Toon posts:

reparatie moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
laast had ik een bericht gepost dat me systeem niet meer opstartte. Ik dacht dus dat dat kwam omdat me voeding stuk was... maar dat topic is op slot gesodemietert. Ik wou ff zeggen dat ik het probeem gevonden heb. Aan de achterkant van me moederbord is zo een lijnje doorgebrand. Helemaal verkoolt, en een stukje leeg ertussen :X . Nu heb ik die draadje ff wat omhoog getrokken. Is het mogelijk om deze draadjes met een ander koperdraadje weer aan elkaar te verbinden (eventueel met een stukje tape eromheen) of wordt dat sterk afgeraden door jullie???

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
ja. Maar de kans dat het dan weer werkt is bijna nul.
Vrijwel zeker zijn er chips stuk.

One cookie a day keeps the doctor away !

Verwijderd

Topicstarter
oke... dan breek ik die pci slots er vanaf en ga vervolgens de handvaten van me kastjes vervangen met die pci sloten... vet cool (8>

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Vergeet de batterij er niet af te halen.

Verder begrijp ik nog dat er een printbaan is doorgebrand. Da's dikke pech, want een mobo kent meerdere "lagen" met printbanen. Als er dus wat doorfikt en het werkt niet meer kan je met een flinke zekerheid zeggen dat het ook nooit meer zal werken. Zelfs als er dus geen chips kapot zouden zijn.

Proberen kan, maar dan kan je ook kortsluiting krijgen wat kan resulteren in nog meer kapotte hardware.

Dit topic hoorde overigens thuis in Processors, [b]Mobo's[/b] & Geheugen..

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 27-02-2004 14:35 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.