Toon posts:

A7N8X E-deluxe en 9600 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een nieuw systeem gebouwd, maar er zit ergens een probleem. Het ding start niet op. Alle fans draaien, HD's draaien en CD-ROM ook. Alleen het beeldscherm wil niet aanspringen...
Dit is mijn systeem:
Asus A7N8X E-Deluxe
AMD Athlon XP 2800+
Hercules 3D Prophet 9600 265Mb
80Gig schijf Maxtor
...

Ik weet of het het mobo of de videokaart is, maar vermits het mobo lijkt op te starten (de CD-ROM en HD's beginnen te zoeken) denk ik niet dat het probleem daar ligt en denk ik dat mijn videokaart moeilijk doet.
Kan iemand mij zeggen of deze 2 compatibel zijn? Het mobo ondersteunt alleen 1.5v AGP kaarten, maar ik kan nergens vinden wat voor een kaart de 9600 is...

Ik heb al op inet gevonden dat een 9600 pro samenwerkt met mijn mobo (wel geen hercules...)

Kan iemand mij iets meer vertellen?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Loop het allemaal nog even na, zoals je vga kaart aandrukken, geheugen aandrukken, cpu fan etc.

Succes :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En test eens zonder geheugen. Als de pc dan niet piept is vrij zeker het mobo brak :)

VB --> OH, want echt overtuigd van dat het aan de videokaart ligt ben ik niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Pollewob op 27-02-2004 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo is ondertussen terug binnen... Dit blijkt te werken met een andere videokaart. Ook de grafische kaart is getest en die blijkt te werken in een ander systeem...

Kan er iemand mji zeggen of mijn kaart en mobo compatibel zijn? Of ergens waar ik dat kan vinden???

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 09:53
Google..... ? probeer dat eens

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht in GOT en op Google.
Via Google vond ik daarnet deze site:
http://www.rue-montgallet...2/commentaires/lire/8902/

Hier staat een kleine reactie van iemand met hetzelfde mobo en grafiche kaart...
De kaart en mobo zijn getest en ze werken.
Dus het probleem kan dan enkel maar liggen aan de CPU of geheugen. Kan dit ervoor zorgen dat ik geen enkel beeld krijg bij het opstarten? (scherm blijft gewoon in 'slaap' stand staan...)

Verwijderd

Topicstarter
ff een reply om dit topic af te sluiten.
Voor de mensen die het zich afvragen. Het mobo was wel degelijk incompatibel met de kaart. Ik hebnu een MSI bord en alles werkt normaal...
Pagina: 1