Beste mensen,
Ik heb een geheugen bankje van 64 mb gekregen. Deze wilde ik in mijn pentium II plaatsen. Maar dit blijkt niet te passen ondanks dat ik dit wel had verwacht. Qua aantal pinnen (168) klopt het wel maar er blijft een klein beetje ruimte over zodat het bankje ongeveer 1 mm kan bewegen. Het geheugen wordt niet gezien bij het opstarten.
Het volgende staat op het geheugen:
Mijn moederbord (Yakumo Y686LX) zegt het volgende:
Mijn moederbord is instelbaar op fbs 60 en 66 Mhz en is ingesteld op 60 Mhz
Nog wat foto's:

Er zit al 2 x 32 Mb in.

Het geheugen (beetje onscherpe foto
)
Wat zie ik over het hoofd? Ik had verwacht dat het geheugen ook op lagere snelheden zou kunnen lopen.
Ik heb een geheugen bankje van 64 mb gekregen. Deze wilde ik in mijn pentium II plaatsen. Maar dit blijkt niet te passen ondanks dat ik dit wel had verwacht. Qua aantal pinnen (168) klopt het wel maar er blijft een klein beetje ruimte over zodat het bankje ongeveer 1 mm kan bewegen. Het geheugen wordt niet gezien bij het opstarten.
Het volgende staat op het geheugen:
code:
1
2
3
| J-Ram 64 Mb Pc 100 24JL9908 |
Mijn moederbord (Yakumo Y686LX) zegt het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| System Memory - Up tot 512MB (SDRAM) or 1 GB (EDO) - A total of four 168-pin DIMM sockets (EDO/Synchronous DRAM only) - Support 3.3 V Extended Data Output (EDO) DRAM at 50 and 60 ns speed and Synchronous DRAM as 66Mhz or above - The board has DIMM sockets arranged as banks 0,1 and 2. You can install DIMMs in any of the three banks, and use different size DIMMs in different banks. The bios detects the size and type of installed memory |
Mijn moederbord is instelbaar op fbs 60 en 66 Mhz en is ingesteld op 60 Mhz
Nog wat foto's:

Er zit al 2 x 32 Mb in.

Het geheugen (beetje onscherpe foto
Wat zie ik over het hoofd? Ik had verwacht dat het geheugen ook op lagere snelheden zou kunnen lopen.