Toon posts:

probleem met videocontroller (VGA-compatibel)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met m'n beeldscherm, het ligt volgens mij aan de videocontroller (VGA-compatibel), Xabre, hij staat niet goed geinstalleerd en als ik 'm met de wizard hardware opnieuw wil installeren lukt dat niet doordat Silicon Integrated System Disk ontbreekt, deze heb ik ook niet, weet iemand een oplossing of een andere videocontroller die ik kan downloaden of iets dergelijks? Alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Je haalt hier een aantal dingen nogal door elkaar:

- je hent een beeldscherm. Daar is niets mis mee vermoed ik. Die geeft gewoon aan wat je videokaart uitspuwt.
- je hebt een videokaart met een SiS Xabre videocontroller. Daar is allicht niets mis mee, maar de juiste drivers (stuurprogramata) zijn niet geinstalleerd. Sowieso is een videocontroller een chip, een stuk hardware dus, en kun je hem niet downloaden.
- je hebt geen drivers. Daar zit het probleem dus.

1) bepaal welke versie SiS Xabre chip je hebt
2) Ga naar www.sis.com en download de juiste driver
3) installeer die en je zult de volledige mogelijkheden van je kaart kunnen gebruiken.

Maareh... toen je je aanmeldde heb je een scherm met registratievoorwaarden te zien gekregen. Daarin stond dat Gathering of Tweakers een forum is voor computerliefhebbers, en hoewel we niet verwachten dat je direct een superhoog niveau hebt, verwachten we wel dat je eerst goed op zoek gaat en zelf probeert dingen uit te zoeken- allereerst natuurlijk door de manual van je videokaart (of PC) door te lezen, maar ook om de GoT FAQs te lezen en de Search te gebruiken. Helaas zie ik daar weinig van terug in je topicstart. Misschien zou het een idee zijn om eerst even wat basiskennis op te doen in fora als www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl - als je dat doet zul je later een stuk meer hebben aan de info die je hier kunt vinden :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.