Het volgende: ik heb 2 symbol 12 port switches van de 5000 series doorgelink aan elkaar. (ik weet niet of iemand ze kent maar maakt verder niet echt uit voor mijn vraag) Deze 2 symbol apparaten hangen bijde op een weer grotere switch waar vervolgens weer een x aantal wireless accesspoints aanhangen. Als 1 van de symbol switches uitvalt dan neemt de andere het automatisch over. (deze switches beheren de wireless ap's van symbol) Dit werkt allemaal wel. Maar nou ben ik bezig geweest met een snmp manager (snmpc) zou dat ik in 1 opslag kan zien of er fouten zijn opgetreden bij de symbol switches. Dit pakket werkt wel leuk alleen is veelste uitgebreid. Je kunt er echt alles mee en ik hoef eigenlijk alleen maar te kunnen zien of de switch werkend is of dat hij down gegaan is. Een soort van log via snmp ofzo? Dus mijn vraag is nu uiteindelijk of iemand niet een simpel klein pakketje kent wat dit doet. Het liefst freeware?
ps. je zou zeggen, ga verder met snmpc maar dat pakket kost, als je het moet aanschaffen meer dan 3000 euro. Beetje veel voor dat kleine beetje wat ik wil!
ps. je zou zeggen, ga verder met snmpc maar dat pakket kost, als je het moet aanschaffen meer dan 3000 euro. Beetje veel voor dat kleine beetje wat ik wil!
TomPé