Mijn vraag is eigenlijk simpel. Ik heb hier een Fujitsu 6,4GB Harddisk, maar iemand had hem van me geleend, en Linux erop gezet. Ik heb hem nu in DOS geformatteerd (omdat ik hem tijdelijk als backup harddisk ga gebruiken), maar nu herkent ie nog maar de helft (3GB) van de capaciteit. BIOS staat op Auto-detect voor de HD, maar overal (DOS en Windows) wordt de capaciteit aangegeven als iets meer dan 3GB. Nou lijkt het me logisch dat Linux er nog ergens op staat. Hoe heet zo'n programma'tje waarmee je de sectoren van een harddisk naar 0 kunt schrijven? Dat ie dus niet alleen formatteert, maar dat je harddisk echt "leeg" leeg is.
Partition Magic 
Of je kan een tool gebruiken die een low-level format doet, die kan je halen bij de maker van de harddisk, Fujitsu dus
Gewoon op hun site kijken bij downloads.
Veel Succes
Of je kan een tool gebruiken die een low-level format doet, die kan je halen bij de maker van de harddisk, Fujitsu dus
Gewoon op hun site kijken bij downloads.
Veel Succes
[ Voor 27% gewijzigd door HyperDevil op 27-02-2004 12:38 ]
Thanx voor de snelle reactie. Ik had inderdaad wel al dingen over Low-Level format gelezen (onder andere hier op het forum), maar ik wist niet dat dat hetzelfde was. Ik ga er meteen aan beginnen!
Dat kun je gewoon met het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant doen
Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Dit topic is gesloten.
![]()