[XHTML] Table centreren

Pagina: 1
Acties:

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:11
Hey hey,

Ik ben momenteel bezig met een website, die ik geheel in strict XHTML wil schrijven. Echter heb ik nu een probleem bij het centreren van een table. Ik mag daar natuurlijk niet meer align gebruiken, en ik zal verder niet weten hoe ik dat op moet lossen met style?

Ik hoop dat iemand me kan helpen
bvd,
AuC

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet het in een container zetten die een gecentreerde inhoud heeft, dat kan bijvoorbeeld een <body> of een <div> zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div style="text-align: center; width: 400px;">

<table style="width: 300px; margin: auto;">
<tr>
<td>iets</td>
</tr>
</table>

</div>

Let op dat je wel margin: auto; hebt staan (of alleen voor margin-left en margin-right), anders werkt het niet in sommige browsers.

[ Voor 15% gewijzigd door Johnny op 27-02-2004 17:48 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:11
Aah, ik snap het thnx. Ik had wel <span style="text-align: center"> gedaan, maar dat centreerde alleen de text. Was margin vergeten in de table tag. :)

Verwijderd

Je kan ook gewoon <center> gebruiken ;)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Gangsteroo:
Je kan ook gewoon <center> gebruiken ;)
* wijst naar topictitel

center heeft niet zo heel veel meer xhtml te maken ;) Sterker nog, in HTML4 was het center-element afaik al deprecated

[ Voor 3% gewijzigd door drm op 27-02-2004 18:02 . Reden: nohtml O-) ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Mensen, haal aub niet alles door elkaar. Alles wat mag in HTML transitional, mag in XHTML transitional. Alles wat niet mag in HTML strict, mag niet in XHTML strict en omgekeerd.

Johnny, die "bepaalde browsers", hebben het wel bij het correct eind. IE6 in standard compliant mode trouwens ook. "margin:0 auto;" is meer correct lijkt me.

Als laatste natuurlijk de vraag wat er in die tabel komt te staan?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Anne:
Mensen, haal aub niet alles door elkaar. Alles wat mag in HTML transitional, mag in XHTML transitional. Alles wat niet mag in HTML strict, mag niet in XHTML strict en omgekeerd.
Mja, maar goed; als iets deprecated is zegt dat toch wel genoeg. Vaak is de reden van deprecation ook nog wel te vinden

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1