Toon posts:

eind versterker BASF D-6390 Hi-Fi

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb juist mijn media pc in elkaar geknutseld en nu was ik dus opzoek naar wat versterking en zo daarrond. Nu heeft mijn grootvader dit opgevangen en heeft me één of andere versterker meegegeven. nu vraag ik me dus af ik er ook effectief iets mee ben :)

Het enige dat ik weet is dat het een versterker is met maar één "input" en 4 luidspreker uitgangen. verder geen knopjes metertjes .... enz. dus denk ik dat het gaat om een eindversterker. Nu weet ik dat mijn grootvader als HiFi-TV Freak wel redelijk bezig is met zulke dinges, dus dat het geen cheapass thingy is. maar dit kan dus ook 20 jaar geleden zijn en kan dus nu nieks meer waard zijn :)

Gegevens op versterker:
voorkant: BASF D-6390 Hi-Fi
Achterkant: links de input met twee cinch aansluitingen en rechts 4 luidspreker aansluitingen met het bijschrift "2-16 Ohm"

Moest er mij dus iemand kunnen helpen met Wattage en wat meer info.

Verwijderd

Dit is wat ik op Google kan vinden: "BASF ENDSTUFE D6390, 2 x 105 Watt" maar of dat bij 4/8 ohm is en met welke vervorming weet ik natuurlijk niet.

Sluit hem eens aan op je geluidskaart en kijk wat hij doet zou ik zeggen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu juist het probleem, ik ben momenteel nog niet in het bezit van een paar goede luidsprekers. Ik zou dus eigenlijk moeten weten of ik met deze versterker verder kan werken. Ik ben niet zeer veeleisend, maar ik zou niet graag hebben dat mijn nieuwe speakers niet tot hun recht komen door een slecht versterker.
Indien ik jullie kan helpen door gegevens te geven van componenten in de versterker: vraag er maar op los!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zijn die luidspreker uitgangen 2x stereo, of hangen ze samen? Anders zou het wel eens een quadrofonische eindversterker kunnen zijn.

Versterkers van BASF (de banden fabrikant, later ook cd fabrikant etc. nu Emtec) heb ik nog nooit gezien. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-06 09:52

Metten

ik hou het graag simpel

In principe moet je een eindtrap wel kunnen gebruiken, er zit immers gewoon een volumeregeling op een pc. Houd er dat alleen wel rekening mee dat die meestal (altijd?) niet zo precies in te stellen is, waar je met name als je heel zachtjes muziek wilt luisteren ('s avonds laat ofzo) wel eens problemen mee kan krijgen. Verder moet je er natuurlijk aan denken het volume NOOIT helemaal open te zetten want dan gaat er denk ik iets mis :P

Verwijderd

Topicstarter
Geen quadrofonische eindtrap ...
dus alsk ik mezelf nu een paar luidsprekers koop van om en bij de 250€ (Sony omat ik hou van het uiterlijk) dan kan die versterker daar weg mee ...

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

'k zou begin volgende week om luidsprekers gaan, dus moest er iemand iets weten ...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Tuurlijk kan die versterker daar weg mee... lees de FAQ. Versterkers en speakers geven zelden problemen. Maar als je 250 euro hebt, koop aub geen Sony, maar koop speakers van een echte speakerfabrikant :X . Er zijn vast nog wel andere mooie modellen te vinden!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb het niet over technische karakteristieken, maar over kwaliteit.
Kzou niet graag na 5 jaar ontdekken dat mijn luidsprekers tot veel meer in staat waren door simpel een andere versterker te kopen (simpel is een groot woord, liever niet natuurlijk :) )
Of draagt de versterker niet veel bij aan de kwaliteit van de muziek en zijn enkel de bron en speakers voor het merendeel belangrijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, of een versterker goed klink kan natuurlijk alleen jij beoordelen. Over het algemeen maken de speakers het meeste verschil uit. Als je speakers gaat kopen kun je misschien je amp meenemen, en dan ter plaatste vergelijken met de amps in de winkel. Op zich denk ik dat er weinig mis is met dat ding.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen eens mail gestuurd naar Basf en die wisten me te vertellen dat hun audio/hifi/TV afdeling overgenomen is door EMTEC, dus nu deze eens gemailed.
Is het ook niet zo dat er van bv de gebruikte condensatoren kan afgeleid worden of deze een goed geluid voortgeven?
Pagina: 1