win xp + ghost

Pagina: 1
Acties:

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-04 20:35
ik heb een extra harde schijf in m'n computer gezet, er zat een 20 gig schijf in, heb er nu een 120 gig schijf bijgezet, nu heb ik met norton ghost 2003 de oude schijf geghost naar de nieuwe, hij start nu op van de nieuwe, maar... als ik die oude loskoppel (stroom kabeltje eruit) dan loopt ie vast bij het opstarten, en als ik die oude schijf weer inschakel, na opnieuw opstarten, werkt het weer.

iemand een verklaring of een oplossing?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In dit deel van de FAQ staat de mogelijke oplossing.

ARME AOW’er

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je zult de mbr moeten schrijven naar die nieuwe schijf (fdisk /mbr , geloof ik). De pc vindt geen mbr als je de oude hdd verwijderd, zodoende krijg je de melding insert bootdisk oid.

JayGTeam (213177)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Indien je niet helemaal volgt wat GuardianAngel bedoelt, check je boot.ini.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• marc1982
AaroN schreef op 27 februari 2004 @ 21:39:
Je zult de mbr moeten schrijven naar die nieuwe schijf (fdisk /mbr , geloof ik). De pc vindt geen mbr als je de oude hdd verwijderd, zodoende krijg je de melding insert bootdisk oid.
hij start windows ook wel gewoon op, je krijgt het scherm te zien waarna normaal je login scherm komt, maar verder gaat het niet, dus ik weet niet of het aan het mbr kan liggen, zou dit kunnen dan?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Lukt het wel om in de veilige modus op te starten??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• marc1982
Coach4All schreef op 27 februari 2004 @ 21:44:
ga ik ff proberen..

Verwijderd

Hmmm vaag probleem. Het enige wat in me opkomt is dat de Windows protectie (OOBE) niet meer geldig is en gaat zeiken omdat je hardware configuratie is gewijzigd.

• marc1982
Coach4All schreef op 27 februari 2004 @ 21:44:
nee lukt niet,

hij loopt ook weer bij hetzelfde scherm vast

ff voor de duidelijkheid, dit is een scherm met boven en onder een donkerblauwe balk en in het midden wat lichter blauw en het windows xp logo's

nog ideeen?

Verwijderd

Ik heb zelf vele malen een schijf geghosed met Norton Ghost en dat werkt altijd perfect. Nooit gezeur gehad dat je niet van een geghoste schijf op kunt starten. Ik denk dat de boot.ini e.d prima in orde zijn. Ik zoek het meer in de configuratie van de schijven. Je zegt dat je alleen de stekker van de oude schijf loskoppeld en dan opstart. Hier gaat het naar mijn idee fout. Als je van de nieuwe schijf opstart en je naast die nieuwe schijf bijvoorbeeld een cd-rom speler hebt hangen, kan het best zijn dat de stationsletters niet meer kloppen. Hang de nieuwe schijf gewoon eens in de plaats van de oude (meest ideale situatie is Primary Master) en kijk wat hij dan doet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 22:05 . Reden: typos ]

• marc1982
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 22:02:
Ik heb zelf vele malen een schijf geghosed met Norton Ghost en dat werkt altijd perfect. Nooit gezeur gehad dat je niet van een geghoste schijf op kunt starten. Ik denk dat de boot.ini e.d prima in orde zijn. Ik zoek het meer in de configuratie van de schijven. Je zegt dat je alleen de stekker van de oude schijf loskoppeld en dan opstart. Hier gaat het naar mijn idee fout. Als je van de nieuwe schijf opstart en je naast die nieuwe schijf bijvoorbeeld een cd-rom speler hebt hangen, kan het best zijn dat de stationsletters niet meer kloppen. Hang de nieuwe schijf gewoon eens in de plaats van de oude (meest ideale situatie is Primary Master) en kijk wat hij dan doet.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 15:00
zelfde grappen heb ik ook ooit eens gehad.
je windows installaties gaan gewoon doorelkaar lopen ;)
je had het eigenlijk zo moeten doen:
1. schijf over ghosten
2. direct zonder windows te booten oude schijf leegmaken (met gdisk bijvoorbeeld)
dan moet het goed gaan.

• marc1982
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 22:02:
je zou hier heel goed gelijk in kunnen hebben, want het gaat om dus om 2 schijven, met allebei 2 partities, de oude schijf heeft de partities c en d, de nieuwe schijf heeft de partities g en h. dus ik denk dat het hier ook fout gaat waneer ik die oude schijf loskoppel. hoe ga ik dit oplossen?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je de nieuwe schijf even loskoppelt, kun je dan wel weer gewoon booten?

- In dat geval kun je het Ghost proces opnieuw doen.
- Voor reboot oude HD even loshalen.
- Check of nieuwe HD het doet.
- Gebruik FDISK of andere partitiemanager icm een bootdiskje om je partities van je oude HD te verwijderen.

Zo heb ik het ook eens gedaan.
Pagina: 1