Ik heb net een breadboard gekocht en ben wat expirimenteren. Het is een kleintje met 840 gaten ofzo, in rijen van 5 (jullie weten dan vast wel hoe het eruit ziet
). Het werkt allemaal best grappig en ik vind het super handig ipv meteen solderen en dan tegen je fouten aan te lopen
Nu wilde ik alleen ff een potmeter erop aansluiten en dan loop ik tegen een probleem aan. De potmeter heeft 3 pootjes en ik wil (uiteraard) elk pootje op een rij van 5 zetten. Maar nu komt het, hij pas er niet op die manier in, alleen als de 3 pootjes in 1 rij van 5 steek past het wel. Maar dan maak je dus dikke kortsluiting omdat alles in die rij verbonden is
De klemmetjes die in de gaatjes zitten zijn plat en de pinnetjes die aan de potmeter zitten ook. Ze kunnen dus niet overdwars in de gaatjes en dat is nu juist te bedoeling! Is dit krom gemaakt, of denk ik krom? 

(klikbaar)
Hoe lossen jullie dit op?
Alvast bedankt!
Nu wilde ik alleen ff een potmeter erop aansluiten en dan loop ik tegen een probleem aan. De potmeter heeft 3 pootjes en ik wil (uiteraard) elk pootje op een rij van 5 zetten. Maar nu komt het, hij pas er niet op die manier in, alleen als de 3 pootjes in 1 rij van 5 steek past het wel. Maar dan maak je dus dikke kortsluiting omdat alles in die rij verbonden is

(klikbaar)
Hoe lossen jullie dit op?
Alvast bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door RTBravo op 27-02-2004 14:59 ]