Toon posts:

Waarom dedicated op Lan-Party?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben over een paar dagen een LAN-party bij mij thuis, wij gaan dan waarschijnlijk alleen CS en HL spelen, is het nu noodzakelijk om een Dedicated server op te starten? Wat zijn nou eiegnlijk de voordelen van zo'n server? Ik kan net zo goed zelf een game hosten want dan hebben we volgens mij dezelfde ping 8)7

kan iemand me wat uitleg geven?
ben namelijk een echte newb in dat soort digen :P

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Als je een eigen server hebt hoef jij je op je eigen PC geen zorgen te maken over de performance. Als een gameserver veel gebruikt wordt zal hij namelijk toch processorkracht en geheugen gaan vragen, en als je op diezelfde PC dan ook aan het gamen bent zal dat dus minder soepel verlopen.

That's it.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Degene die de server host heeft ping 0, alhoewel dat verschil verwaarloosbaar is heeft ie toch een miniem voordeel ;)

Dedicated server kan je makkelijker (fun) mods op installeren, en dingen zoals admin mod ofzo.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op lan worden vaak wars gedaan,
het voordeel van een dedicated server is dat ie altijd online is.

Ook als iedereen gedisconnect is.
Mocht er iets met je pc gebeuren als je host, kan niemand meer spelen omdat je server offline is.

Dit lijkt mij 1 van de voornaamste redenen. Voor een lan bij je thuis niet echt interessant.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

1. je server is altijd online, dus als jij geen zin meer hebt draait dat ding lekker verder.
2. je kan mensen rcon pass geven en dan kunnen ze die server beheren.. als jij een game start kan alleen jij admin zijn.
3. lagere ping, de dedi server doet alleen maar een server draaien. niet ondertussen ook nog zelf een game spelen.
4. als je linux draait kan je meerdere gameservers kwijt op 1 server.

blup

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Het licht er natuurlijk aan een paar dingen. De snelheid van je PC. Als jij een PC hebt die voldoende snelheid heeft om een game te hosten voor het aantal spelers dat er op je LAN komt en ook nog voor jezelf om mee te spelen dan is een dedicated niet nodig.
Is het zo dat je een vrij trage PC hebt en je wilt met veel mensen tegen elkaar spelen dan is een dedicated aan te raden. Mits die wel de benodigde snelheid heeft.
Maar de kracht van de meeste computers tegenwoordig is groot genoeg om een game zelf te hosten helemaal bij een spel als Halflife, wat met alle respect, toch al vrij verouderd is.
offtopic:
Ik denk dat deze in de Spielerij thuis hoord :)
TR done

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Black_Adder schreef op 27 februari 2004 @ 11:33:
Op lan worden vaak wars gedaan,
het voordeel van een dedicated server is dat ie altijd online is.

Ook als iedereen gedisconnect is.
Mocht er iets met je pc gebeuren als je host, kan niemand meer spelen omdat je server offline is.

Dit lijkt mij 1 van de voornaamste redenen. Voor een lan bij je thuis niet echt interessant.
klopt. Zo je pc er uit vliegen, dan is de rest ook disconnected. Dus met een dedicated kunnen ze gewoon door spelen.

Als het een kleine lan is maakt het verder niet zo super veel uit qua lag etc. Alleen niet te veel aps er onder draaien.

/basic ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je gewoon thuis zit met een paar vrienden kan je net zo goed zelf hosten. Dedicated zut is niet echt belangrijk voor gewoon fun gamen thuis. Een ping van 15 met dedicated of 20 met gewoon hosten, wat een verschil ;) En ik neem aan dat er toch geen serieuze competitie ofzo gespeeld gaat worden :) Remote beheren van een pc die een paar meter van je af staat is niet echt zinvol, het is minder werk om eventjes naar die andere pc te lopen dan rcon in te stellen :+ En als je meerdere servers wilt dan kan een vriend van je het tweede spel hosten, je hoeft niet perse alles centraal te hosten. Als namelijk de centrale server uitvalt kan niemand meer spelen en dat wil je natuurlijk niet.

Als je dan echt stoer wilt zijn en dedicated wilt hosten en je hebt geen vrije pc kan je altijd nog het dedicated server programma NAAST HL draaien op dezelfde PC. Heb dat vaak zat gedaan zodat ik geen ping 0 had, maar een echt voordeel heeft het natuurlijk niet :) Je kan dan wel eventjes het spel verlaten zonder al je vrienden van de server af te gooien :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

NT -> SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx, ik denk dat ik dus zlef wel gewoon ga hosten ( amd 2600+ 80 gig HD en 512 mb ram, moet genoeg zijn toch? ) :9

nogmaals bedankt

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Meer dan voldoende :) Ik weet niet welke versie je van CS speelt, maar als je lan wat kleiner is kan je ook bots laten meedoen! 32man :P

Verwijderd

Topicstarter
we gaan met 6 man lannen, dus niet heel erg groot, dus dan is dat idd wel lachen! :9

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
eendje schreef op 27 februari 2004 @ 11:33:
1. je server is altijd online, dus als jij geen zin meer hebt draait dat ding lekker verder.
2. je kan mensen rcon pass geven en dan kunnen ze die server beheren.. als jij een game start kan alleen jij admin zijn.
3. lagere ping, de dedi server doet alleen maar een server draaien. niet ondertussen ook nog zelf een game spelen.
4. als je linux draait kan je meerdere gameservers kwijt op 1 server.
4) kan met windows ook hoor :)
Pagina: 1