen LED naast de agp-poort, maar ikzal straks even de cpu opnieuwindesocket zetten. Geheugen heb ik al gedaan.
Dit had ik ook een keer met mijn videokaart. Ik had net een nieuwe gekocht en stopte hem erin: gebeurde niks.
Ouwe erin, alles werkte...
Nieuwe erin, HEEL hard aangedrukt en schroefje niet aangedraaid:
Ouwe erin, alles werkte...
Nieuwe erin, HEEL hard aangedrukt en schroefje niet aangedraaid:
Owkay, je hebt dus stroom. Als nou alleen je vga-kaart stuk zou zijn, dan zou je compu wel opstarten verder, alleen je zou niks zien. Je zou dan dus gewoon de bios-piepjes enzo horen.
Denk dus dat je eerst moet checken of je in jumper-free mode zit op je mobo. Dit om te voorkomen dat je andere jumpers verkeerd hebt, je kunt alles lekker in de bios regelen. Dat groene lampje hoort trouwens, betekent gewoon dat je stroom op je mobo hebt.
Controleer trouwens of je NADAT je je agp-kaart in de slot doet, en vastgeschroefd hebt, of de ACHTERKANT van de kaart nog goed in de slot zit. Die wil wel eens omhoog komen door het aandraaien van de kaart.
Loop nog een keer de jumpers, leds, en ide aansluitingen na, met het boekje v/je mobo erbij. Gewoon als dubbel-check.
Denk dus dat je eerst moet checken of je in jumper-free mode zit op je mobo. Dit om te voorkomen dat je andere jumpers verkeerd hebt, je kunt alles lekker in de bios regelen. Dat groene lampje hoort trouwens, betekent gewoon dat je stroom op je mobo hebt.
Controleer trouwens of je NADAT je je agp-kaart in de slot doet, en vastgeschroefd hebt, of de ACHTERKANT van de kaart nog goed in de slot zit. Die wil wel eens omhoog komen door het aandraaien van de kaart.
Loop nog een keer de jumpers, leds, en ide aansluitingen na, met het boekje v/je mobo erbij. Gewoon als dubbel-check.
mama ligt niet te laag gewoon ruimte tussen de kast een het plankje! Maar het is bijna maandag en dan komen zel angs met een nieuwe plank en of processor.
Pagina: 1