hoi,
ik probeer al een paar dagen bittorrent aan de gang te krijgen op redhat 9.0.
Dat lukt voor geen meter mag ik wel zeggen, stichting brein is blij met me.
mijn probleem is het installeren van wx python.
als ik dat probeer via de source van 2.4.2.4 krijg ik een melding dat ik niet de juiste versie van GTK+ heb
dus dacht ik dat ik GTK+ maar opnieuw moest installeren.
Als ik dat doe versie 2.2.4 krijg ik een melding dat atk niet klopt
als ik atk 1.2.4 installeer krijg ik een melding dat glib niet klopt:
en glib 2.2.3 installeer ik via ./configure , make , make install als root
en dat lijkt goed te gaan, geen foutmeldingen
als ik dan kijk wat ik heb aan glip via rpm -q glib zie ik alleen glib-1.2.10-10
en voor de rest blijf ik dit fouten lijstje houden.
Ik heb dus twee vragen:
1 heeft iemand bittorrent ( of uberhaupt wxPython ) onder redhat 9 draaien
2 wat doe ik fout dan?
ik probeer al een paar dagen bittorrent aan de gang te krijgen op redhat 9.0.
Dat lukt voor geen meter mag ik wel zeggen, stichting brein is blij met me.
mijn probleem is het installeren van wx python.
als ik dat probeer via de source van 2.4.2.4 krijg ik een melding dat ik niet de juiste versie van GTK+ heb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| checking for GTK+ version... checking for gtk-config... no checking for GTK - version >= 1.2.7... no *** The gtk-config script installed by GTK could not be found *** If GTK was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in *** your path, or set the GTK_CONFIG environment variable to the *** full path to gtk-config. checking for gtk-config... (cached) no checking for GTK - version >= 1.2.3... no *** The gtk-config script installed by GTK could not be found *** If GTK was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in *** your path, or set the GTK_CONFIG environment variable to the *** full path to gtk-config. configure: error: Please check that gtk-config is in path, the directory where GTK+ libraries are installed (returned by 'gtk-config --libs' command) is in LD_LIBRARY_PATH or equivalent variable and GTK+ is version 1.2.3 or above. |
dus dacht ik dat ik GTK+ maar opnieuw moest installeren.
Als ik dat doe versie 2.2.4 krijg ik een melding dat atk niet klopt
code:
1
2
3
4
5
6
| checking for glib-2.0 >= 2.1.4 atk >= 1.0.1 pango >= 1.0.1... Package atk was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `atk.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'atk' found configure: error: Library requirements (glib-2.0 >= 2.1.4 atk >= 1.0.1 pango >= 1.0.1) not met; consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonstandard prefix so pkg-config can find them. |
als ik atk 1.2.4 installeer krijg ik een melding dat glib niet klopt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| checking for GLIB - version >= 2.0.0... *** 'pkg-config --modversion glib-2.0' returned 2.2.3, but GLIB (2.2.1) *** was found! If pkg-config was correct, then it is best *** to remove the old version of GLib. You may also be able to fix the error *** by modifying your LD_LIBRARY_PATH enviroment variable, or by editing *** /etc/ld.so.conf. Make sure you have run ldconfig if that is *** required on your system. *** If pkg-config was wrong, set the environment variable PKG_CONFIG_PATH *** to point to the correct configuration files no configure: error: *** GLIB 2.0.0 or better is required. The latest version of *** GLIB is always available from ftp://ftp.gtk.org/. |
en glib 2.2.3 installeer ik via ./configure , make , make install als root
en dat lijkt goed te gaan, geen foutmeldingen
als ik dan kijk wat ik heb aan glip via rpm -q glib zie ik alleen glib-1.2.10-10
en voor de rest blijf ik dit fouten lijstje houden.
Ik heb dus twee vragen:
1 heeft iemand bittorrent ( of uberhaupt wxPython ) onder redhat 9 draaien
2 wat doe ik fout dan?
Baziel