Full-stack webdeveloper in Groningen
De andere oplossing is dat je ook dezelfde kleur als background-color opneemt. Opera kijkt naar de background-color, ipv color.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Dat tweede werkt redelijk, er blijft echter een soort 'kader' om de hr heen zitten
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oh, ja ik was vergeten te melden dat ik de border in mijn testje ook op 0 gezet hadZanderZ:
Dat eerste is het proberen waard...
Dat tweede werkt redelijk, er blijft echter een soort 'kader' om de hr heen zitten
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
1
2
3
4
5
6
7
| hr {
display:block;
height:2px;
color:#008;
background:#008;
border:0;
} |
Korter kan niet
Dan werkt het op alle browsers hetzelfde. Sommige browsers stoppen standaard nog een kader om de hr heen, andere gebruiken de achtergrond kleur etc
[ Voor 44% gewijzigd door Justice op 27-02-2004 22:00 . Reden: drm was sneller + @anne ]
Human Bobby
Verwijderd
CSS1:
ahhhh ok iddApplies to: block-level and replaced elements
[ Voor 135% gewijzigd door Justice op 27-02-2004 22:02 . Reden: editwhore ]
Human Bobby
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
GeweldigJustice schreef op 27 februari 2004 @ 21:14:
code:
1 2 3 4 5 6 7hr { display:block; height:2px; color:#008; background:#008; border:0; }
Korter kan niet
Dan werkt het op alle browsers hetzelfde. Sommige browsers stoppen standaard nog een kader om de hr heen, andere gebruiken de achtergrond kleur etc
Hoe krijg ik deze weg gewerkt? Niks lijkt te helpen.
Skat! Skat! Skat!
Intentionally left blank
Verwijderd
Inderdaad. Wat ik meestal doe, is een DIV wrappen om de HR. Het levert wat overbodige code op, maar is wel zo practisch:crisp schreef op 21 maart 2004 @ 11:40:
Dat is een IE-onhebbelijkheidheid, met margin en padding krijg je dat niet weg. Ik gebruik nog wel eens een div van een paar pixels hoog ipv een hr
1
2
3
4
5
6
| <div class="hr-div"><hr /></div> div.hr-div hr { display:none; } div.hr-div { /* stylen maar */ } |
Deze vraag moet ik toch even stellen: Maar waarom gebruik je dan nog de <hr /> tag? Als je 'em op "display: none" stelt, kun je 'em net zo goed weglaten... (of is dit bedoeld voor de semantieke waarde van de codeVerwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 17:46:
[...]
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 <div class="hr-div"><hr /></div> div.hr-div hr { display:none; } div.hr-div { /* stylen maar */ }
[ Voor 26% gewijzigd door MarkvE op 21-03-2004 20:30 ]
Kan ik wel beantwoorden voor Blues denk ikMarkvE schreef op 21 maart 2004 @ 20:29:
[...]
Deze vraag moet ik toch even stellen: Maar waarom gebruik je dan nog de
tag? Als je 'em op "display: none" stelt, kun je 'em net zo goed weglaten... (of is dit bedoeld voor de semantieke waarde van de code?)
Intentionally left blank