Toon posts:

24bit wav naar mp3 converteren, hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allemaal hele mooie wav bestanden (24bit), die een goede kwaliteit hebben, alleen heel groot zijn.. Nu wil ik deze dus naar mp3 converteren, alleen kunnen mijn audio prog's geen 24bit wav bestanden aan ...

Hoe kan ik ze nou wel converteren, zodat de kwaliteit van de audio niet hoorbaar minder word ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 14:42 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Sony Soundforge :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik begrijp je vraag niet helemaal... Je hebt reeds de 24 bits wave-bestanden. Wat moet je dan nog met *audioprogramma's*? Het enige dat je nu nodig hebt is een mp3-encoder. LAME, sowieso de beste mp3-encoder ondersteunt ondermeer 24 bits input, dus dat is geen enkel probleem. Tenzij de wave-bestanden in raw PCM zijn, hoef je niet eens iets op te geven. LAME zal zelf de bitdiepte herkennen. Anders dien je "--bitwidth 24" aan de command-line toe te voegen.

Voor zeer goede kwaliteit gebruik je de command-line "--alt-preset standard". Is dat nog niet genoeg voor je, neem dan "--alt-preset extreme" en als enkel het beste genoeg is voor je dan is er nog "--alt-preset insane" - het beste dat mp3 te bieden heeft.

Meer uitleg over het gebruik van LAME vind je overal op het Internet met Google. De laatste versie van LAME (3.95.1 op dit moment) kun je vinden op Mitiok alhoewel men vaak LAME 3.90.3 als beste LAME versie beschouwt.

Hou je niet van de command-line interface van de LAME encoder, gebruik dan een front-end voor de encoder zoals RazorLAME of WinLame.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost ;)

LAME werkt helemaal top !!! Het is idd wel een command line app, maar das geen punt. Is alleen maar goed voor je typ ervaring :D

Super. Tnx !!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk dus voortaan eerst even wat er is te vinden :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.