[PHP] Verzonden mail bij IMAP?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het schrijven van een webmail applicatie, zodat ik overal mijn mail kan lezen en zonodig versturen, alleen stuit ik op het probleem.

Ik wil zeg maar drie-verdeling hebben: Postvak IN, Postvak UIT en Prullenbak.

In Postvak IN komt de inkomende mail, in Postvak UIT moet alle verzonden mail komen en in de prullenbak alle mail dat geflagged is als deleted (kun je uitlezen in de headers van de mail).

In diezelfde headers van de mailtjes, zitten ook nog een aantal andere flags, namelijk: Recent, Unseen, Flagged, Answered, Deleted, Draft. Zo kun je dus zien welk mailtje nieuw, nog niet bekeken, verwijderd, een draft en/of beantwoord is.

Maar nu naar het probleem; hoe kan ik ervoor zorgen dat alle berichten die ik verzonden heb (uitgaande mail moet dus in Postvak UIT komen) zónder deze op te slaan (dus moeten deze op de mail server staan) toch te kunnen verkrijgen in Postvak UIT?

Ik dacht eraan om wanneer ik een mailtje verstuur via mijn webmail applicatie om een kopietje van dat mailtje naar mijn eigen adres te sturen en daar een één of andere flag aan te koppelen. Alleen maakt dat uiteindelijk een zooitje ervan wanneer ik bijvoorbeeld mij mail wil lezen op de client die op mijn eigen PC staat (Thundebird, OE).

Wie heeft er de oplossing? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens onder de motorkap van een van de vele gratis scripts die daar voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:47:
Kijk eens onder de motorkap van een van de vele gratis scripts die daar voor zijn
Ik zit al een beetje uit te vogelen hoe HORDE MAIL dat doet, maar aan veel in de source te kijken heb je bij dat soort scripts weinig aan... zoveel functies dat je er vrijwel niks van zult snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit. Je moet dus verschillende folders maken (en ik wist niet hoe toen ik dit topic opende). Je maakt een folder aan met imap_createmailbox via de verkregen INBOX naam van imap_mialboxmsginfo (als je deze niet gebruikt, herkent IMAP je mailbox dus ook niet en kun je er ook geen aanmaken).

Dat was dus eigenlijk heel het eieren eten. Want nu kan ik dus verschillende folders aanmaken en dmv imap_append de verzonden berichten in de diverse folders droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:47:
offtopic:
Een webbased imap-client noem ik een web applicatie. Maar goed, mijn mening kan wat subjectief zijn.
ontopic:
http://www.squirrelmail.org/download.php
een ander "script" dat geen gebruik maakt van de php imap extentie en via een socket communiceerd met de imap-server.

Postvak uit snap ik trouwens niet, verstuurde mail gaat toch rechtstreeks naar de smtp server? Postvak Uit is iets voor offline mail clients. Een webbased imapclient is per definitie online.

Voor waar jij het voor wilt gebruiken heet dat Verzonden items, Sent item of gewoon de Sent folder.