Toon posts:

Busspeed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb twee PIII's in m,n mobo geplaatst.
Volgens de codering moeten het zijn
PIII 550E 550/100/256
Of ik de externe multiplier op 5.5 zet of 4 maakt niet uit, het mobo blijft ze zien als 366mhz proc. De busspeed staat op 66mhz, want dat zou de automatische stand zijn. Als ik deze op 100mhz zet start de boel niet meer op.
Als ik in de 66mhz stand WCPUID draai zegt dit 366mhz cpu / 66mhz bus, expected 733mhz cpu 133mhz bus. Multiplier 5.5 ongeacht extern ingesteld.
Betekent dit dat het de 533EB uitvoering is?
(Mijn mobo kan dit niet aan). klopt het altijd wat WCPUID zegt.
Ik weet het niet meer.:'( :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kijk, die multiplier KAN je niet eens veranderen, ook al zitten er jumpers op het bordje (dat suggereert dat het wel kan) dus de multiplier is altijd 5.5, whatever hoe de jumpers staan.
je mobo heeft problemen met op 100 mhz lopen. dit heeft bij mij tot nu toe altijd te maken gehad met het geheugen. boot je pc eens op met 66 mhz fsb en verander dan in je bios je geheugen snelheid naar "host clk -33 mhz" (of zoiets, verschilt per bordje, zet hem in ieder geval 33 mhz terug)
als het goed is moet het dan gaan werken...

oh ja en als er op je cpu staan dat het een 550e is dan is ie zeker weten 5,5 x100

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ga het meteen proberen.
Thanx!

Verwijderd

Ik heb geen ervaringen met Intel.......maar AMD rullez......heb je niet zoveel probelemen mee.....misschien is dat een keuze.....hehe lol

Ray

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 18:59 schreef gharay29 het volgende:
Ik heb geen ervaringen met Intel.......maar AMD rullez......heb je niet zoveel probelemen mee.....misschien is dat een keuze.....hehe lol

Ray
-1 Flaimbait

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe geen resultaat. Heb het geheugen vervangen door pc133 type maar werkt ook niet

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Wat dacht je van de Vcore goed instellen???

Verwijderd

Topicstarter
Vcore = 1.65

Verwijderd

Topicstarter
Vcore is trouwens op mijn mobo niet in te stellen. Wordt automatisch ingesteld. Heb dit gecontroleerd in de bios en dit klopte.
Het mobo is trouwens een P6DBS van Supermicro.
Maar hoe weet ik nu zeker of de fsb van de processors 100 of 133 is?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe check je of je te maken hebt met een coppermine 100mhz fsb of 133mhz fsb.
Als WCPUID aangeeft 5.5 multiplier en 133mhz fsb moet ik er dan vanuit gaan dat ik te maken heb met een 733 uitvoering (733EB)
Kan dit beinvloed worden door het mobo.
Kan een 133mhz uitvoering op 100mhz fsb draaien. :?
Pagina: 1