Toon posts:

bestanden toegang op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op deze computer iets download, en in mijn gedownloade bestanden mapje zet, en ik wil het daarna openen op een andere computer in het netwerk, kom ik er vaak niet in. Ik weet wel waar dit aan ligt, dan voeg ik gewoon aan de groepen en gebruikers die het bestand gebruiken 'Iedereen' toe. Maar het irritante is dus dat ik altijd als ik iets gedownload heb, dit weer voor elk bestandje moet doen. Is hier een oplossing voor, dat dit automatisch gebeurt ofzo?

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan toch gewoon de map waarin je de bestanden plaatst, delen op je computer, zo heb je toegang tot die map vanop je andere computers in het netwerk.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 13:24
Welke besturingssystemen en versies daarvan gebruik je ? Lijkt me nuttige info.

One cookie a day keeps the doctor away !

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Toegang geven voor Iedereen in de map? :?
Het zou op zich ook wel helpen als je wat meer info erbij gaf (OS versies etc) :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik niet zoveel info gaf, ik gebruik XP met SP1.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Euhm niet om je aan te vallen hè. Maar mijn bol is stuk. Das vervelend voor mij maar ook voor jou. Nu moet je vertellen welk OS je hebt, wat voor netwerk je gebruikt? Active directory? Uberhaubt Windows?
Ik denk dat je Windows gebruikt en gok zelfs met AD.

Ik denk dat het het slimst is om 'Iedereen' toe te voegen aan de rechten maar dit keer bij de map, in plaats van op het bestand.

[ Voor 6% gewijzigd door G F0rce 1 op 27-02-2004 12:01 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 13:24
kijk 's welke rechten er staan gedefinieerd op de niveau's erboven ? Lijkt erop dat die rechten mee erven.

[ Voor 5% gewijzigd door ppaulv op 27-02-2004 12:02 ]

One cookie a day keeps the doctor away !

Verwijderd

Topicstarter
G F0rce 1 schreef op 27 februari 2004 @ 12:01:
Euhm niet om je aan te vallen hè. Maar mijn bol is stuk. Das vervelend voor mij maar ook voor jou. Nu moet je vertellen welk OS je hebt, wat voor netwerk je gebruikt? Active directory? Uberhaubt Windows?
Ik denk dat je Windows gebruikt en gok zelfs met AD.

Ik denk dat het het slimst is om 'Iedereen' toe te voegen aan de rechten maar dit keer bij de map, in plaats van op het bestand.
Ja, dit heb ik ook al geprobeerd, maar dit helpt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Brynnie schreef op 27 februari 2004 @ 11:59:
Je kan toch gewoon de map waarin je de bestanden plaatst, delen op je computer, zo heb je toegang tot die map vanop je andere computers in het netwerk.
goede tip, ga ik ff proberen.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik ging er wel van uit dat de map gedeelt was :)

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Pagina: 1