K8V SOUNDMAX ac3 spdiff output gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:26

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb een externe AC3/DTS versterker die ik altijd gebruik voor AC3 en DTS films. Ik heb altijd een Hercules digifire geluidskaart gebruik voor om dit signaal over glasvezel naar de versterker te sturen. Op de computer gebruikte ik AC3FILTER ( http://ac3filter.sourceforge.net/ ) met de instelling dat alles naar SPDIFF moet worden gestuurd. Werkte aktijd goed

Nu heb ik sinds een tijdje een Athlon 64 systeem met een Asus K8V deluxe moederbord. Omdat de hercules geluidskaart problemen gaf met spellen heb ik deze uit het systeem verwijderd. En ben ik gebruik gaan maken van de onboard ADI SOUNDMAX geluidskaart van dit moederbord.

Powerdvd kan wel de AC3/DTS stream versturen over de spdiff. Maar nu wil ik graag weer een divx film zien met ac3 geluid. Maar nu heb ik een heel leuk probleempje

Als ik in AC3FILTER instel dat ik de spdiff wil gebruiken zeggen de kan geen enkele programma de juiste codec voor ac3 vinden. En als ik in ac3filter instel dat die analoog het signaal moet uitsturen dan vinden de programma's wel de codec.

Ik ben hier nu een tijdje mee aan het knoeien. BSplayer met keihard ac3filter ingesteld doet het niet. Zoomplayer wil niet met spdiff.

Ik begin bijna te denken dat het probleem bij de geluidschip zit.

Wie heeft hier meer een Asus moederbord met een ADI soundchip en speelt AVi films (divx/xvid) af met een ac3 stream naar de decoder toe. En hoe heb je dit aangepakt en welke ac3 codec daarbij gebruikt

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
2 maanden verder heeft asus vele moederbord verkocht.. Dus nieuwe kansen, nieuwe prijzen.

Mensen die ac3 stream probleemloos kunnen afspelen vanuit divx/xivd files. En meer mensen die last hebben van een crashende windvd/powerdvd met als je spdif kiest

AKA Rinkel weblog

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 07:16

Appie

F1RST Racing

Ik had eerst heetzelfde probleem. Na deinstallatie van alles (bsplayer en AC3 filter) en het installeren van eerst AC3 en dan BSplayer zorgde ervoor dat hij hem bij mij wel pakte. Nu 2x coax uit en beide receivers pakken ac3 signaal op.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik denk dat mijn codec huishouding gewoon een dikke puinzooi is geworden sinds de heren van ffdshow op het idee zijn gekomen om ook een ac3 codec in hun pakket te stoppen.

Ik wacht wel tot het moment weer komt dat ik windows weer moet herinstalleren. Dat zal denk ik zijn bij de release van de nieuwe windows 64 bit uitvoering.

Moeten de film en geluids decoders tegen die tijd ook 64 bits zijn als je ze wilt gebruiken. Windows zit ze namelijk als een driver en niet als applicatie.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

foutje...
verkeerd gelezen...
:O

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 02:04 . Reden: Was iets laat..... ]