Toon posts:

[XP] IEXPLORER start langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd last van het feit dat Internet Explorer langzaam opstart.
Probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik niet op het bedrijfsnetwerk zit; dus thuis of bij een klant.
Via mijn werk moet ik via een proxy. Deze connectie zet ik natuurlijk uit als ik niet op mijn werk ben. Ik heb ook niets automatsich staan.
Als ik een VPN connectie naar mijn werk op zet lijkt het wel iets sneller te gaan.

Wie weet wat er precies gebeurt; het lijkt wel of IE toch iets controleerd als het niet op het netwerk zit na een tijde (time-out) gaat het vervolgens goed. Het probleem doet zich telkens voor als ik een nieuw venster of sessie opstart.
En is het op te lossen? (hopelijk wel want het is knap irritant)

Het probleem lijkt zich (voorals nog) alleen voor te doen bij IE en niet bij andere netwerk comm. zoals Explorer of MSN-messenger.

Mijn laptop: Windows XP Prof SP1; Laptop op bedrijfs domein (met Active Dir.)
IE 6 SP1

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier problemen mee gehad?

Verwijderd

Nadat je proxy uitgezet hebt, keertje rebooten? Dan weet je 100% zeker dat die instellingen verdwenen zijn.

Verwijderd

hallo ik heb het opgelost steur een mailtje naar mail address mag weg - je wilt vast niet al die spam en ik help je
gr Roxane

[ Voor 36% gewijzigd door elevator op 01-03-2004 11:34 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:09:
hallo ik heb het opgelost steur een mailtje naar *knip* en ik help je
gr Roxane
Waarom niet gewoon de oplossing hier neergooien? Dat is ook altijd handig voor de aankomende Knowledge Base :)

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 01-03-2004 11:46 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 10:00:
Nadat je proxy uitgezet hebt, keertje rebooten? Dan weet je 100% zeker dat die instellingen verdwenen zijn.
Hmmm, dat ga ik proberen, alleen vind ik het geen mooie oplossing. Gaat het hele idee van Suspend van mijn laptop weg.

Mbt de registry key snap ik niet hoe dit mijn probleem oplost: de ene keer gaat het goed de ander niet.

Verwijderd

Topicstarter
Reboot na het uitzetten van de proxy helpt helaas ook niet

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 09:56:
Niemand hier problemen mee gehad?
\0/ hiero !

dubbelklik in verkenner op c: > eigenschappen
opruimen tijdelijke bestanden

IE zit verweven in windows. Doe eens cmd en dan in de dos box ipconfig /flushdns
Rename iexplorer.exe in *.ex hij maakt hem opnieuw aan, zoniet terug renamen naar *.exe

extra > internet opties > bestanden verwijderen
extra > internet opties > instellingen > automatisch pagina controleren
extra > internet opties > instellingen > map op andere locatie plaatsen
extra > internet opties > beveiliging en privacy eens doorlopen, staat dat ERG streng allemaal met TIG sites die wel en niet iets mogen!?

Ook altijd lekker: de 'prefetch' map kwa bestanden legen, frisse start....

En natuurlijk: defragmenteren

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op "notsonewbie" dat geintje met het verwijderen van de iexplorer.exe hielp helaas niet.
De rest heb ik al geprobeerd.
Echter verklaart dit ook niet het gedrag van IE: op het bedrijfsnetwerk gaat het goed en elders niet.
Pagina: 1