Toon posts:

Windows protection error MSI MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Pro 2 moederbord met daarop een Duron 650@750.Deze processor wordt ongeveer 36-39 graden Celcius warm.
Verder is er als operating system WindowsME 4.90.3000 geinstalleerd.
Het probleem is nu dat ongeveer 50% van de tijd als ik mijn computer afsluit er een blauw scherm komt met een windows protection error message. Als ik daarna mijn computer weer opstart is er niks aan de hand.
Wie kan mij hier helpen van dit blauwe scherm af te komen????
Bedankt,
VEJ

Verwijderd

Waarchijnlijk een Nvidia kaartje? Is bekend, in de release notes van de detonator 6.50 staat er iets over dat het opgelost zou zijn, maar dat zijn kutdrivers. Waarschijnlijk opgelost bij de volgende officiele detonator release.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad een nvidia TNT2 M64 video kaart.

Verwijderd

Ik zag het laatst nog in de etalage bij de Vobis hehe, precies zo'n mooi schermpie!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Zit er toevallig 64Mb geheugen in je PC?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het vreemde is dat op mijn vorige computer een Gigabyte GA5 AX met een AMD K6II 400 en dezelfde videokaart heb ik dit probleem nog nooit gehad.
VEJ

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Kheb namelijk psies hetzelfde probleem gehad bij een klant van me. Kon het perfect reproduceren.

De fix was in ieder geval 64 Mb geheugen erbij plaatsen.(totaal 128 dus) De module opzich was ook goed, vervanging maakte niks uit. Mobo was op zich ook goed maar ook hier, vervangen nul effect. Het bleek dus echt dat dit probleem kwam doordat er 64Mb geheugen op deze plank zat.

Het probleem was te reproduceren door in windows gewoon ff was office shit te openen.(word,excel e.d.) Als je vervolgens de PC afsloot gaaf ie dus dat blauwe scherm.

Hopelijk helpt je dit...
(wellicht dat die nieuwe detonator's hierin dus wel verandering brengen, was nogal lastig op te lossen aangezien die drivers er toen nog niet waren.)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 19:37 schreef dominator het volgende:
Kheb namelijk psies hetzelfde probleem gehad bij een klant van me. Kon het perfect reproduceren.

De fix was in ieder geval 64 Mb geheugen erbij plaatsen.(totaal 128 dus) De module opzich was ook goed, vervanging maakte niks uit. Mobo was op zich ook goed maar ook hier, vervangen nul effect. Het bleek dus echt dat dit probleem kwam doordat er 64Mb geheugen op deze plank zat.
Nee in mijn computer zit al 128 Mb geheugen.
Maar wel bedankt voor de reply,
VEJ

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook een nVidia kaartje, maar dan een GeForce 2MX.

Het rare is dat hij niet altijd bij het afsluiten van die blauwe schermen geeft..

Het is ook alleen maar bij het afsluiten, verder loopt hij nooit vast :?

Verwijderd

Nou nog iets leuks: Ik heb sinds een paar dagen een Logitech mouseman iFeel :) op me USB en nou lijkt het goed te gaan :? Het duurt ook langer voor hij afsluit nu, vreemd!

Verwijderd

volgensmij is je geheugen aan GORT.
laat dat maar eens controleren (probeer eerst eens de nieuwe VIA 4in1 4.26 Chipset drivers!!

Verwijderd

BS! Heb 2k en 98SE allebei zonder problemen gedraaid.....
Pagina: 1