[spam] Heb ik me aangemeld of is dit spam?

Pagina: 1
Acties:

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
ik kreeg vandaag 8 keer dit mailtje:
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw abonnement op de WorldVision nieuwsbrief.
Voortaan ontvangt u ongeveer 1 keer per maand de nieuwsbrief op dit emailadres:
<mijn emailadres>

In de nieuwsbrief staat beschreven hoe u zich eventueel kan uitschrijven als u
de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen

Voor vragen en het verbeteren van onjuistheden kunt u ons bereiken via
telefoonnummer (033) 46 43 444.
heb ik mij nou aangemeld of is dit spam want ik herrinder me niet dat ik me heb aangemeld :S

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Zoek even hun faxnummer op en stuur een paar zwarte pagina's op.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als jij nou zeker weet dat je je niet hebt aangemeld. Dan is het toch duidelijk dat of iemand jou steeds weer aanmeld, op idd spam.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
en hoe kom ik er dan vanaf want ik heb geen zin om te bellen

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
Als je je niet hebt aangemeld (of een ander heeft jouw emailadres ingevuld) dan is het spam, maar ik denk niet dat dit echt spam is. Bij de meeste spam valt het niet te achterhalen wie het gestuurd heeft, terwijl hier gewoon contactinfo in staat :)

en ach, in het volgende mailtje staat hoe je het stop kunt zeggen :) Was dat maar bij alle 'spam' zo ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

niwreG schreef op 27 februari 2004 @ 13:39:
en hoe kom ik er dan vanaf want ik heb geen zin om te bellen
Wat is dat nou weer voor houding. Spam betekent dat je ongewenste mail krijgt. Ik vind dit soort mailtjes (ervan uitgaande dat dit echt is) er zeer netjes uitzien. Is het mailtje niet gewenst of verkeerd geaddresseerd, dan kan je contact opnemen of je afmelden.

Het enige wat nog kon verbeteren, was een activeringslink. Dan ben je iig niet automagisch lid van die nieuwsbrief.

offtopic:
Nogmaals: hebben mensen sinds het internettijdperk een telefoonfobie?

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 27-02-2004 13:43 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

https://www.worldvision.nl/nieuwsbrief.tpl
Over World Vision
World Vision is een internationale christelijke hulporganisatie. We zijn niet gebonden aan één bepaalde kerk of genootschap en bij onze hulpverlening maken we geen onderscheid naar geloof of politieke overtuiging
Ontvang regelmatig de gratis nieuwsbrief
Door middel van een nieuwsbrief die ongeveer 1 keer per maand verschijnt, houden we u gratis op de hoogte van wat er allemaal in de wereld gebeurt. Het nieuws zal voornamelijk gaan over de projecten van World Vision. En u leest ook over evenementen, advocacy-artikelen en speciale acties.
Mocht u de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kunt u in de e-mail met uw bevestiging lezen hoe u zich kunt afmelden.
World Vision Nederland
Amsterdamseweg 16-1
3812 RS AMERSFOORT
tel. (033) 46 43 444
fax (033) 46 43 445
E-mail: info@worldvision.nl

Giro: 99
Lijkt me wel redelijk normaal allemaal, dus misschien heb je hier wat aan (om te herinneren dat je je daar voor opgegeven had)? Of iemand loopt je te zieken. Ik zag ook op google dat ze een actie hebben gehad waarbij ze waarschijnlijk je emailadres zo bemachtigd hebben.

Voorbeeld:
http://www.geefgratis.nl/php/geefgratis/index.php?gd=123

edit:
Trouwens zo gevonden via Google.... :X

[ Voor 4% gewijzigd door M.I.G. op 27-02-2004 13:48 ]

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
ik ben nog nooit op die site geweest ofzo :S
/edit ik wacht wel op het eerste nieuwsbrief en meld me dan wel af.

[ Voor 44% gewijzigd door niwreG op 27-02-2004 13:54 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tstrik schreef op 27 februari 2004 @ 13:38:
Zoek even hun faxnummer op en stuur een paar zwarte pagina's op.
:/

Iemand is zo grapppig geweest om niwreG aan te melden, worldvision is zo netjes om hier een bevestiging van te mailen inclusief contactgegevens en dan suggereer je dat. Als het nu nog echt een spammer was. :X

Maar het lijkt inderdaad geen spammer: http://nonprofit.surfwax....Vision_International.html

Gewoon afmelden lijkt me idd de manier om het te doen. Als dit blijft gebeuren zou je kunnen vragen of abuse@worldvision (als dat bestaat) de gegegens van degene die je aanmeldt, door te sturen aan abuse@isp

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
ik wacht wel af. maar ik vondt het zo vreemd

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Tja ik kreeg gisteren ook een mailtje van de vaagste site ooit: http://vraag.nu:
Geachte <emailadres>

Dit is een automatische antwoord bevestiging van uw e-mail bericht of telefoonaanvraag. Een van onze professionals zal zo vlug mogelijk een antwoord toesturen.

U kunt de stand van zake van uw aanvraag volgen wanneer u onder uw email adres:<emailadres> een wachtwoord aanvraagt op http://vraag.nu en daarmee op de zelfde pagina aanlogt.

wij danken u voor uw interesse in onze dienst.

De meewerkende bedrijven van vraag.nu.
http://www.vraag.nu
Nou echt geen enkel idee wat t is...

leoaq.fm // Jeune Loop

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Ach wij hadden een keer een collega opgegeven voor de kleurplaten nieuwsbrief :D

Hij snapte er niks van.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Trinsec
  • Laatst online: 01-12 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heh. Zelfs nette mails kunnen makkelijk spam zijn. Kreeg eens een (Nederlandse) spammail waarin iemand een paar miljoen Nederlandse (en ook wat Belgische) emailadressen op CD te koop biedt voor maar 399 euro! Jaja, het is van 999 naar 399 euro gegaan! En je kon hem ook nog bellen enzo. Netjes allemaal, maar toch spam. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 23:02
Trinsec schreef op 27 februari 2004 @ 14:53:
Heh. Zelfs nette mails kunnen makkelijk spam zijn. Kreeg eens een (Nederlandse) spammail waarin iemand een paar miljoen Nederlandse (en ook wat Belgische) emailadressen op CD te koop biedt voor maar 399 euro! Jaja, het is van 999 naar 399 euro gegaan! En je kon hem ook nog bellen enzo. Netjes allemaal, maar toch spam. :P
De illegale verkoop van e-mailadressen netjes :? Dan heb je het toch wel over heel wat andere praktijken dan waar het hier over gaat!

• Trinsec
  • Laatst online: 01-12 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik bedoelde netjes als in netjes geformuleerd. Natuurlijk is het vergaren van email adressen niet netjes. Wat denk je wel, zeg! :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Zolang alsof jij niet zeker weet of je nu wel of niet zelfstandig hebt aangemeld, gewoon keihard het emailadres blocken.

Verwijderd

Dit mag in BV tegenwoordig :)
SG >> BV

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Daarom is het dus altijd fijn als inschrijvingsbevestigingen gewoon netjes een IP adres bevatten waarvandaan geregistreerd is. Dan is tenminste relatief eenvoudig na te gaan wie de 'abuser' is. (niet dat er dan niet omheen te werken is, maar 't scheelt wel). Iets in de trant van
De aanvraag is gedaan van IP adres 123.456.789.10

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
Normaal gesproken horen ze een bevestigingsmailtje te sturen bij een aanmelding, waarop je moet reageren voor je officieel op de lijst bij hun staat.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Pagina: 1