100 mbit lijn huren en vrienden laten inbellen

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om met zijn 5 of 6-en een 100 mbit lijn te huren en de andere te laten "inbellen" op die lijn waardoor iedereen dus 100 mbit / 6 = 16 mbit krijgt?

(bijv ik huur voor *ik noem maar wat* 400 euro p/m een 100 mbit lijn en deel die 400 door 6 zodat iedereen dus evenveel betaald + krijgt).

en waar zijn 100 mbit lijnen te huur?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 20:57

Tux

Als je glasvezel naar iemands huis kan trekken :+

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
Ja, kan prima, via een VPN.

Wat alleen het nut ervan is zou ik niet weten, je moet dan nog steeds die bandbreedte naar huis toe hebben ;)

Waar ze te scoren zijn? Meeste campussen als je student bent, elk datacenter, bij een ISP, of als je geld genoeg hebt via glas voor je deur

[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 27-02-2004 22:34 ]

Verwijderd

inbellen kan best. zet een pc neer en gooi er een isdn adapter in. maximaal 2 verbindingen met 64 kbits, dat wel :)

die 100mbit lijnen zijn trouwens ook onbetaalbaar :)

//spuit12

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 22:34 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
zijn niet te huur, moeten worden aangelegd. Thuis kan je maximaal een ADSL of SDSL variant krijgen (of je moet in een glasvezel wijk wonen ;))

check demon maar eens

http://www.demon.nl/produ...ng/businessdslkosten.html

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Als ze bij je in de buurt wonen kun je misschien draadloos iets regelen? Inbellen gaat dus niet, want dan heb je een bottleneck van 56kb/s.

Verwijderd

Heeft volgens mij geen zin.
Want als ze dan "inbellen" dan maken ze gebruik van een andere connectie die ze punt 1 ook nog moeten betalen en punt 2 nooit 16mbit zal zijn.

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 09:41

T1eA

Browser

FF wachten en hopen dat er op www.ikwilglasvezel.nl gevote word voor glasvezel tot aan de deur :+

ICT G33K

• DutchTSE
  • Niet online
was alleen maar een soort van brainstorm hoor :P
tenzij ik een dedi server in serverpark neerzet? maar dan kunnen we toch nog maar 64 kbit inbellen?

en hoeveel kan een standaard telefoonlijn thuis aan? 8 mbit is zo ie zo haalbaar (aangezien dat wordt aangeboden)

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 10:37
je kunt maximaal 8Mbit per telefoonlijn halen thuis ja.
een 100Mbit lijn kun je alleen krijgen in een datacenter, en de PC die op die 100Mbit zit moet dan ook daat staan. leuk als game/file server, maar je kunt thuis niet met 16Mbit inbellen :P.

daarnaast betaal je voor een 100Mbit lijn niet per Mbit maar per GB dataverkeer (ongeveer 50 cent per GB in NL)

TheS4ndm4n#1919

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Of je moet een utp kabel laten trekken, dan kan je gaan ATM'en.... :)

• DutchTSE
  • Niet online
nah lama zitte dan :Y)

ze wonen namelijk niet naast me :+

topic kan wel op slot dan :P
Pagina: 1