Toon posts:

Mysql en slackware opstart scriptje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/me is running Slackware 8.1 en php mysql und apache.
Dit allles werkt perfect alleen moet ik dus iedere x als me linux bak opstart inloggen als mysql en dan dit runnen:
/usr/local/mysql/libexec/mysqld --skip-innodb ?user=mysql &
Is er een mogelijkheid om dit auto te laten doen bv m.b.v de rc.local?

Verwijderd

Gewoon dmv een initscriptje in /etc/rc.d wat standaard ook bij de mysql slackware package zit, desnoods dit scriptje aanpassen?

http://darkstar.ist.utl.p...rce/ap/mysql/rc.mysqld.gz

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:20:
Is er een mogelijkheid om dit auto te laten doen bv m.b.v de rc.local?
ja, waarom niet?
gewoon die line erin zetten

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 12:18
Volgens mij zit er standaard al een script in /etc/rc.d, namelijk rc.mysql. Slackware zoekt bij het opstarten /etc/rc.d af op executable bestanden. Het enige wat je dus moet doen, is /etc/rc.d/rc.mysql executable maken. Dus chmod +x /etc/rc.d/rc.mysql. Dat is volgens mij meteen de officiele Slackware methode.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Quasily schreef op 27 februari 2004 @ 13:57:
Volgens mij zit er standaard al een script in /etc/rc.d, namelijk rc.mysql. Slackware zoekt bij het opstarten /etc/rc.d af op executable bestanden. Het enige wat je dus moet doen, is /etc/rc.d/rc.mysql executable maken. Dus chmod +x /etc/rc.d/rc.mysql. Dat is volgens mij meteen de officiele Slackware methode.
Klopt als een bus :) De 'officiele' slackware methode roept deze rc.* scripts aan met de parameter start of stop bij het opstarten/afsluiten van de machine; zie ook

http://wombat.san-francisco.ca.us/faqomatic/cache/37.html :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Quasily schreef op 27 februari 2004 @ 13:57:
yup, alleen met slack 8.1 is er niet default een rc.mysql ;)
en deze scriptjes worden gestart vanuit rc.M

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 12:18
Erkens schreef op 27 februari 2004 @ 14:56:
[...]

yup, alleen met slack 8.1 is er niet default een rc.mysql ;)
en deze scriptjes worden gestart vanuit rc.M
Ok, dat wist ik niet (meer). Slackware 8.1 is al weer een tijdje geleden. Dat neemt niet weg dat je zelf alsnog een rc.mysql kunt maken, die je in /etc/rc.d zet. Dat blijft imho allemaal wat overzichtelijker dan alles in rc.local kwakken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Quasily schreef op 27 februari 2004 @ 15:20:
Dat neemt niet weg dat je zelf alsnog een rc.mysql kunt maken, die je in /etc/rc.d zet. Dat blijft imho allemaal wat overzichtelijker dan alles in rc.local kwakken.
true, maar je moet er wel voor zorgen dat dat scriptje dan gestart wordt ;)
tevens is een apart scriptje handig om een service weer te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
klopt maar ik wou hem dus gewoon aan de rc.local teovoegen zal me systeem dan goed doorboote niet dat hij na dat commando geen commands meer runt ofzo :)
Dus ik kan hem gewoon aan de rc.local toevoegen :)?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 14:49 ]

Pagina: 1