[Jakarta Tomcat] WAR files blijven hangen bij remove

Pagina: 1
Acties:

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Helleu :)

Ik ben een beetje aan het klooien met Tomcat. Aangezien we op de webserver van de zaak Tomcat 4 hebben staan heb ik dat thuis lokaal ook geinstalleerd om eens e.e.a. uit te zoeken. (Tomcat 4.1.24@Win XP)

Zoals dat gaat met testen installeer ik heel veel test-warretjes en verwijder ze weer, vooral om het gedrag van de web.xml bestanden goed te onderzoeken en bekend te raken met het schrijven en installeren van webapps.

Dat doe ik gewoon via de /manager webapplicatie, en dat lijkt prima te werken, behalve het verwijderen van applicaties.

Als ik een war bestand installeer met de /install instructie, wordt het war bestand in $CATALINA_HOME/webapps gedropt en uitgepakt in het context-pad $CATALINA_HOME/webapps/naam-van-de-war'. Dat ziet er opzich allemaal prima uit, totdat ik zo'n applicatie ga verwijderen.

Ik krijg zoals het hoort de melding
OK - Removed application at context path /test
(zie ook: http://jakarta.apache.org...manager-howto.html#Remove)

De directory uit webapps wordt wel verwijderd, maar de 'war' blijft gewoon staan :? Dit is niet altijd zo, maar of hij wel of niet verwijderd wordt lijkt volledig willekeurig te zijn.

Na een beetje googlen kwam ik o.a. deze thread tegen waar men hetzelfde probleem lijkt te hebben.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos zonder tomcat te moeten stoppen, de war file te removen, tomcat opnieuw te starten en de war opnieuw te installeren?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
schobje

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz