Problemen met netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Wij hebben sinds een paar dagen last van wegvallende internetverbindingen. 't zijn allemaal W2k clients met alle updates. Het gekke is dat dit pas sinds een paar dagen is.

Nou heb ik een paar vraagjes:
zou 't door een windows update komen?
en hebben meer mensen hier last van?

De verbinding valt weg en als je dan een tracert doet naar "een" adres kun je ineens weer pingen. Ik heb al continu een ping www.google.com lopen maar die krijgt dus time-outs.

I'm not weird, I'm a limited edition

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Al contact gehad met je ISP ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• TheGhost
't kan bijna niet aan de ISP liggen 't zijn niet alle clients namelijk. daarom vraag ik ook of 't aan een update kan liggen.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

beany

Meeheheheheh

ik ben een collega van lowrider...

niet alle clients hebben er last van. Er zijn er een paar die hier last van hebben. Ze kunnen dan wel alles lokaal bereiken, maar alles voorbij de router dus niet. Ik had het paar dagen geleden ook. Heeft 2 dagen geduurt, en ineens had ik er geen last meer van terwijl ik niets veranderde. En nu hebben collega's er ineens last van. Alles vanaf de router naar buiten toe is dan niet te bereiken voor een aantal seconden(20, 30).

Het is een netwerkje met 15 clients. Van die 15 hebben er nu 3 last van dit probleem, mijzelf niet mee tellende omdat het bij mij inmiddels alweer over is. De router is een linux doosje met daar aan een dsl verbinding. Omdat er maar een paar clients zijn die er last van hebben ga ik er niet vanuit dat het een probleem is wat bij de isp ligt. Al het andere blijft keurig draaien/bereikbaar.

Het stomme is idd dat na een paar tellen internet weer bereikt kan worden. Even een trace naar een internet adres doen zorgt ervoor dat de verbinding sneller 'terug' is. Dus zodra het buiten het segment ligt(er dus routeren aan te pas moet komen) gaat het af en toe mis.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Ik heb er ook last van; WinXP SP1 en alle overige patches. Als router een Draytec Vigor 2200E. Wanneer de verbinding weg valt is er op de router niets verkeerd te zien, deze geeft gewoon aan dat hij verbinding heeft met de ISP. Wanneer dit gebeurd vallen beide clients weg en na pingen gaat het weer ok. Het wegvallen van de verbinding op deze manier komt zelden voor.

Het lijkt mij dat het geen probleem is met het besturingssysteem omdat hierboven win2k wordt beschreven. Hier gaat het om 1 winxp en in win98.

• TheGhost
ik vond net in een oud topic nog deze link: *klik* dat heb ik ook ff geprobeerd maar dat helpt ook niet.

Pagina: 1