Defecte processor toch niet defect??

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een systeem gekocht met daarin een AMD 2600+ BARTON op een ASUS A7N8X-E deluxe.... Alles in elkaar gezet, pc deed niks. Geen bios gezien.
Processor van een vriend van mij erin . Ook een 2600+ en die toen deed ie het dus wel!
Nogmaals mijn processor erin en hij deed weer niks.... Dan mag ik toch de conclusie trekken dat ik een defecte processor heb ontvangen lijkt me.
Opgestuurd, en kreeg vandaag een mailtje dat de processor het gewoon deed en dat er dus €19,50 onderzoekskosten worden gedeclareerd.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn processor niet helemaal soepel in de gaatjes viel. Die van die maat van mij deed dat beter. Iets met de connectie van de pinnetjes?
Ik snap het niet... Grote kans dat als ik 'm terug krijg dat ie dus weer niks doet, of niet?

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Alvast bedankt..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Glazen bol-werk.

Wacht maar af hoe je hem terug krijgt.
Kan zijn dat zij stiekem de pinnetjes wat rechter hebben gebogen, maar dan nog werkt ie nu. :)

{signature}

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Voutloos schreef op 27 februari 2004 @ 21:04:
Glazen bol-werk.

Wacht maar af hoe je hem terug krijgt.
Kan zijn dat zij stiekem de pinnetjes wat rechter hebben gebogen, maar dan nog werkt ie nu. :)
Is ie dus wel gerepareerd..... Lekker geld verdienen dan!
Kan het geen kwaad om die pinnetjes iets te verbuigen dan?? Dacht dat ie dan van binnen toch eerder kapot gaat..?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
als er 1 pinnetje krom zit (en de proc dus niet soepel in de socket valt) kan ie al niet werken.
buigen ze @ de winkel het pinnetje recht, dan werkt ie weer. (of je probeert het zelf recht te buigen, en trekt net als mij het hele pinnetje eruit |:( )

TheS4ndm4n#1919

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
RocketKoen schreef op 27 februari 2004 @ 21:08:
als er 1 pinnetje krom zit (en de proc dus niet soepel in de socket valt) kan ie al niet werken.
buigen ze @ de winkel het pinnetje recht, dan werkt ie weer. (of je probeert het zelf recht te buigen, en trekt net als mij het hele pinnetje eruit |:( )
haha... Hij viel er niet soepel in, maar heb zelf niks verbogen.... Dacht wel dat dat iets met het feit dat ie het niet deed te maken had...

Maar valt ie nu nog wel te overclocken, of is die rek er nu ook uit?
(Of heeft dat er geen drol mee te maken... )

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Duinkonijn

Huh?

bosaap22 schreef op 27 februari 2004 @ 21:11:
[...]

haha... Hij viel er niet soepel in, maar heb zelf niks verbogen.... Dacht wel dat dat iets met het feit dat ie het niet deed te maken had...

vraag 2 doet hij het nu wel op je systeem?

schop anders je systeem ook terug

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 27 februari 2004 @ 21:14:
[...]

vraag 2 doet hij het nu wel op je systeem?

schop anders je systeem ook terug
Heb 'm nog niet terug... Kreeg alleen vandaag de mail dat hij het bij de technische dienst wel gewoon deed.... Vandaar mijn vraag hier... Anders had ik niks hoeven vragen lijkt me...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bosaap22 schreef op 27 februari 2004 @ 21:11:
[...]

Dat heeft er geen drol mee te maken.
bosaap22 schreef op 27 februari 2004 @ 21:07:
[...]
Is ie dus wel gerepareerd..... Lekker geld verdienen dan!
Ik geef maar een mogelijkheid, het kan ook zijn dat een pinnetje is teruggebogen toen je de CPU er voor het laatst uithaalde, of toen zij hem netjes in hun systeem stopten. Dat kan jij niet merken en zij ook niet. Dus ik zou daar geen punt van maken.

Tevens heb ik zelf ook genoeg meegemaakt in de winkel dat een 'defecte' cpu binnenkwam die 100% probleemloos draaide.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 27-02-2004 21:23 ]

{signature}

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Duinkonijn

Huh?

bosaap22 schreef op 27 februari 2004 @ 21:17:
[...]

Heb 'm nog niet terug... Kreeg alleen vandaag de mail dat hij het bij de technische dienst wel gewoon deed.... Vandaar mijn vraag hier... Anders had ik niks hoeven vragen lijkt me...
had niet gekeken hoelaat je eerste post was.

als hij terug komt en hij doet het niet.. test hem ff op de machine van die maat

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 27 februari 2004 @ 21:29:
[...]

had niet gekeken hoelaat je eerste post was.

als hij terug komt en hij doet het niet.. test hem ff op de machine van die maat
Zal ik doen... hopelijk begin volgende week..

Bedankt voor de respond!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

bosaap22 schreef op 27 februari 2004 @ 21:01:
Nu moet ik wel zeggen dat mijn processor niet helemaal soepel in de gaatjes viel. Die van die maat van mij deed dat beter. Iets met de connectie van de pinnetjes?
Jammer eigenlijk, da's nu echt achteraf gissen .. Je had op het moment suprème eigenlijk met jouw eigen ogen de achterkant van de CPU moeten bekijken. Is ook wel zo logisch eigenlijk B)

Nu is het maar afwachten tot je de CPU weer binnen hebt en heeft dit topic in de tussentijd wel erg weinig nut.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 27-02-2004 21:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.