Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Doucheslang mesh

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zag al bij verschillende casemods dat Doucheslangen in zijn.
nu wil ik dit ook wel eens proberen.
ik heb de slang al gehaald@gamma en ik ben nu echter alleen nog op zoek naar de goede en duidelijke uitleg van meshen met een douchslang. ik kan deze helaas niet vinden.

kunnen jullie helpen?,..of hebben jullei tips!?
ik heb de Search en Google.com gebruikt maar kreeg niets duidelijks :'(

Thx

Verwijderd

als je het bv op je voeding kabels wil doen, ken je dan niet gewoon je molex connectors los halen en de kabels door de douchslang heenhalen en de connectors weer erop zetten :)

Verwijderd

Ik heb dat ook gedaan gewoon alle pinnetjes uit de molexen halen ,kabeltjes door de doucheslang halen en weer in dezelfde volgorde in de molex terug zetten.

Molexconnectors zijn de 4 polige witte stekkertjes die uit de voeding komen.

Met een ijzerdraadje heb ik 1 voor 1 de kabels door de doucheslang getrokken.

De pinnetjes haal je uit de molex door met een klein/smal pincetje de zijkanten(die steken uit) naar binnen te buigen.

Dan de pinnetjes weer een beetje naar buiten buigen zodat ze weer in de molexconnector blijven hangen.

Voor de kabel naar het moederbord heb ik dat niet gedaan ,dat vond ik teveel werk.

Heb helaas geen foto`s voor je.
IK hoop dat je hier wat aan hebt.

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Bekijk dit maar eens. Misschien heb je er wat aan!

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/g-gnome/opi71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/g-gnome/opi77.jpg

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Verwijderd

Topicstarter
thx allemaal,..
ik ben ff bezig geweest en het is wel aardig gelukt,.nu de andere nog,.
alleen ff 1 vraagje nog. hoe hebben jullie de slangen ingekort,..gewoon met een ijzer zaagje? of?

BTW: ik weet wat een molex is :P , maar tog bedankt hoor! _/-\o_

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Met een ijzerzaag en een vijl moet dat probleemloos gaan volgens mij.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het ook gedaan, de dikke heb ik normale mesh omheen en de andere met douche, het 3 gaten in me voeding geboord, daana de stekkertjes er af. Daarna de kabeltjes per stuk door de gaten heen doen. De slangen eromheen, en in de gaten proppen (ps met ijzerzaag gat het prima). En de molex stekkertjes dr weer op. Ps. als je de slangen uitmeet neem dan elke slang, uitgerekt, en doe hem ong 5 cm langer als het kabeltje, als hij dan buigt blijft hij om het kabeltje heen zitten en is hi niet te kort, wat ik wel heb :(.

suc6 anyway

Verwijderd

Je kunt veel doucheslangen gewoon uit elkaar trekken, dan krijg je zo'n spiraal, dan hoef je niet eens de stekkers eraf te halen. Heb ik zelf ook zo gedaan.

Ik heb daarna wel nog transparante krimpkous eromheen gedaan, omdat ik nogal bang was voor kortsluiting.

Verwijderd

Ik heb wel eens een soort "tuutjes" gezien en dat waren dat de bovenkantjes van dikke markeerstiften ofzo??

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mod-stage4-1.jpg

Heeft iemand daar ervaring mee?

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:16:
Ik heb wel eens een soort "tuutjes" gezien en dat waren dat de bovenkantjes van dikke markeerstiften ofzo??

Foto:
[afbeelding]

Ja dat vraag ik mij ook af hoe hij dat heeft gedaan, die uiteindes met lijm erop gezet?

En waar kan je ze trouwens halen (nog niet gezien) ;)

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Robbertz schreef op 09 maart 2004 @ 20:45:
[...]

Ja dat vraag ik mij ook af hoe hij dat heeft gedaan, die uiteindes met lijm erop gezet?

En waar kan je ze trouwens halen (nog niet gezien) ;)
ik heb ook ff zitten brainstormen over wat je zou kunnen gebruiken als eind-doppen zegmaar (viltstiftdoppen in het voorbeeld dus) Ik weet niet of ze bestaan maar ik zou zoeken naar van die moeren met zon kop erop die het schroefdraad bescheremen. Bijvoorbeeld op fietsassen zie je die wel eens.
Als je hier nou hele grote exemplaren van kunt vinden, dan boor je in die kop een gaatje waar de draadjes doorkunnen en heb je een mooie tech-look dop

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op 09 maart 2004 @ 21:32:
[...]

ik heb ook ff zitten brainstormen over wat je zou kunnen gebruiken als eind-doppen zegmaar (viltstiftdoppen in het voorbeeld dus) Ik weet niet of ze bestaan maar ik zou zoeken naar van die moeren met zon kop erop die het schroefdraad bescheremen. Bijvoorbeeld op fietsassen zie je die wel eens.
Als je hier nou hele grote exemplaren van kunt vinden, dan boor je in die kop een gaatje waar de draadjes doorkunnen en heb je een mooie tech-look dop
Die mooite tech look dop kan je maken met metalen wartels waarvan je enkel de bovenste helft van gebruikt

http://users.skynet.be/Marzula/HQ1.JPG is een voorbeeld van hoe ik het gedaan heb met wartels (niet echt goed te zien maar je ziet het in de buurt van die groene molexen)

Verwijderd

Ik wil dus ook me kabels gaan meshen, maar ik vraag me inderdaad af hoe je het mooist het einde van je mesh kunt verbinden met je molexen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:16:

Foto:
[afbeelding]

das 2F2F, die heeft ooit verteld dat het viltstiftuiteinden zijn (je weet toch, die dingen die de punt als het ware vasthouden), die er gewoon op gelijmd zijn (dat laatste vermoed ik gewoon)

Verwijderd

Ik heb ook wel eens douche spul gebruikt inderdaad.

je molexen en sata stekers kan je met wat bijschaven in de koppelstukken van een doucheslang proppen!

zo heb ik het iig tzt gedaan...

• Robbertz236
Beste Jongens,

Robbertz komt de situatie redden:

Voor de afwerking kan je kiezen voor alle soorten doppen (ik heb stiftdoppen gebruikt) die in diameter overeen komen met de doucheslang. Deze kan je lijmen maar je kunt de ook met een ti-rap vast maken dat heb ik gedaan (blauw chroom verkrijgbaar in motor winkels)

Hehe, wat zeg je daar van ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Robbertz schreef op 10 maart 2004 @ 16:36:
Beste Jongens,

Robbertz komt de situatie redden:

Voor de afwerking kan je kiezen voor alle soorten doppen (ik heb stiftdoppen gebruikt) die in diameter overeen komen met de doucheslang. Deze kan je lijmen maar je kunt de ook met een ti-rap vast maken dat heb ik gedaan (blauw chroom verkrijgbaar in motor winkels)

heb je ook pics daarvan?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Robbertz schreef op 10 maart 2004 @ 16:36:
Wat denk je van "pics!" :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Robbertz236
Demoniac schreef op 10 maart 2004 @ 16:40:
[...]
Wat denk je van "pics!" :P
Oeps, heb toch niet overal aan gedacht :o

Maar omdat ik maar de halve situatie heb gered zal ik ook maar even de foto's voor jullie opzoeken >:)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 17:16

nnk

Spreek uit: en en kaa

Robbertz schreef op 10 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Oeps, heb toch niet overal aan gedacht :o

Maar omdat ik maar de halve situatie heb gered zal ik ook maar even de foto's voor jullie opzoeken >:)
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw pics, want toen ik dit topic zag vond ik het wel een leuk idee om het zelf ook te gaan doen. Ik ga vandaag een doucheslang kopen, iemand enig idee hoe duur zoeits is? :)

Verwijderd

Niet zo duur, en als je misschien een sloop/vuilstort oid in de buurt hebt moet je daar eens gaan kijken. Kun je vaak gratis of voor een paar euro zoveel slang krijgen als je maar nodig hebt. :)

En ze hebben het daar vaak in alle soorten en maten! Hele douches kun je er vinden! :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:15 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06

World Citizen

FreeReef.nl

Ha ik heb dus ook gekeken naar deze oplossing omdat ik het niet zo zag zitten om overal te gaan lopen zoeken naar een beetje kabel mesch. nu heb ik het toch niet gedaan omdat ik het iets te stijf vond en het werd vrij prijzig aangezien ik een raid kaatje eraan heb hangen dus heb ik al 8 molex aansluitingen.

ik ben toen heel Tilburg gaan afzoeken naar een andere oplossing en ja hoor na 3 weken zoeken kwam ik bij "Van Helfteren"(audio zaak) en daar hebben ze kabel hoezen voor audio kabel. niet van die slangen die je er omheen moet draaien. maar slangen die om de kabel heen shuift met een speciaal apparatje wat je kon lenen. het kost 2 euro de meter en is heel strak.

Dus een stuk goedkoper en zeker wel heeel erg mooi. Als straks men voeding mod af is zal ik wel een pc posten.

FreeReef.nl

• nnk

nnk

nketelaar schreef op 11 maart 2004 @ 12:31:
Ha ik heb dus ook gekeken naar deze oplossing omdat ik het niet zo zag zitten om overal te gaan lopen zoeken naar een beetje kabel mesch. nu heb ik het toch niet gedaan omdat ik het iets te stijf vond en het werd vrij prijzig aangezien ik een raid kaatje eraan heb hangen dus heb ik al 8 molex aansluitingen.

ik ben toen heel Tilburg gaan afzoeken naar een andere oplossing en ja hoor na 3 weken zoeken kwam ik bij "Van Helfteren"(audio zaak) en daar hebben ze kabel hoezen voor audio kabel. niet van die slangen die je er omheen moet draaien. maar slangen die om de kabel heen shuift met een speciaal apparatje wat je kon lenen. het kost 2 euro de meter en is heel strak.

Dus een stuk goedkoper en zeker wel heeel erg mooi. Als straks men voeding mod af is zal ik wel een pic posten.
Interessant! Ik wil wel eens zien hoe dat er uit gaat zien dan :)
Ik ben zelf zojuist naar de stad geweest en heb geen doucheslang gekocht, de goedkoopste was 5,90 bij de HEMA en dat viel me toch tegen. Misschien dat ik later nog een koop, ik heb nu genoeg te doen, omdat ik ook een koffer heb gekocht bij de kijkshop voor een koffermod :)

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Kijk gewoon eens een keer bij de audio zaak. Wij hebben ook zoiets als een radio beurs met allemaal disco lampen en boxen en andere apparatuur. daar hebben ze vast wel mooie kabelhoezen liggen.

Ik liet vanochtend aan een vriend van mij zien hoe het is geworden en hij zij ook dat het er heel mooi uitzag dus.

niet duur -----> wel mooi

En je he €5.90 per douchslang is vrij prijzig.
in mijn geval was dat dan 8 x €5.90 = €47.42 ehhhhh ja dat dus echt niet he

ik post morgen wel een pic (mischien vanaaf nog)

suc6

FreeReef.nl

Verwijderd

nog ff een klein vraagje tussendoor, ik heb uit me voeding een aantal draden lopen die gewoon nergens heen gaan (ik heb bijvoorbeeld geen A: drive). Wat doen jullie daarmee? de schaar erin? ik heb al een x gezien dat ze achter je Mobo tray weg gewerkt kunnen worden... maar ik heb een antec sonata kast, en daarvan zit de rechter zijkant vast gepopnageld (is dat een woord :S) en dat is dus geen optie.

Suggesties? Het zit nu met tiewraps vast tegen de zijkant van me 5,25" bays (paste net tussen met bays en zijpaneel) maar das toch niet echt netjes :P en tegen de bovenkant aan tapen ofzo lijkt me ook niet echt mooi....

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vaak zit er ook nog een paar cm ruimte tussen je voeding en de bovenkant van je kast. Daar zou je ze ook kunnen stoppen

Verwijderd

nketelaar schreef op 12 maart 2004 @ 08:54:
En je he €5.90 per douchslang is vrij prijzig.
in mijn geval was dat dan 8 x €5.90 = €47.42 ehhhhh ja dat dus echt niet he
Voor dat geld heb je wel een doucheslang van een meter of langer, daar kun je dus wel 2 of 3 kabelslengtes mee doen :?
btw voor die uiteindes van zo'n kabel kun je ook een "spuitmond" gebruiken, die
op die spuittubes kit zitten. Kosten 50 cent per 5 stuks :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 19:03 ]

Verwijderd

Ik ben ook maar eens begonnen met mijn kabels te meshen, maar ik heb (domme) vraag. Hoe krijg ik mijn molex-stekkers los?

Greetz

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:05
Domme vragen bestaan niet maar als je in de molex kijkt zie je een soort lipjes zitten, die zal je in moeten drukken en dan kan je de draden eruit trekken..

(je moet wel een beetje geduld hebben) :P

• nnk

nnk

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:27:
Ik ben ook maar eens begonnen met mijn kabels te meshen, maar ik heb (domme) vraag. Hoe krijg ik mijn molex-stekkers los?

Greetz
Jouw vraag wordt keurig uitgelegd in dit topic:
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 17:25:
Ik heb dat ook gedaan gewoon alle pinnetjes uit de molexen halen ,kabeltjes door de doucheslang halen en weer in dezelfde volgorde in de molex terug zetten.

Molexconnectors zijn de 4 polige witte stekkertjes die uit de voeding komen.

Met een ijzerdraadje heb ik 1 voor 1 de kabels door de doucheslang getrokken.

De pinnetjes haal je uit de molex door met een klein/smal pincetje de zijkanten(die steken uit) naar binnen te buigen.

Dan de pinnetjes weer een beetje naar buiten buigen zodat ze weer in de molexconnector blijven hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door nnk op 12-03-2004 21:36 . Reden: spuit 11 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

je hebt een paar mogenlijkheden denk ik (op volegorde van handigheidniveau)

1: Knip hem door en plak er plakband overheen :'(

2: Knip hem door en haal bij de electro boer specale draad stoppers (die je eromheen doet en dicht knijpt. :|

3: als het goed is zit je floppy kabel aan het eind van de hele stroom kabel. het stukkje floppy kabel komt uit een molex stekker (4 pins) nu in de molex stekker zitten die stale pinnetjes. die zitten met weerhaakjes vast. als je een beetje friemeld in de molex stekker met een pincet duw je de weerhaakjes terug. en kan het staale pinnetje eruit. dan heb je dus een pinnetje met draadjes eraan (1 naar voeding 1 naar floppy aansluiting.) dan buig je het pinnetje open zodat de draajes eruit kunnen. dan haal je het floppy draadje eruit en knijp je het pinnetje dicht met alleen de kabel naar de molex erin. dan buig je weerhaakjes een klein!!! beetje naar buiten en duw je het pinnetje terug in de molex stekker. en nu blijft het pinnetje er weer in zitten. LET WEL OP DAT DE KABELS IN DE GOEDE VOLEGORDE TERUG IN DE MOLEX STEKKER GAAN. :)

suc6

FreeReef.nl

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik ben al een poos fan van douche-mesh. Maar t is er nooit van gekomen, k had net nieuwe grijze mesh. Maar vandaag toch maar ff naar de gemeentewerf gefietst. Helaas werd alles in een perscontainer gegooid :'( . Maar na vragen O-) bleek er een net iemand zn bad- en keukenzooi te hebben gedump en dat lag nog ergens in een hoek. Dus ben daar ff gaan neuzen. Er lad idd enkele meter slang :D
Bovendien lag er een Huge RVS of alu afzuigkap echt 150x100cm ofzo _/-\o_ Dit had ook aardige mod-potentie. Maar helaas was ik op de fiets en moest t laten liggen :(

Ik had niet heel veel tijd meer maar hier enkele tips/ probeersels:

Je kan dus gewoon de ijzerzaag pakken en op maat zagen. Binnenin de slang zit een rubberen slang. Aan de uiteinden zit een dopje op die binnenslang Dat dopje wordt dan weer in de ijzerenslang geklemd. Door het koperen dopje passen net 4pinnen van een molex. Dwz alleen heen, terug gaat niet, teminste op die manier kwam ik er achter dat door hard trekken het dopje eraf kon.
Ik heb er voor gekozen om de binnenslang te laten zitten. Voor molex aansluitenen gaat dit dus perfect volgens mij. Wil je meer draden door je mesh hebben dan kan je ook die rubberen slang er uithalen.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dobbe178/internet/overzichtdoes2.JPG

Dit stuk slang heb ik al op maat gezaagd voor mn HD. Het mooie is dat er in die dop schroef draad zit zodat hij zichzelf op de molex tapt en goed vast zit. De molex moet je wel ff op maat snijden die puntjes op de zijkant eraf en een klein beetje van de randjes
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dobbe178/internet/doesmolex2.JPG
Mooie aansluiting of niet??

Ik ben nu aan deze kant begonnen met zagen van de slang maar als je aan de anderekant begint kan je volgens mij de het ijzeren gedeelte van de slang uitelkaar draaien en dan kan je hem om je ATXkabel heen draaien. zodat die ook mooi gemeshed is. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Doucheslang kan toch 'veren'?

Wordt lachen als die molex vast zit in je HD en je moet hem eruit hebben. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Seers op 18-03-2004 19:10 ]

Verwijderd

btw: ik kan je dit afraden. ik had ook douchslangmesh ( btw staat een goede mesh tutor op http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=485 ) maar deze 'mesh' hing na een tijdje tegen de achterkant van m'n videokaart, waardoor m'n videokaart kortsluiting kreeg en ik een nieuwe mocht kopen.

als je heeeeeel goed die dingen kan opbergen zodat 'ie geen componenten aanraakt is 't te doen, anders zou ik 't niet eens (nog een keer ) proberen

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 19:41:
btw: ik kan je dit afraden. ik had ook douchslangmesh ( btw staat een goede mesh tutor op http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=485 ) maar deze 'mesh' hing na een tijdje tegen de achterkant van m'n videokaart, waardoor m'n videokaart kortsluiting kreeg en ik een nieuwe mocht kopen.

als je heeeeeel goed die dingen kan opbergen zodat 'ie geen componenten aanraakt is 't te doen, anders zou ik 't niet eens (nog een keer ) proberen
Je hebt toch ook van die doucheslangen met een plastic laagje aan de buitenkant?

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 18 maart 2004 @ 19:44:
[...]

Je hebt toch ook van die doucheslangen met een plastic laagje aan de buitenkant?
ben je wel 't mooie glanzende kwijt, waarvoor je in principe douchslangen neemt. maarja, 't kan wel

Verwijderd

Geef ze gewoon een paar lagen blanke lak... :)

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Plastic laagje is meestal doorzichtig en als ik naar doorzichtig plastic kijkt glanst dat meestal... ik ben iig voor een doucheslang mesh in mijn volgende projectje

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Seers schreef op 18 maart 2004 @ 18:07:
Doucheslang kan toch 'veren'?

Wordt lachen als die molex vast zit in je HD en je moet hem eruit hebben. :P
De molex past net wel net niet in die aansluit dop en zit dus muurvast door het schroefdraad, je kan dus gewoon aan t ijzer trekken.

Dat van die kortsluiting met die buitenkant van de slang is zeker een aandachtspuntje |:(

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 19:47:
[...]

ben je wel 't mooie glanzende kwijt, waarvoor je in principe douchslangen neemt. maarja, 't kan wel
Onze douchslangen glanzen anders wel mooi :)

Raku

• djluc
  • Laatst online: 16:33
[poetsmode :) ]Die glans gaat vooral er af als je de slang in contact laat komen met water. Je kent het wel: Antikal(k) enzovoorts. Als je de slang gewoon droog laat zal je eerder last krijgen van stof dan van een doffe slang.

Verwijderd

het heeft mij helemaal niet zoveel gekost had een slang van 2 meter voor 8 euro gelooft @praxis of gamma oid en had nog een stukkie van 20 cm ong over

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

K zit met een probleempje, om de draden door de slang te krijgen heb ik een aatal molex stekkertjes gewoon bot doorgeknipt, ze moesten toch iets korter worden. })
Ik ging er van uit dat je de pinnetjes van de molex makkelijk van de afgeknipte draad af kon halen en er dan weer op het andere stuk klemmen. Maar die dingetjes zijn dus met geen mogelijkheid los te krijgen. |:(
Ik zit nu met een voeding met alleen dradjes eruit, ik ben al een hoop zaken langs geweerst maar niemand verkoopt die losse pinnetjes.
Dus wie weet r een zaak in R'dam (omg) waar de die los kan kopen, liefst dus zonder molex zelf want die heb ik zat.

• h3ll
  • Niet online
Op www.inkoopacties.net is/was een ia waar je molexconnectors met en zonder pins kreeg.

http://www.inkoopacties.net/ia/r93pfc0g/1/pjp1p6ll om precies te zijn.. Bedoel je die soms?

[ Voor 41% gewijzigd door h3ll op 20-03-2004 16:03 ]

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

'T is al gelukt. Slang naar HD klaar.
Voor mensen die willen weten waar ik die pinnetjes gehaald heb, DIL in R'dam(goed gesorteerde electronincazaak). Teminste, 1 pinnetje koste 80ct dus heb maar complete molex gekocht voor 1,50.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

hoe hebben jullie splitsingen gemaakt in de doucheslang, bijvoorbeeld bij je CDrom's en floppydrive.
Bij mij komt dit namelijk allemaal uit één voedingskabel. Nu is dat met nylon mesh niet zo moeilijk gewoon tape of krimpkousje over de 2 bundels en het ziet er netjes uit. Maar hoe laat je mooi 2 doucheslangen samen komen. Ik zelf dacht aan een y-koppeling. Maar zijn niet bij reguliere bouwmarten te koop.
Afbeeldingslocatie: http://caiman.be/site23/pix/P0142.jpg
Volgens mij is dit een snelkoppelingsvariant, en ik heb ff geprobeerd op een bochtstukje, de 15mm variant die je in NL gebruikt in bijv badkamers past perfect op je doucheslang.

@robbertz, al pics gevonden??

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 23-03-2004 13:56 ]

Verwijderd

Hoe moet ik de ATX stekker meshen? ik heb niet zo'n tooltje...

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 22:51
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:16:
Hoe moet ik de ATX stekker meshen? ik heb niet zo'n tooltje...
Je kan het proberen met een holle naald of de ouwe truc met nietjes, ik vind dit persoonlijk erg onhandig. Binnenkort komt er weer een inkoopactie op www.inkoopactie.net.

Als het goed is, zullen er dan ook tools worden aangeboden om (atx) pinnetjes te verwijderen.

Verwijderd

cool! kan je me op de hoogte houden van die inkoopactie?

e-mailadres is mark_wtgcrew@hotmail.com

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

dit is nu al heel vaak gezegd inderdaad. Voor een how to kun je op casejunkies kijken.
Kort: kijk naar de stekkertjes zelf, als je goed kijkt zie je dat er haakjes/lipjes uitsteken waardoor je de draadjes er niet uit kan trekken. Door deze om te buigen kunnen ze er dus wel uit.
Dat ombuigen kun je dus doen met recht gebogen nietjes, echt een pielwerk
super klein schroeven draaiertje, werkte prima bij mij
holle naalden
misschien zelfs rietjes
removal tooltje

draadjes eruit, mesh erom, lipjes weer terug buigen, pinnetjes er weer in klikken, kabel is gemeshed, klaar

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 22:51
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:40:
cool! kan je me op de hoogte houden van die inkoopactie?

e-mailadres is mark_wtgcrew@hotmail.com
Mark, aangezien je internet hebt, kun je dat zelf natuurlijk ook wel in de gaten houden. Ik ben een tweaker, geen secetaresse ;).
(Bovendien zullen op got nog wel mededelingen komen als de inkoopactie is begonnen)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je kan ze van de voeding af solderen, maar als je daar geen zin in hebt dan maak je gewoon ff de voeding open (garantie verlies je dan) en knip je hem binnenin af.
Nog ff elk draadje op soort met wat ducktape isoleren en klaar.

Verwijderd

hoi hoi al you moders

ik denk dat ik het meest mooie antwoord heb op de douche slang kwestie.....

Afbeeldingslocatie: http://www.highwayhawk.com/x_pimages/20-126.jpg

het is een metaleslang met een zeer strakke chroom laag.......

het wordt normaal gebruikt voor motorfietsen.
direct bruikbaar word geleverd in lengtes van 1 mtr

deze hebben we ook
Afbeeldingslocatie: http://www.highwayhawk.com/x_pimages/20-123.jpg

dit is een soort kabelwrap van kunststof met een inwendige chroom kleur
lengte 1,5 mtr met een diameter van 6 mm en 10 mm

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Neok88: Ik denk dat het na meer dan een jaar niet echt zin meer heeft om antwoord te geven.

* Sprite_tm mompelt iets over koeien op leeftijd, eeuwige grasvelden en stukken metaal :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.