Toon posts:

Geen scherp beeld met TFT-scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik een Samsung SyncMaster 172V TFT scherm gekocht. Na het aansluiten blijkt het beeld lang niet zo scherp te zijn als mijn oude 15' tft.

Ik heb een ATI Radeon VE 7000 in mijn computer en heb al nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd. Mijn computer draait met Windows 2000 Pro(SP4).

Ik wil graag een resolutie draaien van 1280x1024. De vernieuwingsfrequentie kan ik instellen op 60 of 70hz maar dit maakt geen verschil. De onscherpe beelden ontstaan eigenlijk alleen in de menubalken. De zwarte woorden zoals bestand, bewerken en bijvoorbeeld beeld zijn niet scherp en daardoor niet optimaal te lezen(Dit geld ook voor menu's die midden in het scherm naar voren komen).

Op mijn werk ben ik dit probleem ook wel eens tegengekomen. Na het plaatsen van bijvoorbeeld een ouderwetse pci videokaart was het probleem verholpen. Dit is bij geen optie omdat ik nou eenmaal graag een potje fifa op mijn computer speel.

Ten slotte. Het beeldscherm heb ik in de winkel aangesloten gezien. Hier was het beeld prima!

Ik hoop op een reactie met daarbij mogelijke oplossinge.

Frank

Verwijderd

Heb je al gebruik gemaakt van de automatische configuratie van het scherm?

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 08:18
Misschien een instelling als ClearType (zit ergens bij scherm eigenschappen)

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Topicstarter
Als je de auto adjustment bedoelt dan is het antwoord ja! Maar ook dan beeld op sommige plaatsen nog niet scherp!

Verwijderd

Topicstarter
ClearType? Ik ken deze optie niet. Wat doet die en weet je waar ik hem exact kan vinden?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05
Weet je zeker dat alles netjes is afgesteld (uitgaande van een analoge aansluiting)? En heb je Cleartype aan (of uit dus, wat je blijkbaar liever hebt) staan?

[edit]
Je hebt een TFT en kent Cleartype niet 8)7
Ga naar je beeldschermeigenschappen > Vormgeving > Effecten > Randen van letters ... etc. op uit zetten.

[edit2]
Dit zit inderdaad niet in W2K, het zal dus iets anders zijn. Zet je scherm manueel eens effe goed anders (ipv autoadjust).

[ Voor 54% gewijzigd door Brent op 27-02-2004 20:44 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 20:39:
ClearType? Ik ken deze optie niet. Wat doet die en weet je waar ik hem exact kan vinden?
cleartype kan je vinden onder de eigenschappen van je bureaublad en dan het tabblad 'vormgeving' en de knop 'effecten'. Heb je daarnaast wel de drivers van het scherm zelf geïnstalleerd?

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Cleartype zit volgens mij niet in Windows 2000, dus niet zo vreemd dat je die niet kan vinden.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Kan het zijn dat de boel ongeaard is aangesloten. Dat kan namelijk voor storing zorgen op je signaal kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is netjes geaard!

Verwijderd

Gebruik de speciaale iiyama archtergrond en laat dan het scherm kabirearen, anders kan je beter op dvi over stappen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 21:03 ]

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Mijn Tft's zijn nog altijd t scherpst op de max resolutie, is 1280 wel de maximale resolutie van je monitor?

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik weet niet of dit helpt, maar ik heb het probleem op de volgende manier opgelost:
Ik heb het beeld net zo lang verschoven, totdat de pixels netjes in 1 vakje (weet ff niet hoe dat heet) komen te staan

Sometimes human's are...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

frenko328: welkom op GoT :)

Ik verplaats je vraag naar Videoplanken & Beeldkanonnen waar het beter past. Overigens ben je niet bepaald de eerste die deze vraag stelt, loop dus even FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04) door en check de GoTsearch even voor tips :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Met het scherm is duidelijk dus niets mis mee, windows ook niet.
Dan zou ik maar een andere videokaart kopen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 18:45 ]

Pagina: 1