Ik probeer met een bash-scriptje de voortgang van een kopier-proces bij te houden. Deze voortgang zou dan in een Xdialog-venster grafisch moeten worden weergegeven.
Ik heb flink gegoogled, maar kon hiervan helaas geen voorbeeld vinden
Ik ben toen maar gaan proberen om zelf creatief te zijn, maar blijkbaar ben ik niet creatief genoeg...
De input voor Xdialog moet in procenten worden ingevoerd, dus heb ik gezocht naar een manier om het percentage van het kopier-proces te berekenen, maar dat lukt dus steeds niet. De volgende code heb ik geprobeerd :
(
cp -a -v -x /folder1/* /folder2
)>/tmp/copy.log 2>&1
# Progres window
(
while true
do
TOTALSIZE=`du -bc /folder1 | tail -n1 | tr -d total | tr -d [:blank:]`
FILESIZE=`du -b /tmp/copy.log|awk '{print $1}'`
echo $((100*$FILESIZE/$TOTALSIZE))
sleep 1
done
)|Xdialog --progress "Copying files..." 0 0
Ik heb 't ook geprobeerd met rsync te doen, maar de --progress optie van rsync geeft procenten van afzonderlijke files weer, niet het totaalproces
Misschien kan iemand hier mij ermee helpen...
Ik heb flink gegoogled, maar kon hiervan helaas geen voorbeeld vinden
Ik ben toen maar gaan proberen om zelf creatief te zijn, maar blijkbaar ben ik niet creatief genoeg...
De input voor Xdialog moet in procenten worden ingevoerd, dus heb ik gezocht naar een manier om het percentage van het kopier-proces te berekenen, maar dat lukt dus steeds niet. De volgende code heb ik geprobeerd :
(
cp -a -v -x /folder1/* /folder2
)>/tmp/copy.log 2>&1
# Progres window
(
while true
do
TOTALSIZE=`du -bc /folder1 | tail -n1 | tr -d total | tr -d [:blank:]`
FILESIZE=`du -b /tmp/copy.log|awk '{print $1}'`
echo $((100*$FILESIZE/$TOTALSIZE))
sleep 1
done
)|Xdialog --progress "Copying files..." 0 0
Ik heb 't ook geprobeerd met rsync te doen, maar de --progress optie van rsync geeft procenten van afzonderlijke files weer, niet het totaalproces
Misschien kan iemand hier mij ermee helpen...
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...