Ik hier thuis een een(draadloos)netwerk met een winxp desktop pc, windows 2000 laptop en windows 98 desktop.
Nu kan win2000 fijn met winxp bestanden delen, hier is niks mis mee.
Echter de pc met windows 98 werkt niet goed als het aan komt op bestanden en printers delen. Terwijl deze wel internet heeft dus de infrastructuur is goed.
Nu heb ik al van alles geprobeerd; alles er af halen en weerop zetten, me strikt aan de handleidingen gehouden en ook hier wat gezocht.
Maar nix mocht echt werken, ik heb wel af en toe een succesje (gister zag de windows xp machine de windows 98 geheel, echter de windows 2000 zag hem helemaal niet).
Nu is het eigenlijk zo dat nix werkt(succesje van gister is niet meer
) met die windows 98 machine. Weet iemand nog een handige trick? of zie ik iets over het hoofd?
Winxp profesional Engels
------------------------
Protocolen: TCP/IP, IPX, Netbios
Netwerkkaart: Realtek ethernet
Bestanden/printer delen: aan
Win 2000 Nederlands
--------------------
Protocolen: TCP/IP
Netwerkkaart: linksys wireless b
Bestanden/printer delen: uit
Win 98 se Nederlands
-------------------------
Protocolen: TCP/IP, IPX, NEtbios
Netwerkkaart: linksys usb wireless b
Nu kan win2000 fijn met winxp bestanden delen, hier is niks mis mee.
Echter de pc met windows 98 werkt niet goed als het aan komt op bestanden en printers delen. Terwijl deze wel internet heeft dus de infrastructuur is goed.
Nu heb ik al van alles geprobeerd; alles er af halen en weerop zetten, me strikt aan de handleidingen gehouden en ook hier wat gezocht.
Maar nix mocht echt werken, ik heb wel af en toe een succesje (gister zag de windows xp machine de windows 98 geheel, echter de windows 2000 zag hem helemaal niet).
Nu is het eigenlijk zo dat nix werkt(succesje van gister is niet meer
Winxp profesional Engels
------------------------
Protocolen: TCP/IP, IPX, Netbios
Netwerkkaart: Realtek ethernet
Win 2000 Nederlands
--------------------
Protocolen: TCP/IP
Netwerkkaart: linksys wireless b
Bestanden/printer delen: uit
Win 98 se Nederlands