Ik heb 2 pagina's:
index.php met daarin een form en een textfield. In het textfield geef je een zoekterm op. Deze wijst vervolgens door naar zoek.php.
Als de zoekterm niet ingevuld wordt (nix dus) dan geeft het script een foutmelding. Maar het lijkt erop alsof hij de layout daarna niet goed weergeeft:
zoekbox:
beindiging van het script als zoekterm nix is:
De exit(); zit voor mijn includes die beide standaard html bevatten. Je zou denken dat ie de html dus correct zou moeten weergeven. Maar hij laat het zo zien aan de onderkant van mijn pagina:

Dit moet een tabel zijn die op 100% staat en dus pagina vullend tot onderaan zou moeten zijn.
Maar als ik op "Refresh" in Internet Explorer druk hij het wel goed laat zien.
Zo dus:

Hoe kan dit? Ik snap er ff helemaal niets meer van.
index.php met daarin een form en een textfield. In het textfield geef je een zoekterm op. Deze wijst vervolgens door naar zoek.php.
Als de zoekterm niet ingevuld wordt (nix dus) dan geeft het script een foutmelding. Maar het lijkt erop alsof hij de layout daarna niet goed weergeeft:
zoekbox:
code:
1
2
3
4
| <form name="form" action="zoek.php" method="get">
<input type="text" name="q" />
<input type="submit" name="Submit" value="Search" />
</form> |
beindiging van het script als zoekterm nix is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $var = @$_GET['q'] ; $trimmed = trim($var); if ($trimmed == "") { include ('header.php'); echo"Geen zoekterm"; include ('footer.php'); exit(); } |
De exit(); zit voor mijn includes die beide standaard html bevatten. Je zou denken dat ie de html dus correct zou moeten weergeven. Maar hij laat het zo zien aan de onderkant van mijn pagina:

Dit moet een tabel zijn die op 100% staat en dus pagina vullend tot onderaan zou moeten zijn.
Maar als ik op "Refresh" in Internet Explorer druk hij het wel goed laat zien.
Zo dus:

Hoe kan dit? Ik snap er ff helemaal niets meer van.
[ Voor 14% gewijzigd door ViNyL op 27-02-2004 20:44 ]