ADSL aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 09:56
Ik heb een vraagje m.b.t het aansluiten van een ADSL-verbinding van MyADSL. Volgens de handleiding moet de splitter worden aangesloten op 't hoofd-telefoonstopcontact in de meterkast, deze toch?. Maar het maffe is; daar komen twee telefoonsnoeren uit, terwijl ik toch echt een (analoge) PSTN-aansluiting heb. Hoe moet ik daarop mijn splitter aansluiten? Ik mag volgens de opschriften het hoofd-telefoonaansluiting-kastje absoluut níet openen schroeven, en de waarschuwing geisoleerd gereedschap te gebruiken schrikt me ook een beetje af. Het bovenste klepje kon ik wel openmaken, dat ziet er zo en zo uit.

Ik heb in het verleden ISDN gehad, maar dat is al een jaartje of 2 de deur uit. Wel is het hier zo, telefoon 1 en telefoon 2 (vermoedelijk op verschillende binnen-lijnen) kunnen niet met elkaar praten. Via telefoon 2 is telefoon 1 wel te beluisteren, maar andersom niet, en als telefoon 2 in een extern gesprek zit, en telefoon 1 komt erbij, dan overruled telefoon 1. Misschien een beetje omslachtig uitgelegd, maar 't is ook wel een vreemde situatie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik snap er namelijk geen snars meer van, ook al leek het zo makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66438

ik snap het wel; de telefoons staan paralel. die moeten eruit; daar gaat de splitter op en als je de oude situatie wilt houden gaan dezelfde kabels paralel op de splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101546

Anoniem: 66438 schreef op 27 februari 2004 @ 21:31:
ik snap het wel; de telefoons staan paralel. die moeten eruit; daar gaat de splitter op en als je de oude situatie wilt houden gaan dezelfde kabels paralel op de splitter
Je hebt helemaal gelijk 8) 8) 8)
maar of hij 't nu ook snapt??? O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dit is POTS (Plain Old Telephone System) en die tweede lijn is dus duidelijk niet helemaal goed aangesloten. Dat eerste plaatje toont wel netjes je IS/RA-punt waarachter de splitter aangesloten moet worden. Dat bovenste klepje mag je wel open maken, is het in-house gedeelte. De splitter moet op de rode en zwarte draad aangesloten worden voordat die blauwe van de zwarte afgetakt wordt (als ik het goed zie).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 09:56
Dus als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen;
Op het eerste gaatje van de vier één rood draadje aansluiten, op het tweede gaatje één zwart draadje aansluiten (van dezelfde gebundelde kabel). Die gaan alletwee naar een stekkertje dat in de splitter (Line) moet. (Maar waar haal je zo'n stekkertje en hoe sluit je het daar weer op aan?) Na de splitter sluit ik met het bijgeleverde kabeltje (wel met stekkertjes!) de Modem-uitgang aan op het modem. Op de uitgang voor de telefoon (Phone) sluit ik (met weer hetzelfde stekkertjes-probleem) twee kabeltjes aan, van elk een rood en zwart draadje.

Klopt een beetje wat ik hierboven beschreven heb? Het gedoe met stekertjes is ook een beetje vaag...

In ieder geval wel alvast bedankt voor de geboden hulp! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

roel-online schreef op 27 februari 2004 @ 23:45:
Dus als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen;
Op het eerste gaatje van de vier één rood draadje aansluiten, op het tweede gaatje één zwart draadje aansluiten (van dezelfde gebundelde kabel). Die gaan alletwee naar een stekkertje dat in de splitter (Line) moet. (Maar waar haal je zo'n stekkertje en hoe sluit je het daar weer op aan?) Na de splitter sluit ik met het bijgeleverde kabeltje (wel met stekkertjes!) de Modem-uitgang aan op het modem. Op de uitgang voor de telefoon (Phone) sluit ik (met weer hetzelfde stekkertjes-probleem) twee kabeltjes aan, van elk een rood en zwart draadje.

Klopt een beetje wat ik hierboven beschreven heb? Het gedoe met stekertjes is ook een beetje vaag...

In ieder geval wel alvast bedankt voor de geboden hulp! :-)
Lijkt me aardig te kloppen.
Stekkertjes kun je in elke electronicazaak/telefoonzaak krijgen (MediaMarkt heeft ze ook). Zorg wel dat je die twee draadjes in de middelste twee van de vier gaatjes priegelt. Je zult ook nog een speciale tang nodig hebben om die stekkertjes vast te knijpen op de draadjes (en meteen contact te maken).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1