Analoge DECT telefoon op ISDN lijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Topicstarter
Mensen,

Ik heb vroeger via ISDN internet gehad, en aangezien ik nu breedband heb is die ISDN-kabel overbodig geworden. Nu komt net mijn pa binnen met het "briljante" plan om die ISDN-lijn te gebruiken voor een (analoog) DECT setje wat hij zojuist aangeschaft heeft.

"Das altijd makkelijk als je eens aan dat bureau wilt bellen" :?

Ik heb de topics hier al nagelopen, maar ik wordt er niet echt wijzer van, dus zou iemand me even kunnen vertellen of dit kan? Of is er voor die lijn echt een aparte ISDN-telefoon nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gaat niet werken. ISDN is digitaal, en analoog is dus analoog. Gaat niet samen. Laat je vader dat setje dus maar terugbrengen. Zonde geld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 16:05
Een analoge lijn is niet op een ISDN lijn aan te sluiten (past ook niet want stekker is RJ45 ipv RJ12(ofzo))

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je een quatrovox ofzo hebt kan het wel natuurlijk, zo op de ISDN lijn gaat niet lukken :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 22:04

wasco

brightest crayon in the box

als je een NT1 (of hoe heet zo'n alcatel kastje) hangen hebt dan kan het wel, w ant daar is volgens mij een poepje in om een tweetal analoge toestellen in te hangen.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Isdn is zoals al gezegd digitaal.

Analoge toestellen kun je er alleen op aansluiten als je een centrale (webvox of quatrovox oid) hebt. (die kun je via marktplaats of ebay ook tweede hands vinden)

Zonder centrale kan je alleen isdn toestellen gebruiken.

Zo simpel is het ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101546

Anoniem: 44162 schreef op 27 februari 2004 @ 18:22:
Mensen,

Ik heb vroeger via ISDN internet gehad, en aangezien ik nu breedband heb is die ISDN-kabel overbodig geworden. Nu komt net mijn pa binnen met het "briljante" plan om die ISDN-lijn te gebruiken voor een (analoog) DECT setje wat hij zojuist aangeschaft heeft.

"Das altijd makkelijk als je eens aan dat bureau wilt bellen" :?

Ik heb de topics hier al nagelopen, maar ik wordt er niet echt wijzer van, dus zou iemand me even kunnen vertellen of dit kan? Of is er voor die lijn echt een aparte ISDN-telefoon nodig?
Lezen blijkt moeilijk...
Maar het is idd mogelijk deze kabel er voor te gebruiken,
moet je 'm alleen even op een analoge poort van je ISDN centrale aansluiten.
en bij het buro ook een nieuw doosje werkt altijd...

PS: ook bij een ISDN lijn(4 aderparen=8draadjes) is dit mogelijk,
ISDN maakt gebruik van 2 aderparen (4draadjes) dus de overige kun je
gebruiken om analoog mee/ terug te gaan is wel even goed opletten geblazen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 101546 op 27-02-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 18:36
Aan alleen een NT1 heb je dus NIET genoeg, wat je nodig hebt is een ISDN centrale met analoge aansluitingen, dan is het geen probleem, een Homevox, Quattrovox etc.

Over het algemeen zijn analoge toestellen een stuk goedkoper dan ISDN toestellen dus als je een centrale met een vrije analoge aansluiting hebt hoeft het helemaal niet zo'n slechte keuze te zijn.
Pagina: 1