Ben bezig met menu object en nu wil ik een grapich menu maken dus met van die icons voor de text. (zo iets als je ook in word enz ziet)
Nu kan je dit doen door een leeg menu object te plaatsen en dan tijdens een form load alle menu items te laden met de icons.
maar is toch een beetje omslachtig.
Nu zoek ik eigenlijk een manier om vanuit de IDE van Visual Studio bij de eigenschapen all een icon mee te geven aan een menu item.
of is er een manier om tijdens de form load de icons te adden aan de bestaande menu items.
Kan alleen niet in het menu object iets vinden waar ik dat zo mee kan doen.
Code1 {Zo werkt het wel maar is best omslachtig}
Code 2 {hoe kan ik hier die icon aan toevoegen}
Dacht eerst Me.MenuItem2.Icon maar dat bestaat niet en image ook all niet.
heeft iemand hier een tooltje of zo voor wat het makkelijker maakt om dit te maken.
heb op msdn de eerste optie gevonden maar komt nog all wat extra code bij kijken die je bij een normaal menu item niet hoeft te schrijven. {de click events kan je niet meer met de ide doen bijvoorbeeld}
Hoop dat het duidelijk is anders zal ik het nog een keer uitlegen.
Nu kan je dit doen door een leeg menu object te plaatsen en dan tijdens een form load alle menu items te laden met de icons.
maar is toch een beetje omslachtig.
Nu zoek ik eigenlijk een manier om vanuit de IDE van Visual Studio bij de eigenschapen all een icon mee te geven aan een menu item.
of is er een manier om tijdens de form load de icons te adden aan de bestaande menu items.
Kan alleen niet in het menu object iets vinden waar ik dat zo mee kan doen.
Code1 {Zo werkt het wel maar is best omslachtig}
code:
1
2
| miFile.MenuItems.Add(New IconMenuItem("&Open", New Icon("..\open.ico"), _
handlerFile, Shortcut.CtrlO)) |
Code 2 {hoe kan ik hier die icon aan toevoegen}
code:
1
2
| Me.MenuItem2.Index = 0
Me.MenuItem2.Text = "&Open" |
Dacht eerst Me.MenuItem2.Icon maar dat bestaat niet en image ook all niet.
heeft iemand hier een tooltje of zo voor wat het makkelijker maakt om dit te maken.
heb op msdn de eerste optie gevonden maar komt nog all wat extra code bij kijken die je bij een normaal menu item niet hoeft te schrijven. {de click events kan je niet meer met de ide doen bijvoorbeeld}
Hoop dat het duidelijk is anders zal ik het nog een keer uitlegen.