[Win2K] Outlook Express onthoudt vorige account gegevens?

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Naja, wat ik NU weer heb!!?!!?!

Ik ben onze mailserver (Exchange 2000) aan het instellen om de mail van een extra domein af te kunnen handelen (nieuwe mail-store, bla, bla). Om dit allemaal te testen heb ik wat accounts aangemaakt in OE 6.

In eerste instantie heb ik gewoon bestaande accounts gebruikt om te testen of ik mail heen en weer kon sturen. Maar ik wilde ook even kijken wat er gebeurde als ik met onzinnige accounts probeerde aan te loggen.

Dus alle accounts weggegooid onder Outlook Express en een onzin-account aangemaakt met een onzin password (e-mail aap@noot.mies, username aap, dat soort dingen). Gewoon onzin om te zien hoe de server zou reageren.

Maar tot mijn stomme verbazing kan ik invullen bij het account wat ik wil, maar Outlook Express heeft gewoon ergens mijn oude (verwijderde) accountgegevens bewaard en gaat vrolijk inloggen met de gegevens van het verwijderde account i.p.v. de gegevens die ik bij 'Accounts' heb ingevuld!

Wat is dat nou voor bullshit? Als ik een account verwijder, moeten alle gegevens toch weg zijn? Naast een password wordt dus ook de username ergens opgeslagen, want OE moet die toch ergens vandaan hebben gehaald.

Ik moet er bij zeggen dat het te maken lijkt te hebben met Secure Password Authentication. Als ik dat uit zet, dan wordt er wel geklaagd dat de username of het password niet bestaat. Maar ja, ik wil natuurlijk Secure Authentication op onze mailserver...

Iemand die dit kan verklaren en een oplossing heeft?

Graag geen bullshit over de waardeloosheid van Outlook Express. Ik wil je wel wat namen geven van werknemers hier waar je dat dan in persoon tegen mag zeggen... Kun je dat niet of durf je dat niet, hou dan je mond a.u.b.

Edit:

Ik kan accounts aanmaken wat ik wil, maar elk account gebruikt blijkbaar de gegevens van dat ene verwijderde account. Ook als ik nu aan nieuw bestaand account aanmaak, kan ik voor username en password invullen wat ik wil, het maakt allemaal niet uit, OE haalt gewoon de mail van dat ene account op dat al lang verwijderd is.

Ik heb ook een andere identity gemaakt en zelfs de default identity weggegooid, maar dat maakt allemaal niks uit. Ik kan account informatie invullen wat ik wil, OE gaat gewoon stomweg de mail van dat account ophalen dat ik al lang verwijderd heb.

Edit2:

Het heeft echt iets te maken met Secure Password Authentication. Als ik Basic Authentication op Exchange aanzet en met Basic Authentication inlog, dan werkt alles gewoon goed. Ik heb dus kunnen controleren dat onze Exchange Server goed ingesteld is, maar ik wil wel SPA aan houden. Iig. voor als mensen mail willen versturen via onze server, ik kan daarmee relaying tegen gaan namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door RetepV op 27-02-2004 13:36 ]

Macbook Pro