Ik heb sinds kort een Gigabyte radeon 9700pro in mijn bezit met daarop een zalman ZM80A passieve koeler. Prima kaart zou je zeggen maar er is een probleem. Als ik een kwartiertje aan het gamen ben loopt mijn pc vast.
Na het een en ander aan settings te hebben gechecked heb ik mijn case ff open gegooid en ontdekt dat de zalmankoeler wel heel erg warm wordt. Langer dan 2 sec. kan ik mijn vinger er echt niet op houden.
Volgens mij doet de koeler prima zijn werk anders kan hij niet zo warm worden maar ik vindt het wel heel erg raar dat deze kaart zo warm wordt.
Ik heb in mijn andere pc een club3d 9700NP met een zalman ZM80C-HP
erop en die word lang niet zo warm als deze kaart.
Kan een kaart door foute chips of zoiets zo heet worden of zou r toch iets vreemds met de koeler mis zijn?
Na het een en ander aan settings te hebben gechecked heb ik mijn case ff open gegooid en ontdekt dat de zalmankoeler wel heel erg warm wordt. Langer dan 2 sec. kan ik mijn vinger er echt niet op houden.
Volgens mij doet de koeler prima zijn werk anders kan hij niet zo warm worden maar ik vindt het wel heel erg raar dat deze kaart zo warm wordt.
Ik heb in mijn andere pc een club3d 9700NP met een zalman ZM80C-HP
erop en die word lang niet zo warm als deze kaart.
Kan een kaart door foute chips of zoiets zo heet worden of zou r toch iets vreemds met de koeler mis zijn?