Toon posts:

[winxp]mpg wordt niet goed afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou het volgende probleem heb ik al vaker gehad, mpgs speelt die wel af, maar ookal duurt het bestand 23 minuten mediaplayer geeft maar 1:17 of iets in die buurt weer. Maar andere players doen dat ook winamp enz.

Vroeger nooit gehad

http://www.microsoft.com/...format/codecdownload.aspx

ook deze MS codec geinstalleerd, maar wil ook niet echt helpen

iemand oplossing voor dit?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 12:47

momania

iPhone 30! Bam!

Denk je niet dat het aan de mpg's zelf kan liggen? Ik weet niet wat de inhoud is en om welke mpg's het gaat natuurlijk, maar er zijn zat mpg's op internet te vinden waar geen ruk van klopt. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
uhmm nee, als ik ze op mijn laptop afspeel zijn ze weer van normale duur.

iets is er fout gegaan met de codec denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ooh nog iets, hij speelt ze ook gewoon verder ook al is de balk en tijd al aan zijn einde

zeer vreemd

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 12:47

momania

iPhone 30! Bam!

Installeer eens bv de ffdshow codec pack.
link

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Yep de mpeg zelf is de boosdoener.

Ik weet niet precies waardoor het komt, maar ik ben het al vaker tegen gekomen. Je weet dat er nog een stuk achteraan komt, ook al geeft je mediaplayer aan dat het eind van het filmpje is bereikt. Als je niks doet met de speler, speelt ie gewoon het bestand af (naja bijna altijd). Je kunt alleen niet skippen oid.

Denk dat het mpegje slecht gecodeerd is of iets in die geest. Het ligt iig niet aan je mediaplayer.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het ook maar iets vreemd, ach ja ben morgen toch van plan om bios up te daten en meteen windows dr opnieuw op te zetten

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 27 februari 2004 @ 20:14:
Installeer eens bv de ffdshow codec pack.
link
GNU GENERAL PUBLIC LICENSE
Version 2, June 1991
:?

dat is nieuw :*)

*edit*
_/-\o_ u bent de man!

het werkt weer hehe

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 20:22 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kleine rechtzetting: ffdshow is geen codecpack. Bovendien kan ffdshow enkel MPEG4 DivX en XviD videostreams decoderen. Er is sinds kort ook een MPEG2 filter in de aanmaak.

Ik heb de indruk dat de topic starter MPEG-1 bestanden (*.mpg) bedoelt. Wat je eens zou kunnen proberen is een player als Media Player Classic (Windows Media Player 6.4 look-alike maar dan degelijk) of VLC. Deze players hebben hun eigen MPEG-1 decoder zodat je niet afhankelijk bent van de decoder die geïnstalleerd is onder Windows.

[update] Blijkbaar waren het dan toch geen MPEG-1 bestanden :P

[ Voor 7% gewijzigd door satcp op 27-02-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
al opgelost met die codec dus
Pagina: 1