promise ultra100tx2 / fasttrak100 hangen op 200gb

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Heb een bakje met een asrock k7s8x mobo en een promise ultra100 tx2 en een fasttrak100 met allebei 4 200gb wd hd's eraan.
Zonder hd's boot de bak prima, maar met hd's aan een van de twee controllers blijven ze hangen bij de detectie, geen error ofzo.
Beide kaarten hebben een nieuw bios dat 137gb+ disks moet kunnen herkennen; 2.20.0.15 voor de ultra200 tx2 en 2.00.0.24 voor de fasttrak100.
Alle hd's staan op cable select en de 4 hd's die op de onboard ide controller zitten werken prima. Ik heb ook geprobeerd om met maar 1 raidkaart te booten, of met minder hd's aan een van de kaarten, hangt dan ook. Andere slots/irq's en minder powerverbruik maakt niks uit.
Ik heb hier geen ander topic over kunnen vinden, alleen 40 topics over hd's die maar tot 137gb worden herkend :| Suggesties sehr welkom :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey Rubz, die Ultra is geen raid he :)

Maar kijk eens of alleen die Ultra wel werk ? Misschien is die Fasttrack een beetje gaar.

https://discord.com/invite/tweakers

• RubZie
Nee, ze werken allebei niet, samen of onafhankeleijk van elkaar. En raid hoeft nie, dat wordt toch soft ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik neem aan dat je de controllers vóór het booten van het OS wel hebt geconfigureerd. Klopt dat?

ARME AOW’er

• RubZie
Er is nog helemaal geen OS, dus ja ik heb ze geconfigureerd voor het OS. De bak blijft hangen bij het bios van de promise kaart in kwestie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb ook geprobeerd om met maar 1 raidkaart te booten, of met minder hd's aan een van de kaarten, hangt dan ook.
Lijkt me echt aan het mobo te liggen .. Probeer daarvoor eens een BIOS update. Kijk ook eens in de BIOS rond of je een PCI Latency setting tegenkomt en stel deze eventueel wat lager of zelfs hoger. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Kijk ook eens na welke PCI-sloten een IRQ delen? De meeste mass-storage-controllers (IDE of SCSI maakt niet uit) vinden het niet leuk om een IRQ te delen.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• RubZie
Thanks voor de tips ppl...
So far no luck tho, bios geupdate naar nieuwste, pci latency stond op 32, geprobeerd op 64 en 128, met beide kaarten afgewisseld en in verschillende pci slots :|
Ik geloof dat ik maar eens naar een ander mobootje moet gaan kijken, maar ik kan bijna niet geloven dat het gewoon niet kan $@#%$%& :'(

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Zelfde probleem, zelfde setup. Ook nog geen oplossing gevonden.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Als je nou eens de HD's als Master/Slave configureert ipv Cable Select, zou volgens mij wel moeten werken, zeker bij de Promise TX2.
Althans, zo werkt het bij mij met m'n 120 / 200 / 300 GB schijven.

BTW, erg oude topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 15:48 ]

Pagina: 1