Toon posts:

[Boot] Geen beeld tijdens boot, pc hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn systeem in elkaar gezet, MSI K7N2G mobo en AMD Athon 2400+.
Als ik echter opstart, hoor ik alles aanslaan (harde schijven, CD-drive, enkele biepjes), maar blijft mijn beeld zwart. Hebben jullie enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Monitor is correct aangesloten, en werkt op andere pc wel.

Bedankt,
Wietse

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Een upgrade dus, staat er op de hdd een besturingssysteem?

Zoja format c: nieuw moederbord en oud besturingssysteem
gaan vaak niet samen.

[ Voor 42% gewijzigd door Strikie op 27-02-2004 20:25 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

blijft het HD-ledje bij de opstart een tijd branden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist geprobeerd zonder de oude HD. Heeft geen effect. Ik heb het vermoeden dat het probleem al veel eerder in de boot optreedt. HD knippert even, en gaat dan weer uit.

Die MSI K7N2G heeft onboard graphics, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

• Strikie

Strikie

Athletics

Check nog even de master/slave settings.

Verwijderd

sluit je monitor dan es aan op die onboard kaart. en kijk dan es of je beeld krijgt? zo ja meteen ff in de bios die onboard uitschakelen dan kun je je gewone kaart weer gebruiken

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 20:33:
sluit je monitor dan es aan op die onboard kaart. en kijk dan es of je beeld krijgt? zo ja meteen ff in de bios die onboard uitschakelen dan kun je je gewone kaart weer gebruiken
Zou hij die onboard-video niet gewoon willen gebruiken?

Kom vertel een wat meer Wietse.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de onboard video ook te gebruiken. Ik heb geen extra kaart verder.

Het is een 'upgrade' van mijn oude pc. De HD en brander zijn meegekomen. Momenteel zitten beide HD's op secondary (de oude slave en de nieuwe master), de brander op primary.

Verder zit er nog een draadloos netwerkkaartje in.

Als ik opstart gaat alles 'normaal', tot het moment waarop bij andere systemen de monitor aanspringt. Dat doet 'ie niet. En vanaf dat moment is er niets anders dan het rustige geruis van de fans. Zonder beeld dus. Ik kan op deze manier dus ook niet in de BIOS komen ofzo.

Verwijderd

ik had een tijdje geleden het zelfde probleem, en het is eigenlijk iets kleins. bij mij zat het in de aansluiting van de ledkabeltjes en kabel van de powersw, daar moet je nog een keer goed naar kijken!

Verwijderd

Ik denk dat het een geheugen probleem is.
Probeer eens een ander geheugen bankje.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Bij mem gaat je PC meestal wild piepen, niet de CPU? Als je dit hebt gebouwd heb je misschien de core gecrushed...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Zit de 12V stekker wel aangesloten? Men noemt het P4 stekker, maar het is niet exclusief meer P4.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Ik heb eerst de CPU eruit gehaald en nog eens heel goed bekeken, ik kon geen beschadiging zien. Vervolgens heb ik hem er weer ingezet.
Weer opnieuw opgestart, deze keer begon hij inderdaad wild te piepen; één van de rammetjes bleek defect.

Het blijft een vreemd verhaal.
Maar iig werkt het nu!

Bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

pierre-oord schreef op 28 februari 2004 @ 15:57:
Bij mem gaat je PC meestal wild piepen, niet de CPU? Als je dit hebt gebouwd heb je misschien de core gecrushed...
Bah te laat :D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 16:21 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Fijn dat het opgelost is :) Alleen mag je in het vervolg wel wat meer proberen dan niks eer je een topic start. Je openingspost is volledig gespeend van wat eigen probeersels en zelf eerst het een en ander proberen (met behulp van b.v. de search) is toch wel een vereiste.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.