Gericom laptop bij Mediamarkt is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107270

Topicstarter
GERICOM Laptop

Een 3,06 ghz (533 FSB)
80GB 5400 rpm
15,1 XGA
512 mb ddr
128 mb ati radeon 9700
3 in 1 kaartlezer
Firewire, wireless lan
DVD +-Bakker
DVD combo drive
56k modem, netwerkaansluiting 10/100
16 bits geluidskaart
Windows xp home, Word 7.0

Iemand ervaring met Gericom
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Zou je alsjeblieft op willen letten waar je je topic plaatst deepncity? Dit is Die-Hard Overclocking & Cooling namelijk, niet Complete Systemen & Laptops. Move DOC > CSL + titelfix dus.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, ik sliep nog een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Weet je zeker dat dit een laptop is :? :+
Want een laptop met een 7200 (geen 7400 ;)) RPM hardeschijf, een Radeon 9700 en nog meer zware dingen ala de CPU en monitor (= 15,1", dus trekt ook wel wat) overleeft het nooit langer dan een uurtje oid op de accu, dus echt handig is dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 27-02-2004 12:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
December schreef op 27 februari 2004 @ 12:15:
Weet je zeker dat dit een laptop is :? :+
Want een laptop met een 7200 (geen 7400 ;)) RPM hardeschijf, een Radeon 9700 en nog meer zware dingen ala de CPU en monitor (= 15,1", dus trekt ook wel wat) overleeft het nooit langer dan een uurtje oid op de accu, dus echt handig is dat niet.
Jep het is echt een laptop!! Kijk maar bij www.mediamarkt.nl en check de folder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Anoniem: 107270 schreef op 27 februari 2004 @ 12:17:
Jep het is echt een laptop!! Kijk maar bij www.mediamarkt.nl en check de folder!
Hij bedoelde volgens mij of het niet een desktop replacement is... dus een notebook dat je eigenlijk alleen op je buro met een voeding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stamgastje schreef op 27 februari 2004 @ 12:21:
[...]

Hij bedoelde volgens mij of het niet een desktop replacement is... dus een notebook dat je eigenlijk alleen op je buro met een voeding gebruikt.
Ik gebruik hem inderdaad als replacement, maar ook voor school! Het gaat me er nu alleen maar om of iemand ervaring heeft met het merk GERICOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
Ben hem in Nederland nergens tegen gekomen, maar wordt vooral verkocht in Oostenrijk en Zuid-Amerika.

http://hardware.ingame.de/kommentare.php?&newsid=213492

[ Voor 42% gewijzigd door tstrik op 27-02-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25
Superlaptop, alleen het blijft jammer van het XGA scherm...Zelfs FSAA helpt hier niet bij omdat je bij 15.1" duidelijk de pixels kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Die accu is zo leeg B) . Maarja lijkt me wel een vet systeem. Ja, jammer van het scherm maarja :9
Van het merk heb ik zelf nog nooit iets gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
Alleen als je hem bij een Duitse mediamarkt besteld is hij goedkoper.
En je krijgt er meer software bij en een externe tv tuner

Ab morgen, dem 25.02.2004, gibt es bei Media Markt ein Laptop von Gericom inklusive einem Multinorm-DVD-Brenner und einem externen TV-Tuner für 1.469,00 Euro.

Das Modell Gericom Hummer 30680 XL+ ist weiter wie folgt ausgerüstet:

15-Zoll Display mit 1.400 x 150 Pixel SXGA-Auflösung

80 GB Festplatte

512 MB Arbeitsspeicher

128 MB RAM Mobility Radeon 9700 Grafikarte

Intel 845 Chipsatz
Schnittstellen: VGA, 4xUSB 2.0, 1 x Firewire und S-Video.

Das Betriebssystem Windows XP Home ist bereits vorinstalliert. Weiterhin als Software dabei ist Microsoft Works 7, Flugsimulator 2004 von Microsoft, Pinnacle Studio8, Instand CD/DVD sowie PowerDVD. Zum Zubehör gehört auch eine Notebook-Tasche und für den externen TV-Tuner eine Fernbedienung.

[ Voor 4% gewijzigd door tstrik op 27-02-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
Goe rond kijken is belangrijk als je iets wil kopen bij Mediamarkt.
Ik heb al meerdere keren gemerkt dat ze niet zo goedkoop zijn als ze zich voordoen.
Een goed voorbeeld is de Printer Epson Stylus Photo r300 die nu in de folder staat voor € 199,- , ik heb deze vorige week gekocht bij Alternate voor € 184,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

Exirion

Gadgetfetisjist

MediaMarkt verkoopt al jaren Gericom en het is gewoon een gemiddeld B-merk. Niet slecht, maar ze blinken meestal niet zo uit in afwerking en degelijkheid. Ook op display kwaliteit wordt vaak bezuinigd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:54

FongWan

The Stormrider ...

ik heb zelf nu een Gericom en op dit moment is het alleen maar ellende vind ik ....

Hij is wel al 3 jaar oud moet ik erbij zeggen en ik had hem toen ook bij Mediamarkt gehaald. De batterij deed het al na 1,5 jaar niet meer. Ik kan niet eens een beamer of extra scherm er meer aan hangen want de poort geeft geen signaal meer sinds ongeveer 1 jaar.

Ik kan het hele model nota bene niet eens meer terug vinden. Heb op de Gericom site gekeken en op google gezocht. Moet er wel bij zeggen dat dat al weer ruim 6 maanden geleden is dat ik voor het laatst gezocht heb. Bij de drivers sectie staat mijn model er ook niet bij dus kan niet de juiste drivers daar vinden.

Met andere woorden, ik raad het merk af !!! Maar dat is vanwege mijn persoonlijke ervaringen. Daarnaast kan ik ook iemand die een Gericom heeft en daar ook niet erg tevreden over is. Batterij doet het al niet eens meer na 6 maanden, ook bij de Mediamarkt gehaald btw.

Ik weet niet of hij garantie heeft geclaimed maar ik raad dus nogmaals Gericom laptops af op basis van mijn persoonlijke ervaringen.

De specs zien er goed uit maar ik zou eerder voor een wat bekender merk als bijvoorbeeld Acer of Asus gaan.

Voor zover over de ervaringen met Gericom. Nu is mijn vraag echter, waarvoor ga je je laptop gebruiken? Ga je er elke dag/vaak mee naar school zeulen, dan zou ik ook op het gewicht letten. Wil je enigzins willen kunnen werken zonder aan netstroom te hangen dan zou ik niet voor een desktop proc gaan maar voor een Athlon XP Mobile of een Pentium-M based notebook.

Een M9700 is leuk maar ga je je laptop ook als desktop vervanger gebruiken? Is het antwoord nee dan heb je al genoeg aan een M9000, M9200 of M9600.

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in de verschillende laptop topics.

Dell 8600 topic
Asus M6000N topic
Acer 2001/2003 topic
Acer TM80x topic

en enkele andere topic waar ik ff niet zo 1,2,3 op kom. De bovengenoemde laptops zijn wel allemaal Centrino's moet erbij zeggen.

Voor meer info over Centrino of de Pentium-M zie het Centrino topic deel 2. (link staat in de startpost van het Asus M6000N topic).

Succes met het zoeken van een laptop.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Doe jezelf een lol, en koop GEEN Gericom. Alsjeblieft; DOE HET NIET!
Ik heb al twee jaar ellende met een Webgine 1215E die een fabricagefout heeft, en wat ze maar niet op kunnen lossen. Echt, ik sla mezelf dat ik destijds niet iets meer geld uit heb gegeven aan een Tosh of een Dell.
In het crewforum staat een thread van 77 posts met het complete verhaal; een horrorstory is het geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaj. op 01-03-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107442

tstrik schreef op 27 februari 2004 @ 13:04:
Alleen als je hem bij een Duitse mediamarkt besteld is hij goedkoper.
En je krijgt er meer software bij en een externe tv tuner

Ab morgen, dem 25.02.2004, gibt es bei Media Markt ein Laptop von Gericom inklusive einem Multinorm-DVD-Brenner und einem externen TV-Tuner für 1.469,00 Euro.

Das Modell Gericom Hummer 30680 XL+ ist weiter wie folgt ausgerüstet:

15-Zoll Display mit 1.400 x 150 Pixel SXGA-Auflösung

80 GB Festplatte

512 MB Arbeitsspeicher

128 MB RAM Mobility Radeon 9700 Grafikarte

Intel 845 Chipsatz
Schnittstellen: VGA, 4xUSB 2.0, 1 x Firewire und S-Video.

Das Betriebssystem Windows XP Home ist bereits vorinstalliert. Weiterhin als Software dabei ist Microsoft Works 7, Flugsimulator 2004 von Microsoft, Pinnacle Studio8, Instand CD/DVD sowie PowerDVD. Zum Zubehör gehört auch eine Notebook-Tasche und für den externen TV-Tuner eine Fernbedienung.
toon volledige bericht
Hebben ze die dan ook met 'US Tastatur'? Geldt waarschijnlijk niet voor iedereen, maar ik vind een qwertz toetsenbord echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Kaj. schreef op 01 maart 2004 @ 11:44:
Doe jezelf een lol, en koop GEEN Gericom. Alsjeblieft; DOE HET NIET!
Ik heb al twee jaar ellende met een Webgine 1215E die een fabricagefout heeft, en wat ze maar niet op kunnen lossen. Echt, ik sla mezelf dat ik destijds niet iets meer geld uit heb gegeven aan een Tosh of een Dell.
In het crewforum staat een thread van 77 posts met het complete verhaal; een horrorstory is het geworden.
Ik denk dat je genoeg weet als de admin van de ''harde waren'' zegt dat je het beter niet kan doen, omdat er vreemde fouten kunnen zijn (die zij ook niet kunnen oplossen :+ ).
Zoals Kaj al zegt, het is denk ik slimmer om iets duurder uit te zijn met een fijn betrouwbaar systeem dan een goedkoper systeem dat instabiel/vreemd doet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mja, het punt is: systeemtechnisch is het een prima ding; had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een SiS-moederbord. Maar ik heb gedonder met de schermverlichting, en die krijgen ze maar niet gefixt. Van de 2 jaar dat ik 'm heb, heb ik zeker 5 maanden zonder functionerend scherm gezeten.
Het ding staat icm mijn naam bij FRS Europe al bekend als "die ene laptop"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Kaj. schreef op 02 maart 2004 @ 15:10:
Mja, het punt is: systeemtechnisch is het een prima ding; had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een SiS-moederbord. Maar ik heb gedonder met de schermverlichting, en die krijgen ze maar niet gefixt. Van de 2 jaar dat ik 'm heb, heb ik zeker 5 maanden zonder functionerend scherm gezeten.
Het ding staat icm mijn naam bij FRS Europe al bekend als "die ene laptop"...
Nofi hoor :)
Maar dat een serie niet goed werkt betekend niet meteen dat het hele merk slecht is.
Ja, mijn Travelmate is ook 4x kappot gegaan en toen ik een nieuwe kreeg ging die nog 1x kappot. Hier stond een heel verhaal 8)7 (Heb ps nog ervaring met 3 andere acer laptops :))

Nja conclusie: Omdat 1 of paar types niet goed werken hoeft het niet meteen te betekenen dat heel het merk slecht is. Zeker na 2 jaar niet. Het kan best zo zijn dat ze nu veel betere laptops maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mwah, hij heeft denk ik nu wel genoeg ervaring met de service. Als iemand 4x steeds met dezelfde fout terug komt en de service levert steeds maar een tijdelijke oplossing zit je met een leuk probleem zodra je garantieperiode afgelopen is. Als Kaj's notebook al bekend staan als "die ene laptop" moeten ze ook wel weten dat ze het niet gefixed krijgen, dan kunnen ze ten minste wel een kosteloos alternatief aanbieden lijkt mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Aikeleer schreef op 02 maart 2004 @ 16:36:
Mwah, hij heeft denk ik nu wel genoeg ervaring met de service. Als iemand 4x steeds met dezelfde fout terug komt en de service levert steeds maar een tijdelijke oplossing zit je met een leuk probleem zodra je garantieperiode afgelopen is. Als Kaj's notebook al bekend staan als "die ene laptop" moeten ze ook wel weten dat ze het niet gefixed krijgen, dan kunnen ze ten minste wel een kosteloos alternatief aanbieden lijkt mij. ;)
Dat is het Service verhaal, ik had het hier over de build quality ;)

Ja, mijn Acer heeft ook idd problemen gehad, maar uit eindelijk zijn die allemaal kosteloos opgelost, en na een tijdje wisten ze ook wel wie ik was ;)

Mijn excuus dus, wat service betreft zou ik het dan ook niet meer doen, maar het kan best zijn dat ze zich zelf wel hebben verbeterd.

Het zou ;) ik zeg niet dat het is gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja, het kan gewoon aan die ene serie liggen, en voor hetzelfde geld is een andere serie van Gericom probleemloos. Maar als ik een vet bedrag uit ga geven aan een laptop, loop ik liever niet zoveel risico. Ik loop al twee jaar te kwakkelen met dat ding, hij is 7 keer teruggeweest, en zelfs al eens naar Gericom in Oostenrijk zelf, en nu mag ie weer terug.
Dat gun ik niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 11:04

Tom Yam

(>'.')>

Zelfde hier...

Heb mn Gericom masterpiece performance met radeon 9000.

Na 2 maanden: Harddisk dood... pas na 4 weken had ik mn notebook weer terug.

nu 4 weken geleden: Kortsluiting op moederbord, heb m zelf naar reparatiecentre van gericom gebracht (zit ook hier in almere waar ik woon). UItgleged dat ik het voor school nodig had en dat ie al een keer eerder 4 weken weg was, en ik daar niet blij mee was. ZIj hebben meteen die dag moederbord besteld.

DUURT HET BIJNA 4 WEKEN VOORDAT DAT GELEVERD WORD VANUIT OOSTENRIJK!

En blijkt die ook defect te zijn. Nou waren er 2 gestuurd, er was een andere Masterpiece die ook kapot was en toen deden ze die erin... Deed het ook niet :'(

En nu weer opnieuw besteld. Ondertussen heb ik tentamens, programmeeropdrachten etc allemaal van school gehad en kan ik niet verder. En Mediamarkt, waar ik mn notebook had aangeschaft, weigert me een vervangend toestel te geven. 'Die voorziening hebben we bewust niet, dat is een te kostbare en riskante zaak'...

Ja lekker maar ik zit nu van de 7 maanden dat ik mn notebook heb al 2 zonder notebook. En na een jaar is dat nu in ieder geval al 1/6e van de tijd. Van elk uur dat ik het in mn bezit heb heeft ie dan 10 minuten bij reapratie gelegen :S

Volgende notebook: wat mij betreft niet bij mediamarkt, En zeer waarschijnlijk ook ook geen gericom. Want daar is het ook een zooitje.

:'( word er moedeloos van :@

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:49

Neoz

Neoz & Hobbes

Gericom dat zijn toch die laptops die gebruikt worden in het Tjechische leger o.i.d. :?
Heb ik wel eens een filmpje van gezien dat zo`n gast hem liet stuiteren enz :)

Zal het eens opzoeken

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 11:04

Tom Yam

(>'.')>

Nou mn pa stelde voor om langs te gaan bij mediamarkt... en toen hij daar boos verhaal ging halen heb ik een ander notebook mogen uitkiezen.

daar typ ik nu op :)

Hulde aan de manager van de notebook afdeling die een gepaste oplossing wou vinden, en daar ook zijn best voor deed.

heb nu een fujitsu siemens amilo-M 7400.

80 gig ipv 40
centrino 1.4 ipv p4-2.4
sd-mmc-ms memory stick reader
dvd+r+rw brander

enige gemis is een Ati of nvidia graphicskaart. Nu zit er zo'n shared dinges in maar goed dan maar geen games :P

ben blij met mn nieuwe ding

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Pagina: 1