Spelcomputertje bij Kruidvat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Bij Kruidvat hebben ze nu een spelcomputerje met 15 spelletjes voor € 9,95 in de aanbieding.

http://kruidvat.amercom.n...ine_82_pagina_4_groot.jpg

Van de 15 is minimaal de helft auto- of motorracespelletjes en van de andere zou ik niet weten wat ze inhouden. Op de verpakking staan plaatjes van de beginschermpjes, geen aktiepics.

Heeft iemand deze gekocht? Zijn dit leuke spelletjes? Ik weet het, hij kost niet veel, maar ik ben niet van plan iets te kopen wat weer zonder gebruik te maken de la in verdwijnt. Die la is trouwens al vrij vol met nutteloos spul :(

[ Voor 7% gewijzigd door neanderthaler op 27-02-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 18:59
Wat denk je zelf? 15 spellen voor 9.95?

Denk niet dat het de moeite waard is en dat het gelijk weer in de bak met "nutteloos en achterhaalde spellen" bak zal verdwijnen, of het zijn hele oude spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2021

Deesje

Sleepy

Met deze draagbare spelcomputer kunt u 15 geweldige spellen spelen op de televisie, waaronder race-, sport- en avonturenspellen. Eenvoudig aan te sluiten. Makkelijk mee te nemen ! werkt op 4 penlite batterijen (niet inbegrepen)
ik denk dat het een oud computertje is met van die spellen uit de jaren ?? :P
zoals tetris, nep mario bros, galaga enz.

edit.

Zoals ik op de site kan zien staat er iets op van "bekend van TV"
Als het die spelcomputer is van z'n homeshopping programma zou ik die lekker laten liggen.
Is eerder iets voor mijn 2 kleine zusjes :+

[ Voor 23% gewijzigd door Deesje op 27-02-2004 14:09 ]

Dokter Phil Dees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
cardinal808 schreef op 27 februari 2004 @ 14:03:
Wat denk je zelf? 15 spellen voor 9.95?

Denk niet dat het de moeite waard is en dat het gelijk weer in de bak met "nutteloos en achterhaalde spellen" bak zal verdwijnen, of het zijn hele oude spellen
Ik verwacht ook geen Unreal Tournament ofzo hoor ;) , pacman, donkey kong of space invaders zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Donkey Kong kan je in ieder geval wel vergeten, aangezien dat een Nintendo-only naam is en dus niet op goedkope producten terug komt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Van die andere 2 zullen het ook alleen maar klonen zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op de verpakking staan alleen wat namen als 'jewel hunt' en 'bubble boy' ofzo...

Als er nou stond 'super alfredo', 'galagus' of 'pac boy' dan kon ik me nog een voorstelling maken van wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2021

Deesje

Sleepy

neanderthaler schreef op 27 februari 2004 @ 14:33:
Op de verpakking staan alleen wat namen als 'jewel hunt' en 'bubble boy' ofzo...

Als er nou stond 'super alfredo', 'galagus' of 'pac boy' dan kon ik me nog een voorstelling maken van wat ik kan verwachten.
jewels en bubble bobble ? Zou er verder ook niks van kunnen maken.

Dokter Phil Dees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

neanderthaler schreef op 27 februari 2004 @ 14:33:

Volgens mij is bubble boy zo'n spel dat je gekleurde bellen afschiet en als je minimaal 3 bellen van dezlfde kleur tegen elkaar hebt zitten verdwijnen die bellen.
Zo moet je het hele scherm leegspelen voordat je naar het volgende level kan gaan.

Toch?....Net zoals dat spelletje waarbij Tux bellen afschiet in Linux Mandrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

jk_warrior schreef op 27 februari 2004 @ 14:37:
[...]
Toch?....Net zoals dat spelletje waarbij Tux bellen afschiet in Linux Mandrake.
nee, dat is puzzle bobble of de amerikaanse naam bust a move.

ik denk niet dat die zomaar op zo`n apparaatje staat. Is daar iets te slechte kwaliteit voor. Puzzle bobble heeft wel iets meer nodig dan zo`n engin om te draaien :P denk dan eerder idd aan een mod van bubble bobble.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Koop een NES zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Thelema schreef op 27 februari 2004 @ 15:03:
Koop een NES zou ik zeggen.
Wat heb ik nou aan zo'n antwoord?

Ik heb bij een winkel iets gezien waarvan ik niet zeker weet of het wat is of niet en ik vroeg mij af mensen van hier dat ding hadden gekocht en wat hun ervaringen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

neanderthaler schreef op 27 februari 2004 @ 15:31:
[...]

Wat heb ik nou aan zo'n antwoord?

Ik heb bij een winkel iets gezien waarvan ik niet zeker weet of het wat is of niet en ik vroeg mij af mensen van hier dat ding hadden gekocht en wat hun ervaringen waren.
Jongejonge, waarom zo aanvallend doen, je kan van te voren bedenken dat het rommel is. En wat ik zei was wel serieus bedoelt, als je wilt retro-gamen moet je gewoon een oude NES/Megadrive/C64/Atari2600 op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Het is vast een nes-on-a-chip systeempje. Hoogstwaarschijnlijk met conversies van oude arcade games waarvan toch niemand meer achter de rechten aan gaat. In principe zit er een complete NES in en kan het systeem alle NES spelletjes spelen, maar Nintendo zit nogal achter de piraten aan en dus durven ze er geen Nintendo games meer in te stoppen :).

Dit is een voorbeeld van zoiets: http://www.nesworld.com/suprjoyx.htm

Het is op zich wel grappig. Hier is een kerel die een Sega Nomad omgebouwd heeft naar een NES: http://www.tripoint.org/kevtris/Projects/portendo/.

Vette heiligschennis natuurlijk om een Nomad te killen :+.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Thelema schreef op 27 februari 2004 @ 15:34:
[...]

Jongejonge, waarom zo aanvallend doen, je kan van te voren bedenken dat het rommel is. En wat ik zei was wel serieus bedoelt, als je wilt retro-gamen moet je gewoon een oude NES/Megadrive/C64/Atari2600 op de kop tikken.
Was niet bedoeld om je af te zeiken! Vriendjes? :)

Ik vond het juist handig van dit spelcomputerje dat ie klein is en plug-and-play.

Dus het lijkt me wel een geinig dingetje, maar als de spelletjes niet leuk zijn wil ik 'm niet.

Ik heb trouwens in zo'n Turks winkeltje in Lombok waar ze ook schotelantennes en allerlei andere Aziatische importmeuk verkopen ooit wel eens een soort imitatie playstation1 gezien met tig spelletjes ingebouwd (dus niet op cd ofzo) maar verder nooit geinformeerd ofzo. Dit soort dingen kunnen best leuk zijn ondanks de prijs en schimmige herkomst...

Op zolder heb ik nog een c64 staan, maar voordat je het hele geval geinstallerd hebt en een spel draaiend (bandjes!) ben je wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

neanderthaler schreef op 27 februari 2004 @ 15:59:
Ik heb trouwens in zo'n Turks winkeltje in Lombok waar ze ook schotelantennes en allerlei andere Aziatische importmeuk verkopen ooit wel eens een soort imitatie playstation1 gezien met tig spelletjes ingebouwd (dus niet op cd ofzo) maar verder nooit geinformeerd ofzo. Dit soort dingen kunnen best leuk zijn ondanks de prijs en schimmige herkomst...
.
Klopt, zulke dingen kunnen best leuk zijn, ik heb hier nog een amerikaanse immitatie SNES staan waar NES cartridges in moeten

[ Voor 26% gewijzigd door SD5k op 27-02-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
RetepV schreef op 27 februari 2004 @ 15:59:
Het is vast een nes-on-a-chip systeempje. Hoogstwaarschijnlijk met conversies van oude arcade games waarvan toch niemand meer achter de rechten aan gaat. In principe zit er een complete NES in en kan het systeem alle NES spelletjes spelen, maar Nintendo zit nogal achter de piraten aan en dus durven ze er geen Nintendo games meer in te stoppen :).

Dit is een voorbeeld van zoiets: http://www.nesworld.com/suprjoyx.htm

Het is op zich wel grappig. Hier is een kerel die een Sega Nomad omgebouwd heeft naar een NES: http://www.tripoint.org/kevtris/Projects/portendo/.

Vette heiligschennis natuurlijk om een Nomad te killen :+.
Hee, daar lijkt ie inderdaad precies op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hey geinig dingetje!

Ik ga morgen gelijk even kijken.
Mijn vrouw en dochter (wordt binnenkort 3 jaar) zitten té vaak achter de PC allerlei leipe spelletjes te spelen. Dit kan een goede manier zijn om ze ervandaan te lokken.

Niks geen NES oid... gewoon zo'n dingetje van € 9.95!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNi-Cow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03-2024
Hehe, mijn broertje (6, bijna 7, en al een aardige gamer, wat wil je met 2 gamende broers) heeft er een van mijn ma gekregen.

En ik moet zeggen, het is erg handig voor kleinere kinderen die nog niet graphics geil zijn. Toen me broertje het "ding" starte dacht ik: "verrek... NES..". (had vroeger balloon spel op me NES, deze lijkt er sprekend op).

Ik heb er zelf niet op gespeeld, maar mijn broertje was er aardig zoet mee.

voordeel:

* Zulke spellen zijn vaak nog leuk vanwege leuke gameplay.
* Compact, plugt het zo in de scart en je stopt het zo weg.
* Ze zijn er even zoet mee.
(voordeel?)* Zo leer je je kinders hoe het "vroegah" was.

Nadeel:

* Persoonlijk vond ik het nogal groot uitzien voor kinder handjes.. maar dat kan aan mij liggen.
* Ze zijn er even zoet mee... (dus na een paar weken beland het in een hoek en wordt er niet meer naar omgekeken). Tja.. het zijn maar een paar spellen.

lol, ik weet niet of je er wat aan hebt, maaruh, veel success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Maar verder, voor een 10tje, wat heb je te verliezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op 28 februari 2004 @ 01:12:
Maar verder, voor een 10tje, wat heb je te verliezen? :)
wou ik net zeggen toen ik het topic door las.

morgenavond 10 ipv 13 biertjes zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 01:14:
[...]

wou ik net zeggen toen ik het topic door las.

morgenavond 10 ipv 13 biertjes zullen we maar zeggen :)
Naar wat voor cafees ga jij dat je 3,33 voor een biertje moet betalen? :)

Maargoed, je hebt inderdaad niks te verliezen voor dat tientje, alleen raad ik toch aan om een 2e hands NES te kopen, kun je je nog jaren mee bezighouden.
Aangezien hier genoeg mensen zijn die honderden euros uitgeven aan overbodige gadgets kan dat kleine beetje voor dat geweldige apparaat er ook nog wel van af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Thelema schreef op 28 februari 2004 @ 13:52:
[...]

Naar wat voor cafees ga jij dat je 3,33 voor een biertje moet betalen? :)

Maargoed, je hebt inderdaad niks te verliezen voor dat tientje, alleen raad ik toch aan om een 2e hands NES te kopen, kun je je nog jaren mee bezighouden.
Aangezien hier genoeg mensen zijn die honderden euros uitgeven aan overbodige gadgets kan dat kleine beetje voor dat geweldige apparaat er ook nog wel van af :)
Hoeveel ben je dan kwijt aan een 2e hands NES met 15 spelletjes?
Ook €9,95?
Kan ik die ook bij de Kruidvat om de hoek vinden?

Of moet ik veel meer gaan betalen, voor een oud en vies ding, dat veel meer plek inneemt, binnen de kortste keren van ellende uit elkaar ligt, waarvoor ik allerlei ongure figuren voor moet gaan benaderen via dubieuze 2e hands-internetsites en daarna moet gaan steggelen waar we gaan afspreken en hoe we gaan betalen?

Misschien ben ik wel te lui, te weinig op de hoogte van de 2e-handsmarkt, kan me die hele NES gestolen worden (heb het nooit waard gevonden om een console te kopen)... maar ik zie geen enkele reden om een 2e hands NES te gaan kopen.

Als ik immers voor niet al te veel geld een betere console dan dat Kruidvatding wil gaan kopen, dan geef ik wel €99 aan een Nintendo Gamecube...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Mja, idd. Zo'n Gamecube is ook wel redelijk portable klein enzo. maar wel 10x (letterlijk) zo duur en niet iedereen heeft dat ervoor over of daar t geld voor he.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zich heb ik daar het geld wel voor, maar geef ik geen donder om consoles.
Daarom is dat Kruidvatding zo ideaal voor mensen zoals ik.

Maar als ik dan geld uit zou geven aan consoles zou never never never geld uitgeven aan een 2ehands-NES.

Het gaat mij dus om de vraag: wie zou in hemelsnaam wél een 2ehands-NES moeten kopen??? (behalve iemand van het museum voor antieke consoles...)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 29-02-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Update: we hebben dat ding gekocht.
Het is perfect voor kinderen onder de 8 jaar (en huisvrouwen). Spelletjes stellen dus (zoals naar verwachting) helemaal niets voor. Het is echter een uitstekend weglokmiddel voor vervelende kids en vrouwtjes die je PC bezet houden.

Wil je échte spelletjes spelen, dan moet je toch achter de PC kruipen of een beetje echte console kopen. Vrouw en kid zijn echter dik tevree...

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 29-02-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Was zaterdag nog even bij plaatselijk Kruidvat, maar ze waren helaas al op...

Wat voor spelletjes zaten er nu op behalve die race spelletjes?

Iets van een platform spelletje ofzo? Of een space invaders kloon?

Is er trouwens iemand die elders van dit soort 'consoles' :) te koop weet? Dus zoiets wat ik eerder omschreef, een soort imitatie playstation/NES met tig spellen ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

The_Sukkel schreef op 28 februari 2004 @ 21:22:Hoeveel ben je dan kwijt aan een 2e hands NES met 15 spelletjes?
Ook €9,95?
Kan ik die ook bij de Kruidvat om de hoek vinden?
Kost je misschien wel 5x zoveel ja, maar dan heb je ook grotere/leukere/betere spellen.
En niet iedereen heeft een Kruitvat om de hoek.
Of moet ik veel meer gaan betalen, voor een oud en vies ding, dat veel meer plek inneemt, binnen de kortste keren van ellende uit elkaar ligt, waarvoor ik allerlei ongure figuren voor moet gaan benaderen via dubieuze 2e hands-internetsites en daarna moet gaan steggelen waar we gaan afspreken en hoe we gaan betalen?
Een NES gaat honderd keer zo lang mee als zo'n ding van het Kruitvat, ik heb er 3 staan en die doen het nog allemaal perfect en nooit problemen mee gehad.

En als je hem niet via iemand anders wilt kopen (wat gewoon betrouwbaar is, heb het al tientallen keren gedaan) kun je ze ook gewoon in een gameshop halen.
Misschien ben ik wel te lui, te weinig op de hoogte van de 2e-handsmarkt, kan me die hele NES gestolen worden (heb het nooit waard gevonden om een console te kopen)... maar ik zie geen enkele reden om een 2e hands NES te gaan kopen.
Dat kan allemaal ja, maar waarom zou je dat kruitvat ding dan halen?!
Als ik immers voor niet al te veel geld een betere console dan dat Kruidvatding wil gaan kopen, dan geef ik wel €99 aan een Nintendo Gamecube...
Dat klopt, en daar zou je je eventuele kinderen ook een groot plezier mee doen! :)

Reageer niet zo belachelijk agressief, ik krijg de indruk dat je je nickname echt eer aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

neanderthaler schreef op 01 maart 2004 @ 09:12:
Was zaterdag nog even bij plaatselijk Kruidvat, maar ze waren helaas al op...

Wat voor spelletjes zaten er nu op behalve die race spelletjes?

Iets van een platform spelletje ofzo? Of een space invaders kloon?

Is er trouwens iemand die elders van dit soort 'consoles' :) te koop weet? Dus zoiets wat ik eerder omschreef, een soort imitatie playstation/NES met tig spellen ingebouwd?
Ja idd een hele lelijke space invaders kloon...
Een hele lelijke tetriskloon
En nog wat spuuglelijke spelletjes

Voor mij absoluut geen porum en ik kan me ook niet voorstellen dat een beetje tweaker hier happy van wordt, maar voor kleine kinderen en huisvrouwtjes met een voorliefde voor jaren 80 spelletjes is het wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soortgelijk systeem hebben we ("ze" moet ik ondertussen alweer zeggen :P) bij de Mediamarkt gehad. Was echter geen gamepad maar een stuur, met een gun erbij. Kostte iets van 20 euro.

Grappig dat het woord NES eerder is gevallen in dit topic, want daar leek het precies op. De verpakking was supermysterieus, en toonde van de 13 (ook zoiets) spellen geen naam noch screenie. Een even nieuwsgierige collega heeft het ding toen aangesloten en de graphics leken heel erg op die van de NES.

Zitten uiteraard geen bekende NES titels in, maar als je weet wat er in die tijd allemaal voor software voor de NES is geschreven, daar sta je echt versteld van (getuige enorme paketten met bekende en onbekende ROM's die de slimme downloader her en der kan vinden).

Dus je moet rekenen op iets van een NES. Een collega omschreef het vrij treffend: het is leuk voor een kind van 3, of voor een paar dronken studenten. De meeste mensen liepen gauw door toen ik die quote maar letterlijk ging herhalen als ze vroegen "is dit nou een beetje wat?" O-)

Echt supernaaierig wel dat er geen screens op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is meer Spielerij dan Gadget Talk, maar aangezien dit een afweging is die je zelf moet doen, gaat deze dicht :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het zich afvraagt: de spellen worden gemaakt door JungleTac Interactive Co.. Het zijn 8bits NES based spellen.

Het apparaat bevat een aantal nadelen:
  • Het loopt alleen op batterijen, heeft geen adapteraansluiting
  • Er zit als polariteitsbeveiliging een diode achter de batterijaansluiting (waarschijnlijk om aan 5V te komen: 4x1,5V=6V minus 0,7drop = 5,3V)
  • Zodra je batterijen halfvol zijn gaat het beeld raar doen. Er komen allerlei rare strepen in beeld (geheugenerrors). Vervangen van de batterijen is dan de oplossing
Het apparaat bestaat uit een print met besturingsknoppen, en een print met stuurchip (zwart ingegoten), flashchip (Sharp CH28F008SAT-25) en geheugenchip (Sony CXK58257M-12L).
Het heeft een Composiet / mono audio aansluiting. Van binnen zitten geen alternatieve aansluitingen, dus S-video/RGB / Stereo zit er niet in ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43451/full.jpg

De spellen (ook screenshots): http://www.jungletac.com:8080/relatedproduct.jsp?Id=7
- Balloon Boy 2
- Block Shock
- Ultra Doggy
- Jewel Master
- Omega Zone
- Space Castle
- Big Racing
- Jump Car
- Racing Pioneer
- Race One
- Speedy Motor
- Motoring World
- Move Fun
- GP Race
- Max Racing

En voor de rest: Niet echt een Gadget. Voor <10,- kun je geen bult vallen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 15:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.