[XP] opnieuw: bestanden niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44
Ik heb tientallen topics gelezen over dit probleem maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn probleem komt vaak dicht in de buurt maar de definitieve oplossing zie ik er ook niet tussen.
De XP-workstations zijn bij ons aangemeld op een Win NT4.0 domein. En wij hebben erg veel problemen met het verwijderen van bestanden op de gedeelde mappen van de server:

- wanneer je een bestand in dezelfde sessie hebt gemaakt is het uberhaupt niet mogelijk
- maar ook eerder gemaakte bestanden zijn vaak onverwijderbaar
- ik heb hier de topics over avi-bestanden gelezen maar de uitgang maakt in ons geval niet uit

Er zijn natuurlijk verschillende truken die soms helpen (knippen-plakken,opnieuw inloggen, op een andere pc inloggen). Maar volgens mij zijn dit noodmaatregelen die erg omslachtig zijn. In ons geval doet het omzeilen van de prullenbak de truuk nogal eens (shift-toets) dus mogelijk heeft het daarmee te maken maar daar kom ik ook niet verder mee. Heeft iemand misschien een ietwat definitievere oplossing ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Virusscanners zijn vaak de ooraak van dit probleem. Die al eens uitgeschakeld als test (zowel op de server als op de client)?

• D-e-n
Stom dat ik daar niet maar aan gedacht heb. In mijn herinnering heeft dit probleem altijd bestaan en was het sinds de installering van McAfee niet erger geworden.
Ik heb in de systeemscan-instellingen het scannen van ingaande en uitgaande documenten (muv diskettes) uitgezet en dat schijnt in de eerste testen wel te helpen. Maar dat gaat dan wel ten koste van de beveiliging natuurlijk. Qua mail zit alles goed dicht. Maar als iemand een cd-rommetje met troep erin stopt zou het wel fout kunnen gaan waarschijnlijk. Kwestie van kiezen ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - ik denk dat je eerder eens contact op kan nemen met McAfee over dit probleem? :)

• D-e-n
Da's ook altijd een mogelijkheid ja :-)